PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości
PKO BP

PKO BP

PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym założonym w 1919 r. Od roku 2004 jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Największy bank uniwersalny w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/pko-bank-polski

PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości

Informacje 23.05.2025 (04:33)
Marketing PKO BP

Językowy znak jakości dla instytucji potwierdza, że PKO Bank Polski podchodzi kompleksowo i systemowo do upraszczania komunikacji z klientami. PKO Bank Polski jako pierwsza instytucja zdobył komplet trzech wyróżnień Fundacji Języka Polskiego. To dopełnienie wcześniejszych osiągnięć banku: językowych znaków jakości dla ludzi i tekstów. Prestiżowy tytuł w imieniu całej organizacji 21 maja odebrał Tomasz Pol, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Językowy znak jakości dla instytucji to prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez Fundację Języka Polskiego. Fundacja oceniła działania PKO Banku Polskiego na rzecz systemowej zmiany podejścia do komunikacji i języka relacji z klientami oraz współpracownikami. Bank musiał wcześniej zdobyć Językowe znaki jakości w kategoriach ludzie i teksty.

Organizacja, która podejmuje wyzwanie prostego języka, ma sporo odwagi. To jest trudne, złożone i czasochłonne działanie. Nie wystarczy nauczyć ludzi, jak skracać zdania, usuwać stronę bierną i dobrze stawiać przecinki. Trzeba sprawić, żeby nie było im obojętne, jak mówią i piszą. Żeby umieli zrobić miejsce dla tak ważnych spraw, jak empatia, szacunek, przejrzystość, dostępność. Taką systemową zmianę warto doceniać i upowszechniać. Właśnie dlatego przyznajemy Językowy Znak Jakości. Wyróżnienie to dostają teksty, które mogą być inspiracją dla innych. Otrzymują je również ludzie, którzy mają wrażliwość na język, wiedzę i talent do upraszczania. Wreszcie, najbardziej prestiżowy jest certyfikat dla organizacji. To dowód na to, że wiara w ideę prostego języka, wymagająca nakładu wielu sił i środków, naprawdę przynosi owoce. I wspaniale może służyć ludziom – z tego cieszymy się najbardziej – mówi dr Magdalena Wanot-Miśtura, prezeska Fundacji Języka Polskiego

Świat jest skomplikowany i pędzi szybciej niż kiedykolwiek. Dlatego każdy z nas marzy o prostocie – i doceniamy firmy, które dostarczają prostych doświadczeń. W strategii na lata 2025-2027 zapisaliśmy, że chcemy być jak najbliżej codziennych potrzeb naszych klientów – nie tylko tych finansowych. Chcemy ułatwiać życie na wiele sposobów. A nie da się ułatwiać życia, używając bankowego żargonu, skomplikowanej składni i rekordowo długich zdań. Polski Akt o Dostępności już za chwilę nałoży na instytucje finansowe wymóg zrozumiałej komunikacji z konsumentami. Ale my nie traktujemy prostego języka jako ustawowego wymogu – dla nas dostępność to biznesowa szansa. 27 proc. osób powyżej 16 lat ma jakąś formę niepełnosprawności – tak wynika z danych Eurostatu za 2023 r. A to oznacza, że blisko 3 mln naszych klientów może mieć potrzeby związane z dostępnością – trwale lub czasowo. Dlatego naszą ambicją jest być nr 1 w dostępności i prostym języku – mówi Tomasz Pol, wiceprezes zarządu PKO Banku Polskiego nadzorujący Obszar Bankowości Detalicznej i Firm.

PKO Bank Polski spełnił wszystkie wymagane warunki, aby otrzymać Językowy znak jakości dla instytucji:

1. Co najmniej trzy teksty różnego typu musiały przejść pozytywną ocenę pod kątem prostego i efektywnego języka. Certyfikat otrzymały 3 umowy – Konta za zero, pożyczki gotówkowej i karty kredytowej – oraz fragment strony internetowej i przykład komunikacji zewnętrznej.

2. Co najmniej 25 proc. osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie – a zwłaszcza jej upraszczanie – musi mieć certyfikat. Egzamin zdało ok. 100 pracowników z różnych zespołów i obszarów w banku.

3. PKO Bank Polski musiał wykazać, że podejście do upraszczania ma charakter zmiany systemowej. Fundacja doceniła działania banku takie, jak:

– powołanie w 2023 r. projektu PKO Prosto, który promuje w banku zasady prostej komunikacji oraz dostarcza praktycznych rozwiązań i podpowiedzi,

– zbudowanie zespołu 80 certyfikowanych ambasadorów i ambasadorek z różnych jednostek banku, którzy na co dzień opiekują się prostą komunikacją,

– stworzenie autorskiej aplikacji PKO Prosto, która wspiera pracowników w upraszczaniu i bazuje na sztucznej inteligencji,

– wykorzystywanie rozwiązań technologicznych do organizacji uproszczeń, pomiaru stopnia uproszczenia i archiwizacji zredagowanych tekstów,

– przeszkolenie z zasad legal design 100 ekspertów, którzy przygotowują lub opiniują dokumenty prawne (umowy, regulaminy),

– opracowanie przepisów wewnętrznych, które obligują wszystkich pracowników banku do prostej komunikacji z klientami,

– ciągła komunikacja dot. prostego języka w wewnętrznej sieci banku, organizacja konkursów dla pracowników, cyklicznie wydarzenia wewnętrzne, w tym spotkania z ekspertkami i ekspertami ds. prostego języka.

Źródło: PKO BP

2025-05-23
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon
16.06.2025 (18:21)

Wedbush Financial Services nabył mniejszościowe udziały w Trigon

Wedbush Financial Services (WFS), grupa kapitałowa świadcząca usługi finansowe i spółka-matka Wedbush Securities …

a 0 OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią
16.06.2025 (18:17)

OC w II kwartale 2025: ceny bez zmian w skali kraju, ale lokalnie mocno się różnią

Średnia cena obowiązkowego ubezpieczenia OC w Polsce w drugim kwartale 2025 roku wyniosła 674 zł. To niemal …

a 0 Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance
16.06.2025 (18:14)

Młodzi Polacy o ubezpieczeniach: chcą bezpieczeństwa, ale obawiają się ukrytych haczyków. Raport Balcia Insurance

Insurtech Balcia Insurance zapytał przedstawicieli pokolenia Z, jaki jest ich stosunek do ubezpieczeń, a także …

a 0 Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”
16.06.2025 (18:09)

Credit Agricole w czołówce „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”

Bank Credit Agricole zdobył 96 proc. punktów, dzięki czemu znalazł się na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej, …

a 0 Blik Płacę Później w SGB Mobile
16.06.2025 (08:13)

Blik Płacę Później w SGB Mobile

Już od lipca usługa BLIK Płacę Później będzie dostępna dla pierwszych użytkowników Banków Spółdzielczych SGB w …

a 0 Finał Programu TalentowiSKO
16.06.2025 (08:10)

Finał Programu TalentowiSKO

W Warszawie odbyła się uroczysta Gala Programu TalentowiSKO Banków Spółdzielczych Grupy BPS, podczas której …

PRNews.pl

Zobacz również

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – I kwartał 2025 r.

41,5 mln kont osobistych prowadziły na koniec…

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Wiemy, które banki mają najwięcej klientów. Numer 1 nie jest zaskoczeniem. A reszta?

Bankowcy nie mogą narzekać na brak klientów.…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców