PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePłatności bezgotówkowe? Ponad połowa Polaków od razu myśli o Bliku
Polski Standard Płatności

Polski Standard Płatności

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, Orange Finanse i T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

Płatności bezgotówkowe? Ponad połowa Polaków od razu myśli o Bliku

Informacje 25.10.2023 (13:20) informacja prasowa
MarketingPłatności mobilne Polski Standard Płatności

Zgodnie z wynikami badania KANTAR już 95 proc. Polaków zna BLIKA. Prawie połowa z nich deklaruje, że podczas płatności wybiera go najczęściej, a blisko trzy czwarte korzysta z niego regularnie. BLIK z kwartału na kwartał zyskuje na znaczeniu – w trzecim kwartale br. blisko 60 proc. klientów banków wskazało, że właśnie to rozwiązanie przychodzi im jako pierwsze do głowy, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych. Co więcej, w analizowanym okresie BLIK zanotował najwyższy spośród innych marek w kategorii płatności wskaźnik indeksu siły marki Brand Power na poziomie niespełna 43 proc.

Marka powszechnie znana i lubiana

Popularność BLIKA stale rośnie, czego odzwierciedleniem jest liczba aktywnych użytkowników. Pod koniec drugiego kwartału 2023 r. odnotowano ich już ponad 14 mln. W tym okresie zostało zrealizowanych 426 mln transakcji, co stanowi wzrost o 46 proc. w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku. Co więcej, średnia dzienna liczba transakcji zbliża się do 5 mln, a w najlepszym dniu trzeciego kwartału, który przypadł na 8 września br., odnotowano przeszło 7 mln transakcji. BLIK konsekwentnie wzmacnia swoją rozpoznawalność w Polsce. Według badania KANTAR w trzecim kwartale 2023 r. utrzymały się trendy z poprzednich czterech miesięcy (styczeń-kwiecień): znajomość wspomagana wyniosła aż 95 proc., spontaniczna 75 proc., a wskaźnik top of mind – oznaczający markę, która jako pierwsza przychodzi do głowy – sięgnął 54 proc.

Lider branży płatniczej

Według metodologii KANTAR – MDS (Meaningful, Different, Salient) – służącej do pomiaru siły marki (Brand Equity), w tzw. indeksie Brand POWER, BLIK uzyskał w trzecim kwartale br. wynik 42,5 proc., mocno wyprzedzając konkurencję. Dalej utrzymuje on dwukrotną przewagę w stosunku do światowych marek, takich jak VISA (24,7 proc.) czy Mastercard (17 proc.), które w globalnym zestawieniu KANTAR BRANDZ – MOST VALUABLE GLOBAL BRANDS 2023, plasują się odpowiednio na 6 i 9 miejscu. Na polskim rynku BLIK wyprzedza również takie brandy płatnicze jak Google Pay (6,7 proc.), Apple Pay (4,1 proc.) czy Revolut (5,1 proc.). BLIK jest popularny wśród różnych grup wiekowych, zarówno starszych, jak i młodszych. Oprócz dorosłych w przedziale wiekowym 18-65 r. ż., zbadano także zdanie najmłodszych użytkowników (w wieku pomiędzy 13 a 17 lat) – indeks Brand POWER jest w tej grupie wyższy i wynosi 57,5 proc.

BLIK szczególnie wyróżnia się pod względem unikalności i wyznaczania trendów (wskaźnik Different) – 179 oraz aktywnej obecności w głowach konsumentów (Salient) – 173 i pozostawia swoich konkurentów daleko w tyle – Visa (Different: 55, Salient: 97). Maksymalny wynik w wymienionych kategoriach wynosi 200. Im wyższe Meaningful, Different i Salient, tym większy potencjał kształtowania postaw konsumenckich przez skojarzenia z marką.

– BLIK to marka, która w ciągu 8 lat stała się jednym z najsilniejszych brandów na rynku z prawie 100 proc. rozpoznawalnością wśród użytkowników, którzy chętnie z niej korzystają. Nasz system jest szybki bezpieczny i wygodny, dlatego też zyskujemy na popularności z kwartału na kwartał. To dla nas niesamowity sukces, że już dla ponad połowy Polaków BLIK jest pierwszym skojarzeniem, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych. Mamy ponad 14 milionów aktywnych użytkowników, którzy zrealizowali przeszło 1 mld operacji w ciągu zaledwie 8 miesięcy, a we wrześniu zapłacili BLIKIEM w ciągu jednego dnia 7 mln razy. Te rekordowe wyniki potwierdzają naszą ugruntowaną pozycję i zaufanie, które zdobyliśmy w perspektywie ponad 8 lat – podkreśla Monika Król, wiceprezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Pierwszy wybór w e-commerce

Polacy doceniają szybkość i bezpieczeństwo tej formy płatności. Ponad połowa wszystkich transakcji BLIK odbywa się w kanale e-commerce, a BLIK zdecydowanie bardziej niż inne marki objęte badaniem kojarzy się z zakupami on-line. Potwierdza to stale rosnąca liczba operacji realizowanych za jego pomocą w kanale e-commerce. W drugim kwartale 2023 roku było ich aż 218,6 mln, w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku wzrost wyniósł 31 proc.

Szybkie przelewy

Nie tylko płatności online cieszą się ogromną popularnością. Najdynamiczniej rozwijają się przelewy na telefon BLIK – między kwietniem a czerwcem br. użytkownicy wykonali 100 mln transakcji, czyli o trzy czwarte więcej niż w drugim kwartale 2022 roku. Do odbioru natychmiastowych przelewów zarejestrowano już ponad 15 mln numerów telefonów. Dodatkowo, 90 proc. uczestników badania KANTAR deklaruje, że zna tę funkcję, a ponad dwie trzecie aktywnie z niej korzysta.

Liczne grono zwolenników

Wskaźnik NPS BLIKA, przedstawiający skłonność do polecania marki przez użytkowników, w trzecim kwartale tego roku wyniósł aż 62 punkty. VISA i Mastercard znalazły się na dalszym miejscu, z wynikiem odpowiednio 26 oraz 22. Największe zaufanie i renomę BLIK uzyskał wśród osób w przedziale wiekowym między 25 a 29 rokiem życia – w niej wskaźnik NPS wyniósł 71 punktów.

– BLIK cieszy się dużym zaufaniem użytkowników, co przekuwa się na jego wysoki wskaźnik polecania, ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu do konkurencji. Jako polska marka wyprzedzamy światowe brandy płatnicze zarówno w zakresie wskaźnika NPS, jak i pod względem Brand Equity. Cieszy nas, że w indeksie Brand POWER uzyskaliśmy wynik 42,5 proc., najwyższy w naszej branży. Ponadto badanie KANTAR potwierdza duże zaufanie naszych użytkowników – wiele dla nas znaczy, że już dwie trzecie ankietowanych uważa nas za wiodącą markę w płatnościach. Naszym celem jest utrzymanie pozycji lidera w Polsce, a także dążenie do tego, aby BLIK w najbliższych latach stał się europejskim systemem rozliczeń – mówi Krzysztof Ziewiec, dyrektor departamentu marketingu i PR w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

Jednocześnie wyniki badania KANTAR pokazują, że niezależnie od wieku respondentów istnieje wiele powodów do polecania tej formy płatności. 48 proc. ankietowanych poleca ją ze względu na szybkość, 35 proc. zgadza się, że to wygodna metoda, a 27 proc. postrzega ją jako łatwe rozwiązanie.

Źródło: PSP

2023-10-25
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców