W jubileuszowym 15. rankingu Top Marka 2022, w kategorii banki, zwyciężył bezapelacyjnie PKO Bank Polski. Nie tylko utrzymał najsilniejszą pozycję medialną w branży, ale zdobył także tytuł „Marki Marek” oraz „Marki Marek” XV-lecia.
PKO Bank Polski zwyciężył w kategorii Banki
Choć liczba wszystkich publikacji na temat PKO Bank Polski (317 154) nie była najwyższa w branży bankowej, to impact o wartości 4 986 541 571, pozwolił brandowi uplasować się na pierwszym miejscu.
Siłę marki PKO Bank Polski oceniono na 9 125 371 punktów. Na drugim miejscu znalazł się Bank Pekao z wynikiem 6 139 316. Trzecią pozycję zajął Santander z sumą 5 986 290 punktów. W Top 5 znalazł się także mBank, osiągając 4 868 873 pkt. oraz Alior Bank z siłą marki na poziomie 3 697 036 punktów.
O branży najczęściej pisano w tytułach biznesowych takich, jak: „Parkiet”, „Rzeczpospolita”, „Puls Biznesu” i „Dziennik Gazeta Prawna” oraz „Przegląd Sportowy”. W internecie nazwy brandów bankowych pojawiały się przede wszystkim w serwisach Biznes.pap.pl, Fxmag.pl, Infostrefa.com. Doniesienia z social mediów zdominował Twitter, gdzie pojawiło się 177 448 wzmianek na temat bankowości.
Pierwsze miejsce w pod względem liczby publikacji w internecie zajął Santander, który zgromadził 93,9% publikacji. Na drugiej pozycji znalazł się Alior Bank, który zebrał 62,3% publikacji w sieci. Nieco rzadziej internauci czytali o PKO Banku Polskim – 59,7% informacji. Na czwartym miejscu uplasował się Bank Pekao (56,1%), a za nim mBank (38%).
Użytkownicy mediów społecznościowych najczęściej wymieniali Bank Pekao (40,4%) oraz mBank (59,6%). Na trzecim miejscu znalazł się PKO Bank Polski (36,6%), a zaraz za nim Alior Bank (33,7%) i Santander Bank (1,5%).
Marka Marek XV-lecia
Z okazji jubileuszu Top Marki, poza wyselekcjonowaniem 500 najsilniejszych medialnie brandów, Magazyn „Press” i PSMM Monitoring & More wyłoniły Markę Marek XV-lecia. W tym przypadku wzięto pod uwagę wszystkie branże badane od pierwszej edycji plebiscytu, czyli od 2008 roku. Marką Marek XV-lecia został PKO Bank Polski. Tuż za nim znalazł się TVN, a podium zamknęła Biedronka.
Raport branżowy Top Marka – w wersji podstawowej i poszerzonej – dostępny jest na stronie: www.topmarka.eu
Źródło: Top Marka