„16 specjalnie utworzonych zespołów będzie się zajmowało 29 nowymi inicjatywami. Na przykład trzy grupy dedykowane są bankowości korporacyjnej” – mówi Rafał Juszczak, p. o. prezesa PKO BP.
„Obsługa przedsiębiorstw nie jest mocną stroną PKO BP. Nowa strategia spółki zakłada, że to się zmieni. Zarząd banku ściąga z rynku menedżerów, którzy będą tworzyć nowe produkty. PKO BP chce zacząć oferować bankowość transakcyjną i walczyć m.in. o klientów, którzy masowo przyjmują wpłaty, na przykład TPSA. Do końca roku ma powstać specjalne centrum telefoniczne tylko do obsługi firm […]. Przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z bankowości internetowej, której dziś bank nie oferuje. W pierwszym kwartale przyszłego roku PKO BP będzie miał także factoring.” – informuje „Rzeczpospolita”.
Bank zakończył już także wdrażanie nowego systemu informatycznego w czterech pierwszych oddziałach i w sierpniu rozpocznie wprowadzanie go w pozostałych placówkach. „Nowy system informatyczny sprawi też, że PKO BP będzie mógł tworzyć specjalne centra, które przejmą niektóre funkcje oddziałów. Pojawią się one najwcześniej w 2009 r. Tego typu centra, np. księgowe, ma większość dużych polskich banków. Konsekwencją tworzenia takich ośrodków przez PKO BP będą redukcje zatrudnienia. Według planów liczba pracowników w banku ma się zmniejszać co rok o ok.1,5 tys.” – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Zgodnie z założeniami nowej strategii, do 2012 roku PKO BP zamierza podwoić zysk netto do 4 mld zł oraz odzyskać pozycję lidera, którą straci po połączeniu Pekao SA i BPH. Chce także przynosić akcjonariuszom coraz wyższy zwrot na kapitale (ponad 30 proc.). Ponadto już w wakacje w Londynie zacznie działać pierwszy oddział banku.
Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.