PKO Bank Polski udostępnił w swojej aplikacji możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej. Kilka dni temu usługa wprowadzona została dla telefonów z iOS, od dzisiaj mogą z niej korzystać także posiadacze telefonów z systemem Android.
Aplikacja IKO korzysta z rozwiązania moBILET. O tym, że bank wybrał tę firmę na dostawcę płatności za bilety mogliście dowiedzieć się pierwsi z tekstu, który znajduje się tutaj. Żeby dokonać zakupu należy zaktualizować aplikację do najnowszej wersji, a po zalogowaniu rozwinąć boczne menu i wybrać zakładkę „Bilety komunikacyjne”. Rozwiązanie działa w tych miastach, które obsługują system moBILET.
Zakup biletów realizowany jest w ciężar rachunku klienta. Wybrane bilety można dodać do zakładki „Ulubione” i mieć do nich łatwiejszy dostęp. Bilety mogą być dostępne także bez logowania – można je „wyciągnąć” na ekran przed logowaniem. W trakcie kontroli biletu pokazujemy telefon, na którym wyświetli się kod 2D. W zależności od wymagań danej miejscowości, użytkownik może otrzymać prośbę o podanie numeru linii autobusu, numeru bocznego pojazdu lub imienia i nazwiska lub innej informacji wymaganej przez przewoźnika.
PKO BP nie jest pierwszym bankiem, który udostępnił możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej w swojej aplikacji mobilnej. Wcześniej takie rozwiązanie udostępniły m.in. Santander, Nest Bank i BNP Paribas (Mobilny Portfel).