I miejsce wśród firm finansowych oraz II w ogólnej klasyfikacji rankingu polskich marek zajął PKO Bank Polski. Brand lidera krajowego sektora bankowego został wyceniony na 3,748 mld zł, co oznacza wzrost o 3 proc. w stosunku do 2010 roku.
Łączna wartość 330 marek kolejnej edycji rankingu wyniosła 57 mld złotych. PKO Bank Polski został po raz kolejny uznany za najmocniejszy brand w kategorii instytucji finansowych, w której oceniano banki oraz zakłady ubezpieczeń. Jednocześnie zmniejszył się dystans pomiędzy PKO Bankiem Polskim a zwycięzcą ogólnej klasyfikacji – spółką Orlen.
– Konsekwentnie modernizujemy Bank zwiększając jego wartość dla akcjonariuszy. Mamy potencjał, aby w perspektywie 3 lat zyskać tytuł najcenniejszej polskiej marki – podkreśla Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego przypominając, że kierowana przez niego instytucja została doceniona ostatnio również za granicą. Należący do Financial Times Group the Banker przyznał mu tytuł Banku Roku 2011.
Rozpoznawalność marki oraz jej pozytywne postrzeganie przez klientów to efekt rozpoczętego procesu zmian w Banku, w tym wizerunkowych. Działalność marketingowa wspierająca brand została wyróżniona także w ogólnopolskim konkursie reklamy Złote Orły 2011. Organizatorzy docenili zmodyfikowaną identyfikację wizualną Banku a także bankowości prywatnej dla najzamożniejszych klientów, którą uruchomiono na jesieni tego roku.
Rozumiejąc znaczenie marki dla rynkowego sukcesu firmy PKO Bank Polski wsparł także konkurs „Młoda Marka Sukcesu” organizowany przez redakcję Rzeczpospolitej. Jury z udziałem Prezesa Banku jako zwycięzcę wskazała firmę Abramczyk.
Promocji przedsiębiorczości, a szczególnie młodych, niewielkich, ale dynamicznie rozwijających się firm służył także konkurs organizowany przez redakcję Dziennika Gazety Prawnej, w który zaangażował się PKO Bank Polski. Pierwsze miejsce w tym projekcie zajęła firma Mobi Toki Sp. z o.o.
Źródło: PKO Bank Polski