PKO Bank Polski jest Sponsorem Głównym Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier to największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej. PKO Bank Polski rozwija projekty w wirtualnej rzeczywistości, w tym na platformach gamingowych.
14-15 września w Łodzi odbędzie się Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier, którego Sponsorem Głównym jest PKO Bank Polski. Festiwal to największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowo-Wschodniej gromadzące największych polskich i zagranicznych twórców komiksowych. Gwiazdą tegorocznej edycji będzie Greg Ruck, scenarzysta serii o Batmanie i Wonder Woman. Swoją wystawę będzie miał również mistrz polskiego komiksu Tadeusz Baranowski. Na stanowisku PKO Banku Polskiego uczestnicy będą mogli spróbować swoich sił w innowacyjnej grze VR do zarządzania domowymi finansami Kasa z Klasą.
– W PKO Banku Polskim chcemy, aby nasi klienci czuli się z nami dobrze. Wspieramy ich w korzystaniu z usług bankowych, ale chcemy towarzyszyć im także w czasie wolnym. Międzynarodowy Festiwal Komiksu i Gier to doskonała okazja, by budować świadomość marki naszego banku jako nowoczesnej instytucji, która ma dużo do zaoferowania przedstawicielom różnych pokoleń klientów pasjonujących się światem gier i komiksów – mówi Krzysztof Garbacz, dyrektor Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego w Łodzi.
Festiwal to wyjątkowa okazja do spotkania z rysownikami, scenarzystami oraz twórcami komiksów i gier z całego świata. W tym roku największą atrakcją będzie obecność Grega Rucka, scenarzysty komiksów o Batmanie i Wonder Woman, a także twórcy popularnej serii Lazarus. Festiwal odwiedzi także Tony Sandoval, znany ze swoich nastrojowych i unikatowych komiksów oraz portugalski rysownik Filipe Andrade, pracujący dla Marvel Comics. Na szczególną uwagę zasługuje również wystawa poświęcona twórczości Tadeusza Baranowskiego, jednego z mistrzów polskiego komiksu.
Fascynujące doświadczenia VR z PKO Bankiem Polskim
Na stoisku PKO Banku Polskiego będzie można spróbować swoich sił w edukacyjnej grze VR do zarządzania domowym budżetem Kasa z Klasą. Gracze za pomocą symulacji wirtualnej i konkretnych realistycznych przykładów z życia mogą poszerzać swoją wiedzę o finansach. Gra uczy nie tylko praktycznego zastosowania wiedzy ekonomicznej, ale także właściwych postaw społecznych. W rozgrywce punktowana jest znajomość pojęć ekonomicznych, ale przede wszystkim praktyczna umiejętność zarządzania finansami, a także elementy społeczne – sprzątanie, opieka nad zwierzętami, segregacja śmieci czy umiejętność pracy w zespole.
– W PKO Banku Polskim od dawna eksperymentujemy z technologią VR i realizujemy kolejne, innowacyjne przedsięwzięcia. Obecność w wirtualnym świecie pozwala nam zdobywać know-how oraz budować fundamenty do szerszego wykorzystania metaverse przez biznes i w komunikacji z klientami. Jesteśmy przekonani, że to doskonały sposób na budowanie zaangażowania młodych pokoleń klientów w relacjach z instytucją finansową. Planujemy kolejne aktywności na platformach gamingowych Fortnite i Roblox tak, aby zwiększać kontakt graczy z marką, edukować poprzez gaming i budować lojalność w tej grupie klientów – mówi Marek Myszka, dyrektor Biura Innowacji PKO Banku Polskiego.
Dla miłośników gier organizator przygotował strefy, gdzie odbędą się turnieje gier komputerowych, konsolowych i planszowych, a także spotkania z wydawcami i twórcami gier. Uczestnicy będą mogli wziąć udział w licznych konkursach, w tym w najważniejszym w Polsce konkursie na projekt publikacji komiksowej. Jego zwycięzca zostanie uhonorowany prestiżową statuetką Grand Prix.
Organizatorami Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier są: „EC1 Łódź – Miasto Kultury” oraz Stowarzyszenie Twórców „Contur”.
Źródło: PKO BP