PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkWojciech BoczońPKO BP z Pocztowym chce przypuścić szturm na Polskę powiatową

PKO BP z Pocztowym chce przypuścić szturm na Polskę powiatową

Wojciech Boczoń Wojciech BoczońWojciech Boczoń - 12.07.2012 (09:54)

PKO Bank Polski zamierza rozpocząć strategiczną współpracę z Pocztą Polską i przejąć udziały w Banku Pocztowym – donosi Puls Biznesu. Jeśli dojdzie do zawiązania umowy, największy bank w Polsce skokowo wzmocni swoją pozycję w tzw. Polsce powiatowej. Klienci mniejszych miasteczek zyskają dostęp do szerszej palety produktów.

Z doniesień gazety wynika, że sojusz zostanie zbudowany na podstawie dwóch filarów: „Pierwszym jest podpisanie długoletniej umowy o współpracy w zakresie sprzedaży produktów bankowych w placówkach pocztowych pod marką Banku Pocztowego. Drugim zaś przejęcie przez PKO BP od Poczty za około 240 mln zł 75 proc. udziałów w BP. Obecnie ma 25 proc. plus jedną akcję.”

Informacje gazety potwierdziło biuro prasowe PKO Banku Polskiego: „PKO Bank Polski potwierdza, że jest zainteresowany długoterminowym aliansem strategicznym z Pocztą Polską w zakresie sprzedaży usług finansowych. Bank złożył Poczcie Polskiej propozycję współpracy strategicznej w tym zakresie i rozpoczęte zostały rozmowy. Jesteśmy przekonani, że dzięki wykorzystaniu istniejących synergii finansowych, operacyjnych i sprzedażowych alians strategiczny PKO Banku Polskiego i Poczty Polskiej przyniesie szereg korzyści obu instytucjom, ich Pracownikom i Akcjonariuszom.”

Trwająca przez kilka ostatnich lat agresywna wojna o klientów banków rozgrywała się głównie w centrach dużych miast. Większość banków skupiła się na rywalizacji o ten sam segment klienta – osobę o stabilnych dochodach, najlepiej szukającą mieszkania i zainteresowaną wieloletnim kredytem. Po macoszemu traktowani byli mieszkańcy mniejszych miejscowości i miasteczek. O ich względy zabiegały przede wszystkim banki spółdzielcze i SKOK-i. Kiedy okazało się, że wielkomiejski rynek zaczął robić się ciasny, oczy niektórych graczy zwróciły się w kierunku tzw. Polski powiatowej. To nadal duża i niezagospodarowana jeszcze nisza, o ogromnym potencjale.

Od kilku lat z sukcesem na tym polu działa Bank Pocztowy. Jest to jego naturalne środowisko, a   podbój tego rynku bank ma wpisany jako cel strategiczny. Oferta skierowana jest przede wszystkim do osób z miejscowości do 50 tys. mieszkańców, a także emerytów i rencistów oraz tzw. nieubankowionych, czyli Polaków, którzy do tej pory nie korzystali z usług finansowych. Przedstawione niedawno plany na lata 2012-2015 zakładają, że bank w ciągu czterech lat zwiększy bazę klientów do 3 milionów. Dziś obsługuje nieco powyżej miliona. Jest to zarazem instytucja, która dynamicznie zwiększa liczbę prowadzonych kont osobistych. Na koniec marca 2012 r., bank prowadził już 567 tys. kont osobistych, co w przyroście ROR plasowało go na drugim miejscu za Alior Bankiem. Jak podaje bank, ponad 60 proc. otwartych przez niego w 2011 r. kont klienci otworzyli właśnie w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców.

Banki, które zdobędą ten rynek pierwsze, mają duże szanse okopać się i nie dać szansy innym graczom na ekspansję. Polacy niechętnie zmieniają bank, nawet jeśli są niezadowoleni z jego usług. Z badania Deloitte wynika, że mamy najwyższy wskaźnik ubankowionych nieusatysfakcjonowanych klientów (16 proc.) spośród krajów Europy Środkowej, ale najrzadziej spośród badanych narodów decydujemy się na zmianę banku. Do tej pory jedynie 12 proc. Polaków zmieniło swoją instytucję, podczas gdy na taki krok zdecydowało się na przykład 41 proc. Rumunów i 52 proc. Słowaków.

Dla PKO Banku Polskiego wejście z ofertą do ponad 8 tysięcy placówek Poczty Polskiej może być krokiem milowym w podboju naszego rynku. Przez ostatni rok bank aktywnie zabiegał o odświeżenie swojej marki i umocnienie pozycji wśród młodego pokolenia klientów. Odświeżył ofertę, dokonał liftingu placówek i logo, rozpoczął zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową z Szymonem Majewskim. Działania przyniosły efekt – bank przestał tracić klientów, a nawet zaczął podbierać ich konkurencji. Umocnił swoją pozycję w miastach i dotarł do szkół wprowadzając nowe, internetowe SKO. Teraz ma szansę zdobyć szturmem mniejsze miejscowości. Jeśli dojdzie do zawarcia umowy, najprawdopodobniej w ofercie banku pojawią się produkty profilowane pod nowy segment klientów. Jak donosi Puls Biznesu, produkty nadal będą sprzedawane pod markę Banku Pocztowego.

PKO Bank Polski i Bank Pocztowy, dzięki strategicznemu aliansowi nie będą też zabiegać o tę samą grupę klientów i bezpośrednio konkurować między sobą. Nie jest to natomiast dobra wiadomość dla pozostałych graczy na tym rynku – między innymi banków spółdzielczych czy SKOK-ów, którym przybędzie bardzo silny konkurent z dużym zapleczem kapitałowym. Problem będą miały też banki, które z polską powiatową wiązały dalsze plany rozwoju (np. Bank BGŻ).

PKO Bank Polski już kilkukrotnie próbował skokowo zwiększyć swój zasięg działania. Całkiem niedawno głośno było o repolonizacji wystawianych na sprzedaż banków. W procesie kluczową rolę miał odegrać właśnie narodowy gigant. Bank próbował też przejąć BZ WBK, ale ostatecznie wyścig o irlandzką perłę w koronie wygrali Hiszpanie z Santanderem. Kilka lat temu mówiło się także o „prawie pewnej” fuzji PKO BP i PZU, która ostatecznie nigdy nie doszła do skutku. Wówczas na drodze stał konflikt na linii Skarbu Państwa i Eureko. Teraz teoretycznie nic nie stoi na przeszkodzie, by plan aliansu z Pocztowym doszedł do skutku. Jest zatem duże prawdopodobieństwo, że tym razem PKO Bank Polski zrobi prawdziwy milowy krok.

Źródło: PR News

pko bp pocztowy wojciech boczoń 2012-07-12
Wojciech Boczoń
Tagi: pko bp pocztowy wojciech boczoń

Sprawdź także:

a 0 Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce
23.06.2025 (15:35)

Wojciech Rabiej dołącza do zarządu Uniqa w Polsce

Od lipca 2025 roku Wojciech Rabiej będzie członkiem zarządu UNIQA w Polsce. W nowej roli przejmie zarządzanie …

a 0 Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz
23.06.2025 (15:30)

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz

Autopay umożliwia cyfrowy zakup e-winiet do Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Rozwiązanie …

a 0 Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium
23.06.2025 (15:26)

Se(a)ns sztuki – nowy autorski cykl filmowy Zachęty i Fundacji Banku Millennium

Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki wraz z Fundacją Banku Millennium zapraszają na nowy cykl filmowy Se(a)ns sztuki – …

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

Autor wpisu

Wojciech BoczońWojciech Boczoń

Redaktor prowadzący PRNews.pl, analityk Bankier.pl. Dziennikarz z wieloletnim doświadczeniem w bankowości i finansach. Masz temat lub…

Inne wpisy tego autora:
Płatności HCE znikną z aplikacji Moje ING

Płatności HCE znikną z aplikacji Moje ING

ING Bank Śląski planuje wycofać płatności HCE…

Pierwsze kancelarie notarialne zdecydowały się na wdrożenie płatności od PayEye

Pierwsze kancelarie notarialne zdecydowały się na wdrożenie płatności od PayEye

Kancelaria Notarialna Tarkowski & Klimza-Ciejpa z Wrocławia oraz Kancelaria Notarialna Mateusz…

mBank udostępni klientom nową stronę internetową. Uwaga, nie zmienia strony logowania!

mBank udostępni klientom nową stronę internetową. Uwaga, nie zmienia strony logowania!

9 marca mBank udostępni klientom nową stronę…

Zobacz również

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców