Bank poinformował klientów, że wkrótce udostępni odświeżoną wersję systemu mobilnego iPKO. Będzie nawiązywać stylistyką do aktualnych serwisów PKO BP. Pojawi się też kilka nowości, np. możliwość zakładania lokat.
Klienci PKO BP mogą logować się na konto z poziomu aplikacji mobilnej IKO lub przez tzw. lekki system transakcyjny (zamiennie określany jako: lite, light). Jest to strona przygotowana specjalnie z myślą o telefonach komórkowych, która pozbawiona jest „ciężkich” elementów takich jak grafiki czy reklamy. System PKO BP znajduje się pod adresem: https://m.ipko.pl
Bank poinformował swoich klientów, że wkrótce odświeży wygląd mobilnego serwisu transakcyjnego iPKO. Nowy wygląd serwisu będzie nawiązywał do stylistyki aktualnych serwisów PKO Banku Polskiego oraz aplikacji mobilnej IKO. Pojawi się też kilka drobnych nowości.
Tak będzie wyglądała odświeżona strona logowania do m.iPKO
Na stronie głównej po zalogowaniu prezentowane będą kluczowe informacje o posiadanych przez klienta produktach. Strona ma być dynamiczna, dopasowana pod każdego klienta i posiadanych przez niego produktów. W serwisie mobilnym iPKO pojawi się menu boczne, tzw. „hamburger”, zawierające skróty do funkcji serwisu. Możliwe będzie również używanie przycisku „wstecz” w przeglądarce umożliwiającego powrót do poprzednio oglądanych ekranów, bez utraty danych czy sesji logowania.
W nowym serwisie pojawi się też możliwość otwierania lokat oraz możliwość przeglądania kart debetowych i kredytowych na wspólnej liście wraz z funkcją ich zastrzegania.
Serwisy typu lite są prekursorami mobilnych wersji RWD. Pojawiły się zanim na dobre zapanowała moda na aplikacje i systemy responsywne. Obecnie takie rozwiązania udostępnia 11 banków, ale są to pozostałości z „ery przedaplikacyjnej”. Dziś banki nie wdrażają już takich rozwiązań. Inwestują albo w aplikacje, albo w systemy RWD.
Jednym z ostatnich banków, które wdrożyły system lite był Bank BGŻ. Było to w 2014 roku. Bank planuje go wyłączyć jesienią tego roku, po połączeniu systemów BGŻ i BNP Paribas Banku.