Największy polski bank został doceniony przez kapitułę konkursu za najlepsze w Polsce konto dla dziecka i konto premium oraz najwyższą jakość obsługi w bankowości internetowej i aplikacji. W rankingu ogólnym na najlepszy bank PKO Bank Polski utrzymał się na trzeciej pozycji. Jak wskazali organizatorzy konkursu – o miejscu na podium zdecydowały w dużej mierze kanały zdalne, czyli serwis transakcyjny iPKO i aplikacja mobilna IKO oraz obsługa w oddziałach.
Złoty Bankier to największe badanie sektora bankowego w Polsce, organizowane przez Bankier.pl i „Puls Biznesu”. Badanie pozwala wskazać instytucje bankowe z najwyższymi standardami obsługi, kompleksową ofertą oraz działaniami, które wyróżniają te instytucje na tle konkurencji. PKO Bank Polski od lat zajmuje wysokie miejsca w rankingach Złotego Bankiera.
Podium dla wielokanałowej jakości obsługi PKO Banku Polskiego
W rankingu ogólnym Złoty Bankier – wielokanałowa jakość obsługi – PKO Bank Polski utrzymał trzecie miejsce. W ramach nagrody głównej sprawdzana była obsługa w oddziałach, na infolinii, poprzez formularze i czaty oraz w aplikacji mobilnej i serwisie transakcyjnym. Bezkonkurencyjnie w kategorii najwyższej jakości w aplikacji i serwisie zwyciężyły IKO i iPKO.
Najwyższa jakość obsługi w aplikacji IKO i serwisie iPKO
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce, która ma ponad 100 funkcji. IKO została aktywowana przez klientów już ponad 8,5 mln razy. Oprócz funkcji typowo bankowych jej użytkownicy mają też dodatkowe możliwości m.in.: płacenia za autostrady, za parkowanie, zakupu biletów komunikacyjnych, korzystania z kantoru.
Natomiast iPKO to nowoczesny serwis bankowości internetowej, który zapewnia klientom wygodny i bezpieczny dostęp do finansów online na komputerze i telefonie (w wersji RWD). Korzysta z niego około 6 mln klientów, którzy realizują transakcje o wartości ponad 550 mld zł rocznie. Poza codziennym zarządzaniem finansami, serwis iPKO umożliwia także załatwianie spraw urzędowych i składanie wniosków online o świadczenia.
Obsługa w oddziałach na podium
Oddziały PKO Banku Polskiego zdobyły 3. miejsce w kategorii obsługi w placówkach. Jak wskazują sami organizatorzy – „utrzymanie jakości obsługi na podobnym poziomie w największej sieci w kraju trzeba uznać za niemały wyczyn”. Relacyjne i indywidualne podejście do potrzeb klienta, zaangażowanie doradców w budowanie pozytywnych doświadczeń, edukacja z cyfrowych rozwiązań, kompleksowe informowanie o ofercie oraz gotowość pomocy i odpowiedzi na każde pytania się sprawdza.
Najlepsze konto dla dziecka i konto osobiste
W kategorii Konto dla dziecka PKO Bank Polski obronił tytuł zdobyty w ubiegłym roku. Sukces jest wynikiem znaczących zmian i ulepszeń, w tym korzystnej oferty oszczędnościowej oraz odnowionej aplikacji PKO Junior. Od stycznia najmłodsi klienci PKO Banku Polskiego mogą płacić zbliżeniowo telefonem za pomocą BLIKA, co stanowi istotne ułatwienie i innowację w tej kategorii.
Kapituła konkursu doceniła także ofertę Konta Platinium II w kategorii Konto premium, wyróżniającą się atrakcyjnymi warunkami finansowymi. Doceniono również dostęp do dedykowanego doradcy, specjalne warunki obsługi w odpowiednio przygotowanych pomieszczeniach oddziałowych lub w uzgodnionym czasie i miejscu. Bank wyróżnia się tu także gamą produktów inwestycyjnych, w tym funduszy globalnych oraz dostępną bez opłat usługą concierge.
Wyróżnienie dla Fundacji PKO Banku Polskiego za pomoc powodzianom
W tegorocznym badaniu Złotego Bankiera bank został wyróżniony dodatkowo za działania Fundacji PKO Banku Polskiego na rzecz osób i instytucji poszkodowanych w wyniku powodzi. Z zebranych na specjalnym koncie Fundacji pieniędzy do tej pory udało się wesprzeć m.in.: lokalne OSP, kilkaset rodzin, seniorów oraz ośrodki kultury i sportu z terenów dotkniętych powodzią. Wnioski o wsparcie można nadal składać na stronie www.fundacjapkobp.pl.
Źródło: PKO BP