PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościNieruchomościPięć sposobów na podniesienie wartości sprzedawanego mieszkania

Pięć sposobów na podniesienie wartości sprzedawanego mieszkania

Nieruchomości 15.09.2015 (14:22)

Pięć sposobów na podniesienie wartości sprzedawanego mieszkania

Sprzedając mieszkanie warto zadbać o to, by ktoś chciał je kupić i to za jak najwyższą kwotę. Home Broker podpowiada pięć kroków, które zwiększą szansę na uzyskanie dobrej ceny.


Najprostszą metodą na uzyskanie wysokiej ceny sprzedaży mieszkania jest ustalenie wysokiej ceny – to właściwie bardzo proste. Rzecz w tym, że gdy przesadzimy to znalezienie chętnego na lokal będzie trudne lub wręcz niemożliwe. Należy więc zrobić tak, by mimo relatywnie wysokiej ceny wywoławczej zainteresować klientów, a potem przekonać ich, że warto za mieszkanie tyle zapłacić.

  1. Odśwież mieszkanie

Odświeżone mieszkanie nie tylko zachęci do dokładniejszego obejrzenia, ale i sprawi, że kupujący będzie miał poczucie iż wprawdzie płaci więcej, ale płaci za faktycznie wysokiej jakości mieszkanie. Koszt odświeżenia lokalu i wpływ operacji na ostateczną cenę będą naturalnie zależeć od zakresu przeprowadzonych prac oraz stanu nieruchomości przed ich rozpoczęciem. Im mieszkanie w gorszym wyjściowym stanie, tym jego odświeżenie przyniesie większy efekt.

Koszty? Czasami wystarczy przemalować ściany, w przypadku własnego wykonawstwa koszty zamykają się w 500-800 zł na materiały. Oczywiście w przypadku potrzeby zatrudnienia fachowców wydatki szybko rosną. Jeśli w kuchni i łazience wystarczy malowanie, to obciążenie portfela nie zmieni się drastycznie, ale gdy trzeba będzie wymienić płytki, to sprawa zacznie się komplikować, a budżet puchnąć. Należy tu pamiętać o rozsądku, bo przeinwestowanie niekoniecznie zakończy się pozytywnym efektem.

  1. Zaprezentuj mieszkanie

Aby zachęcić potencjalnych kupujących do obejrzenia nieruchomości, należy im ją najpierw jak najlepiej zaprezentować. Podstawą są dobrej jakości zdjęcia. Te robione telefonem komórkowym można zamieścić w gazecie, bo tam i tak niewiele widać. Jeśli chcemy efektownie pokazać nieruchomość w internecie, trzeba czegoś więcej. Jeśli nie dysponujemy dobrym aparatem i podstawowymi umiejętnościami, warto po prostu za sesję zapłacić. Profesjonalni pośrednicy dostając mieszkanie do sprzedaży na wyłączność organizują fotografa, może to być więc jedno z rozwiązań. Zdjęcia powinny być jasne, ostre i pokazywać mieszkanie w korzystnym świetle.

Zdjęcia należy uzupełnić rzetelnym, ale atrakcyjnym opisem nieruchomości. Choć to niby oczywiste, to niektórzy nie dbają nawet o poprawność językową ogłoszeń, co odstrasza część potencjalnych kupujących. Nie powinno też zawierać nieprawdy co do samego mieszkania (jego stanu, lokalizacji, okolicy itd.), bo to szybko zostanie zweryfikowane przy wizycie zainteresowanych, a już pierwsze kłamstwo może sprawić, że nastawią się do sprzedającego negatywnie i nic nie wyjdzie z transakcji.

  1. Przygotuj mieszkanie

Choć to oczywiste, to nie każdy się do tego stosuje: warto przed wizytą potencjalnego kupującego mieszkanie posprzątać. Stwórz takie warunki, by oglądający czuł się komfortowo. To zwiększa szansę na to, że lokal trafi na finałową listę. W niektórych wypadkach dobrym pomysłem jest odchudzenie nieco wyposażenia mieszkania. Chodzi o to, by poprzez wyniesienie kilku mebli i uprzątnięcie kilku przedmiotów, zwiększyć wizualną wielkość mieszkania. To podniesie jego atrakcyjność, a jednocześnie prawdopodobieństwo uzyskania korzystnej ceny.

Należy też zadbać o usunięcie drobnych usterek takich jak drobne pęknięcia czy uszkodzenia sprzętów. Lokal sprawi wówczas wrażenie takiego, o którego właściciel dbał. A za takie mieszkanie kupujący są skłonni zapłacić więcej.

  1. Pokaż mieszkanie

Gdy już pojawią się pierwsi zainteresowani zwabieni ogłoszeniem, warto zadbać o to, by podczas oglądania nieruchomości nie tylko byli nią zachwyceni, ale i by w ogóle czuli się dobrze. Należy więc przygotować mieszkanie tak, by sprawiało wrażenie neutralnego. Chodzi o usunięcie prywatnych pamiątek (inaczej pokój postrzegają obcy ludzie patrząc na zdjęcie ślubne aktualnych mieszkańców, a inaczej gdy na ścianie zawiśnie ciekawa grafika), aby wnętrza nie przytłaczały osobistymi akcentami. Warto jednak, by mieszkanie miało jakieś ciekawe akcenty wyróżniające je z kilkunastu, które obejrzał poszukujący. Wnętrza zwykle lepiej wyglądają w świetle dziennym, na spotkanie z oglądającym umawiajmy się więc o odpowiedniej porze.

  1. Zadbaj o atmosferę spotkania

Wałęsający się pod nogami pies, hałasujące wokół dzieci i zabawki w każdym kącie i nie są sprzymierzeńcami oglądania nieruchomości. Przygotuj drobny poczęstunek, zapach domowego ciasta potrafi stworzyć wyjątkową atmosferę. Sprawi to, że mieszkanie zyska w oczach oglądającego niemierzalny plus, za który osoba ta chętnie zapłaci. Niech w trakcie oglądania mieszkania przez potencjalnych kupujących będzie w nim spokój. Dobry klimat robią także bukiet ciętych kwiatów w wazonie, lampa z ciepłym światłem w kącie i poduszki na sofie. To drobiazgi, w skali kwoty uzyskiwanej za mieszkanie są one właściwie pomijalne, ale sprawiają na odwiedzających bardzo pozytywne wrażenie.

Marcin Krasoń, Home Broker

2015-09-15
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM
10.12.2025 (05:17) – informacja prasowa

Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM

Wraz z konsorcjum 14 innych banków Credit Agricole udzielił niezabezpieczonego kredytu odnawialnego dla spółki KGHM …

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

PRNews.pl

Zobacz również

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców