Zmiana opłat przez PKO Bank Polski jest działaniem rutynowym. Od 2011 roku mniej więcej corocznie zmieniamy wybrane opłaty za konkretne usługi. Ma to na celu przekierowanie klientów do kanałów zdalnych – mówi newsrm.tv Michał Macierzyński, zastępca dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Bank Polski.
Jak informuje Bank zaplanowane zmiany koncentrują się przede wszystkim na usługach, które posiadają swoje odpowiedniki dostępne bezpłatnie m.in. w ramach bankowości elektronicznej lub mobilnej. Mają one na celu zachęcenie klientów do skorzystania z aktualnych propozycji produktowych banku, co może spowodować spadek opłat lub wręcz brak ich pobierania.
– Promujemy chociażby w przypadku autoryzacji kody SMS, które są wygodniejsze, które są szybsze i bezpłatne. Wydaje nam się, że czy to SMSy czy tokeny GSM są po prostu lepsze. Podobnie z opłatami dla klientów bankowości osobistej i prywatnej. Jeżeli PKO Bank Polski jest ich kontem pierwszego wyboru opłaty w ogóle się nie zmienią, nie zapłacą ani grosza więcej – dodaje Michał Macierzyński.
Zmiany dotyczą około 20% klientów Banku, a ich celem jest promowanie nowych, bardziej korzystnych kosztowo produktów, bankowości elektronicznej i płatności bezgotówkowych (np. IKO).
– Dotychczas z naszych badań wynikało, że taką barierą nie do pokonania była opłata właśnie za bankowość internetową. Dlatego ta opłata zostaje zniesiona, tak żeby promować bankowość internetową. Tak jak w poprzednich sytuacjach dajemy klientom czas na dostosowanie się do zmian – wyjaśnia Michał Macierzyński.
– Nam zależy, żeby klienci korzystali z nowych, cyfrowych sposobów zabezpieczeń, dlatego planujemy tutaj ciekawą akcję promocyjną tak żeby klient był zadowolony, nic nie płacił za autoryzację a jeszcze na tym zyskał.
Zmiany w Taryfie wejdą w życie 1 maja.