Dane Inter Partner Assistance Polska S.A. pokazują, że Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami i podróżując w większym stopniu wykorzystują możliwości swoich polis ubezpieczeniowych. Świadczy o tym stosunek liczby założonych spraw do liczby zorganizowanych interwencji. Klienci coraz częściej oczekują od ubezpieczycieli udzielenia im kompleksowej pomocy i nie ograniczają się, jak dotychczas, do refundacji poniesionych kosztów czy dostarczenia informacji. W te wakacje (czerwiec – sierpień 2008) liczba wszystkich zgłoszeń przekazanych przez firmy ubezpieczeniowe do Inter Partner Assistance Polska wyniosła o około 19% więcej niż analogicznym okresie w 2007 roku. Z kolei wzrost spraw interwencyjnych realizowanych przez Inter Partner Assistance Polska S.A. wyniósł aż 45%. Proporcje te pokazują, że obok rozwoju ruchu turystycznego zwiększa się także świadomość użytkowników assistance.
Pośród spraw podjętych przez Inter Partner Assistance w okresie wakacyjnym zdecydowaną większość (53%) stanowiło organizowanie wizyt lekarskich. Wśród zrealizowanych świadczeń znalazły się: organizacja hospitalizacji (13%), organizacja ambulansu (7%), interwencja lekarza Inter Partner Assistance (5%), rozmaite usługi typu concierge (5%). Wśród usług medycznych, w porównaniu do zeszłego roku największy wzrost odnotowano w zakresie organizacji leczenia ambulatoryjnego (wzrost o 50%) i organizacji hospitalizacji (wzrost o 43%).
Tegoroczne wakacje obfitowały w szereg nagłośnionych przez media przypadków, w których obywatele naszego kraju potrzebowali natychmiastowej pomocy. Mowa tu m.in. o dwóch wypadkach autokarowych w Rumunii, które wymagały natychmiastowej interwencji na dużą skalę, obejmującej specjalne zarządzanie kryzysowe oraz wysłanie na miejsce polskich lekarzy-ratowników i ambulansu. Kolejny przypadek, odbiegający od codziennych interwencji firm assistance, miał miejsce w Gruzji. Inter Partner Assistance organizowało tam poszukiwania polskiego alpinisty, który zaginął podczas wspinaczki na Kazbek (5047m n.p.m.). Podczas tej interwencji warunki pogodowe uniemożliwiły lot helikopterem, dlatego ratownicy wyruszyli w poszukiwania konno. Tego samego dnia na terenie Gruzji rozpoczęto działania zbrojne, w związku z tym odnalezionego alpinistę i jego poturbowaną przyjaciółkę dołączono do lotu na pokładzie samolotu rządowego. Firma zajmowała się także pomocą dla kilku poszkodowanych w wypadku samochodowym w Indiach, których bardzo poważny stan zdrowia wymagał wysłanie na miejsce lekarzy – ratowników i specjalnego lotniczego transportu do kraju w eskorcie medycznej.
Podczas udzielania pomocy Polakom za granicą bardzo ważna jest sprawna współpraca z tamtejszymi władzami – podkreśla Marta Kaleńska – Jaśkiewicz Prezes Zarządu Inter Partner Assistance – do przeprowadzenia szybkiej interwencji potrzebna jest także siatka ratowników i lekarzy, którzy w krótkim czasie dotrą na miejsce wypadku.
Pomimo że większość działań assistance realizowanych przez Inter Partner Asssistance dotyczyła pomocy medycznej, to warto zwrócić uwagę na usługi typu Concierge, których liczba zwiększyła się o 140%. Z usług tego typu można korzystać po wykupieniu bogatych pakietów ubezpieczeń lub gdy są one częścią bank assistance. Choć udział spraw life-style wyniósł dopiero około 5% spośród wszystkich podjętych przez Inter Partner Assistance Polska interwencji, to dynamika wzrostu tych usług potwierdza, że Polacy są coraz bardziej świadomymi klientami.
Te wakacje pokazały, że osoby, których polisa ubezpieczeniowa obejmuje serwis assistance, coraz częściej korzystają z kompleksowych usług. – mówi Marta Kaleńska Jaśkiewicz, Prezes Zarządu Inter Partner Assistance Polska S.A. – Cieszy nas częstsze wykorzystywanie pakietów Concierge. Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że assistance nie polega tylko na pomocy chorym i świadczeniu usług komunikacyjnych, a obejmuje bardzo szeroki zakres usług ułatwiających nam codzienne życie, w tym także podróżowanie po świecie.
Wśród barwnych przykładów korzystania z pakietów Concierge w czasie tegorocznych wakacji znalazło sie zgłoszenie jednego z klientów, który poprosił o wynajęcie torów wyścigowych w Dubaju. Ubezpieczony chciał się ścigać na nich wraz z przyjaciółmi. Z kolei inny klient zażyczył sobie zorganizowania pokoju w Zakopanem z masażem lomi-lomi. W ramach pakietu Concierge Inter Partner Assistance Polska może zorganizować turystom dowolną usługę zgodną z prawem i zasadami etycznymi, której koszty klient jest w stanie pokryć.