Twój dostęp do konta został zablokowany – maile o takim tytule trafiły do losowo wybranych osób. Tym razem przestępcy liczą na to, że w zamieszczonego w treści linka klikną klienci Banku Millennium.
To kolejna próba wyłudzenia wrażliwych informacji od klientów banków. Przestępcy liczą na to, że uda im się pozyskać dane do logowania od klientów Banku Millennium. Rozsyłają do losowo wybranych osób e-maile sugerujące, że dostep do bankowości elektronicznej został zablokowany. W celu odblokowania proszą o przejście pod wskazany link.
Na szczęście forma phishingu jest wyjątkowo nieudolna. E-mail napisany jest łamaną polszczyzną, a adres nadawcy nie jest podobny do adresu Banku Millennium. Strona, na którą kieruje mail została już zablokowana, ale trzeba się liczyć z tym, że fałszywa witryna banku może znajdować się jeszcze na innych serwerach.
Przypominamy, że banki nigdy nie wysyłają podobnych wiadomości zawierających linki do systemu transakcyjnego. Nigdy nie proszą też, by podawać kilka haseł jednorazowych pod rząd.
Wczoraj Komisja Nadzoru Finansowego opublikowała specjalny poradnik o bezpieczeństwie w bankowości internetowej. Polecamy zapoznać się z jego treścią. Można go pobrać TUTAJ.