Coraz więcej Polaków rozważa założenie swojego biznesu, nie wstydzi się przy tym skorzystać z franczyzy – cudzego, ale sprawdzonego pomysłu. Poświęcony tej tematyce miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING zakończył 2009 rok 14 proc. wzrostem sprzedaży egzemplarzowej. Numer styczniowy sprzedał w liczbie ponad 15 tys. egzemplarzy przy nakładzie 23 tysięcy.
Porównując wyniki sprzedaż magazynu Własny Biznes FRANCHSING ze stycznia 2010 do numeru ze stycznia 2009 wzrost sprzedaży osiągnął 30 proc.(patrz tabelka). To doskonały wynik jak na okres spowolnienia gospodarczego, zwłaszcza że spadek sprzedaży egzemplarzowej w 2009 roku dotknął większość tytułów prasowych. Wydania papierowe znalazły twardą konkurencję w postaci darmowych newsów z Internetu. Prasoznawcy mówią o zatrzymaniu tej tendencji dopiero w tym roku.
– Polacy w okresie kryzysu poszukiwali pomysłu na przyszłość, w tym pomysłu na biznes. Stąd rosnąca popularność magazynu Własny Biznes FRANCHISING, który pomaga otworzyć i poprowadzić firmę na licencji franczyzowej – mówi Anna Smolińska, dyrektor ds. wydawniczych.
W całym 2009 roku miesięcznik miał średnią sprzedaż wyższą o 14 proc. mimo że nakład wzrósł tylko o 2 proc.
– Zmodyfikowaliśmy sieć dystrybucji, postawiliśmy na promocję w punktach sprzedaży. Magazyn korzysta ze wsparcia marketingowego portalu internetowego Franchising.pl – dodaje Smolińska. – Dodatkowo nasza spółka zależna na Ukrainie planuje na jesień 2010 roku wydanie ukraińskiej mutacji/wersji magazynu Własny Biznes.
Własny Biznes FRANCHISING jest pismem biznesowym skierowanym zarówno do właścicieli firm, jak i osób, które dopiero zamierzają otworzyć własną firmę. Poszukujący pomysłu na firmę znajdą w miesięczniku aktualny Katalog Franczyz zawierający blisko 400 sprawdzonych i zrealizowanych biznesplanów. Czytelnicy magazynu należą do ludzi zamożnych i skłonnych do inwestowania (od kilku lat średnia inwestycja franczyzobiorcy oscyluje między 300-350 tys. zł).
– We „Własnym Biznesie” piszemy zarówno o małych firmach franczyzowych, jak i o koncernach typu Ikea czy adidas, zwracając szczególną uwagę, w jaki sposób takie firmy rozwijały się od pomysłu do dzisiejszej wielkości. I czy Kowalski ma szansę powtórzyć ich sukces. W końcu większość koncernów zaczynała od jednoosobowej działalności gospodarczej jakiegoś wizjonera – wyjaśnia ideologię pisma Arkadiusz Słodkowski, prezes wydawnictwa.
Pismo ukazuje się na polskim rynku prasowym od 2003 roku. Od pięciu lat nakład i sprzedaż magazynu systematycznie rośnie (patrz tabelka). Wydawca magazynu, firma PROFIT system, należy do Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy. Miesięcznik „Własny Biznes” Franchising dostępny jest w sieciach salonów prasowych Ruch, Kolporter, Inmedio/Relay, Empik i Franpress, w prenumeracie zamawianej przez portal www.franchising.pl oraz stronę www.wlasnybiznes.com
Źródło: PROFIT system