„Cieszymy się, że europejscy konsumenci po raz kolejny tak powszechnie potwierdzili swoje zaufanie do marki Visa. Czujemy się wyróżnieni zaufaniem polskich konsumentów szczególnie, że 70% wskazań, które uzyskała tutaj Visa to jeden z trzech najwyższych wskaźników zaufania wśród 13 krajów, gdzie Visa zwyciężyła” – stwierdziła Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor generalna Visa Europe w Polsce. „Jesteśmy przekonani, że zaufanie okazywane marce Visa to rezultat działań banków członkowskich, które wydają karty Visa oraz zapewniają sprawną ich akceptację, jak również zalet samych kart” – dodała Małgorzata O’Shaughnessy. W Polsce 38 banków wydało ponad 10,5 mln kart Visa. Według danych centrów autoryzacyjno-rozliczeniowych, 2 na 3 płatności w punktach handlowo-usługowych w Polsce to transakcje kartą Visa, zaś wśród płatności kartami w polskich e-sklepach udział kart Visa wynosi prawie 80%.
W najnowszym badaniu Reader’s Digest uczestniczyło blisko 25 tys. konsumentów, w tym 1,4 tys. Polaków. W tym największym badaniu konsumenckim w Europie respondenci wybierali najbardziej zaufane marki w 20 ogólnoeuropejskich kategoriach wspólnych dla wszystkich krajów oraz w 10 kategoriach lokalnych. Złota statuetka European Trusted Brands oznacza, że dana marka otrzymałą największą liczbę spontanicznie oddanych głosów. Visa zwyciężyła w swojej kategorii w 13 na 14 krajów objętych badaniem, zajmując tym samym trzecie miejsce w Europie. We wszystkich 14 krajach najwięcej wskazań otrzymała marka Nokia w kategorii „telefon komórkowy” oraz marka Nivea w kategorii „krem do twarzy”.
W Polsce marka Visa zwyciężyła w kategorii „karty płatnicze” otrzymując 70% wskazań. W innych krajach, gdzie Visa była pierwsza poziom wskazań uzyskanych przez tę markę kształtował się od 36% do 77%. Wśród marek – zwycięzców w swoich kategoriach w Polsce znalazły się także m.in. (w kolejności alfabetycznej): Amica, Colgate, Era, Herbapol, Hortex, IBM, L’Oreal, Nivea, Nokia, Orbis, Orlen, PKO BP, PZU, Sony, TVN, Wedel i Winiary.