Odświeżona szata graficzna i nowy interfejs użytkownika połączony z nowymi funkcjonalnościami to główne zalety nowej odsłony serwisu. PKO Bank Polski modyfikuje sposób prowadzenia komunikacji z klientami w Internecie – to kolejny element zmiany identyfikacji wizualnej Banku.
Nowo powstały serwis internetowy Banku to całkowita zmiana w porównaniu z jego poprzednią wersją. Został zmodernizowany pod względem wizualnym, ale również zarządzania informacją i technologii informatycznych wykorzystanych przy jego realizacji. Brak tradycyjnego menu, uproszczona struktura i przejrzysta nawigacja zapewniają użytkownikowi łatwy dostęp do interesujących go informacji.
Najlepszym przykładem wprowadzonych zmian są ułatwienia w wyszukiwaniu informacji produktowych. Na stronie można korzystać z porównywarek produktowych, które w oparciu o wprowadzone przez klienta kryteria porównują wszystkie parametry produktu. Inną z opcji jest filtrowanie produktów, gdzie za pomocą suwaka z najważniejszymi parametrami można szybko wybrać najbardziej optymalny rachunek, kartę kredytową, najlepsze ubezpieczenie czy fundusze inwestycyjne.
Nowy serwis oferuje również udogodnienia w wyszukiwaniu placówek i bankomatów. Internetowa mapa geograficznie lokalizuje klienta. Gdy przesuwa on mapę w innym kierunku, dodawane są w czasie rzeczywistym wybrane przez niego elementy (np. bankomaty). Dzięki zastosowanemu systemowi „Fast” wyszukiwarka działa szybko i efektywnie.
Zgodnie z obowiązującą na nowoczesnych stronach regułą, informacje pozaproduktowe serwisu zgrupowane zostały na dole każdej strony. Znajdują się tam m.in. linki do informacji regulacyjnych, materiałów prasowych, kursów walut czy wniosków produktowych.
– Przygotowując się do prac nad serwisem zakładaliśmy, że będzie on odróżniał się od dostępnych na rynku rozwiązań, stąd zupełnie nowy układ strony, lepiej funkcjonalna nawigacja. Naszą stronę odwiedza w każdym miesiącu nawet ponad 3,5 mln unikalnych użytkowników. Jestem pewien, że nowy serwis odpowie na ich potrzeby i dostarczy samych pozytywnych doświadczeń – mówi Wojciech Bolanowski, dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej.
Strona internetowa została zaprojektowana również z myślą o użytkownikach tabletów i telefonów z dotykowym ekranem. Jej budowa umożliwia dogodne korzystanie zarówno poprzez nawigację myszką, jak i ekran dotykowy. Jak dużą rolę odgrywają we współczesnym świecie te nośniki, pokazują dane Banku. W lipcu zanotowano 1 mln logowań do serwisu mobilnego iPKO, co zdecydowanie wyróżnia Bank na tle rynku. Rośnie też liczba użytkowników korzystających z nowych narzędzi autoryzacji. Codziennie około 10 tys. osób zamienia tradycyjne karty z kodami do potwierdzeń transakcji na jednorazowe kody SMS.
Źródło: PKO Bank Polski