– Przez pierwsze dwa miesiące sprzedaliśmy zdecydowanie więcej kredytów niż przez pierwsze dwa miesiące 2005 roku – powiedział PAP Jacek Obłękowski, członek zarządu PKO BP. Według niego możliwa jest sprzedaż przez bank w 2006 roku kredytów hipotecznych o wartości 9,6 mld zł.
Jak podaje PAP, PKO BP w ubiegłym roku sprzedał kredyty hipoteczne o wartości 7,5 mld zł co przewyższyło sprzedaż z roku 2004 o 42 proc. W 2006 roku bank chce zwiększyć udział w rynku kredytów konsumpcyjnych do 23 proc. – Na koniec roku przyszłego myślimy o 25-proc. udziale, a w tym roku tak naprawdę zamierzamy rozwinąć się mniej więcej 2 punkty proc. szybciej niż rynek. Szacuję, że to powinien być udział rynkowy powyżej 23 proc., ale jeszcze nie 25 proc. Od początku marca obserwujemy dosyć spore ożywienie jeżeli chodzi o zainteresowanie klientów ofertą kredytów konsumpcyjnych – powiedział wiceprezes.
W przypadku depozytów detalicznych bank chce utrzymać obecny blisko 30 proc. udział.- Minimalny cel jeżeli chodzi o ofertę depozytową PKO BP to tak naprawdę utrzymanie obecnego udziału, który znajduje się w okolicach 29,2 proc. rynku. To dla nas cel absolutnie strategiczny. Będziemy go realizowali przez cykliczne wprowadzanie do sprzedaży nowych strukturyzowanych produktów depozytowych, czy to związanych z ubezpieczeniami, czy z funduszami inwestycyjnymi – powiedział.
– W tym roku chcemy zanotować duże przyrosty zarówno w kartach kredytowych jak i w obszarze kart debetowych. Dążymy do tego, aby liczba kart debetowych w stosunku do liczby kont osobistych klientów indywidualnych zbliżyła się do 100 proc. Tak na prawdę po pierwszym kwartale zdecydowanie się do tego zbliżamy. Już przekroczyliśmy 90 proc. – powiedział Obłękowski.