Po raz siódmy PKO Bank Polski został uhonorowany Złotą Statuetką Marki Godnej Zaufania w kategorii „Bank” w dorocznym badaniu European Trusted Brands przeprowadzanym przez wydawnictwo Reader’s Digest.
Podczas uroczystej gali European Trusted Brands 2011, 10 maja br. na Zamku Królewskim w Warszawie nagrodzono marki, które zdobyły największe zaufanie konsumentów. W kategorii „Bank” Złotą Statuetką za największą liczbę wskazań został uhonorowany PKO Bank Polski.
Od jedenastu lat miesięcznik Reader’s Digest przeprowadza wśród swoich czytelników badania, które mają wyłonić brandy cieszące się największym zaufaniem europejskich konsumentów. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands przyczynia się także do zgłębienia charakterystyki typowego Europejczyka. Pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie.
Istotą badania jest wolność wyboru dokonywanego przez respondentów, bez narzucania im czy sugerowania czegokolwiek. Ankietowani sami wpisują w puste pole formularzy markę zasługującą na zaufanie w danej kategorii.
Zwycięską markę w kategorii ”Bank” wybrało blisko 30 proc. osób biorących udział w badaniu. Spośród ankietowanych, którzy wskazali PKO Bank Polski, 33 proc. stanowili mężczyźni, natomiast 27 proc. kobiety. Po raz pierwszy wprowadzono nową formę oceny wybieranych marek, polegającą na wskazaniu charakterystycznych cech, jakimi można je opisać. Pojęcie zaufania do marki nabrało w ten sposób nowego znaczenia. Liczną grupę respondentów stanowiły osoby, które markę PKO Bank Polski określały jako wysokiej klasy, praktyczną, dobrze znaną oraz lubianą również przez ich dzieci.
Źródło: PKO Bank Polski