Klient może dokonać zakupu w wybranych restauracjach McDonald’s w całej Szwajcarii, po prostu przykładając do czytnika swoją nową kartę Aduno Group MasterCard wyposażoną w technologię PayPass. Innowacyjna technologia pozwala na szybkie, łatwe i bezpieczne przeprowadzanie drobnych transakcji o wartości poniżej 25 Euro bez konieczności szukania gotówki, przeciągania karty przez czytnik, czy podpisywania potwierdzenia transakcji.
Inauguracyjną transakcję przy użyciu karty MasterCard PayPass, pracującej w najnowszej wersji technologii MasterCard M/Chip4, przeprowadziła Crista Rigozzi, obecna Miss Szwajcarii, w jednej z restauracji McDonald’s w Zurychu.
„Dzisiejszy dzień jest ważnym punktem zwrotnym w naszej podróży, której celem jest wprowadzenie płatności bezstykowych w całej Europie i zastąpienie nieporęcznej gotówki narzędziem szybkim, wygodnym i bezpiecznym” – komentuje Toni Merschen, szef Departamentu Technologii Mikroprocesorowej (Global Head of Chip) MasterCard Worldwide.
„Wprowadzenie płatności bezstykowych w Szwajcarii zrewolucjonizuje proces płatniczy” – uzupełnia Beat Stocker, prezes Aduno Group. “W społeczeństwie, dla którego czas jest cennym towarem, technologia PayPass wychodzi naprzeciw potrzebom płatniczym zarówno sprzedawców, jak i konsumentów. Nigdy dotąd konsumenci nie mieli możliwości dokonywania drobnych, codziennych transakcji w tak prosty, szybki a przy tym bezpieczny sposób” – dodaje Beat Stoker.
„Kluczem do naszego sukcesu jest formuła szybkiej, przyjaznej obsługi, najwyższej jakości, czystości i doskonałych proporcji pomiędzy cenami a ofertą. Wierzymy, że program MasterCard PayPass będzie do niej idealnie pasował”- mówi Martin Kroll, Dyrektor Zarządzający firmy McDonald’s Switzerland.
W pilotażowym projekcie wezmą udział wybrane restauracje z trzech szwajcarskich miast – Zurychu, Lozanny i Lugano – oraz 1000 posiadaczy kart MasterCard Aduno Group. Po pierwszej, pilotażowej fazie, Aduno Group planuje w drugiej połowie roku wprowadzanie technologii MasterCard PayPass w całej Szwajcarii.
Technologia MasterCard PayPass jest już szeroko stosowana zarówno w restauracjach McDonald’s w USA, jak i w ponad 46 tys. innych punktów handlowo-usługowych na całym świecie, w tym w sieciach: Starbucks, 7-Eleven, CVS, Duane Reade, Sheetz oraz Regal Entertainment Group. Technologia PayPass sprawdziła się również poza placówkami detalicznymi. Obecnie karty PayPass są akceptowane m.in. w obiektach sportowych, takich jak stadiony piłki nożnej i baseballu oraz na imprezach golfowych.
Wprowadzenie programu pilotażowego PayPass w Szwajcarii, przyczyniło się do wzmocnienia pozycji MasterCard, jako wiodącego systemu płatności bezstykowych. W lipcu 2006 roku firma MasterCard, przy współpracy z tureckim Garanti Bank, wprowadziła pierwszy program kart kredytowych PayPas. W zeszłym roku ogłosiła również pilotażowy program debetowy Maestro® PayPass, który uruchomiono wraz z Royal Bank of Scotland Group (RBS), z siedzibą w Edynburgu, a następnie rozszerzono go o testy w Londynie. Dwa nowe programy pilotażowe dla płatności kredytowych PayPass uruchomiono we francuskich Sztrasburgu i Tuluzie. Za osiągnięcia w dziedzinie płatności bezstykowych firma MasterCard otrzymała także nagrodę „2006 Frost & Sullivan Company of the Year Award”.
„MasterCard PayPass, to wiodący program płatności bezstykowych. Pod koniec zeszłego roku mieliśmy w użyciu już blisko 13 milionów kart PayPas na całym świecie” – komentuje Cathleen Conforti, szefowa departamentu PayPass MasterCard Worldwide (Group Head, Global PayPass). „Nowa era płatności bezstykowych jest dla Europy czymś nieuniknionym, dzięki współpracy z czołowymi partnerami sektora bankowego, takimi jak Aduno Group oraz z globalnymi markami, takimi jak McDonald’s, które doskonale identyfikują potrzeby konsumentów i korzyści płynące z szybszych, łatwiejszych
i bezpieczniejszych płatności” – podsumowuje Cathleen Conforti.