PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościPolbank EFG trafi w ręce Grupy Raiffeisen

Polbank EFG trafi w ręce Grupy Raiffeisen

Aktualności 04.02.2011 (14:02)

Miniony tydzień w bankach: Grupa Raiffeisen ogłasza zamiar przejęcia należącego do Greków Polbanku EFG. MasterCard rozpoczyna zakrojoną na szeroką skalę kampanię reklamową płatności zbliżeniowych. Koalicja banków i ubezpieczycieli wdraża nową rekomendację, która ma uczynić polisy do hipotek bardziej przyjaznymi dla kredytobiorców.

Pokryzysowy proces konsolidacji w sektorze bankowym nabiera tempa. Nie ucichły jeszcze echa dyskusji po ogłoszeniu przejęcia BZWBK przez Santandera i wchłonięciu Allianz Banku przez Getin Holding, gdy pojawia się następna informacja o planowanej fuzji. W czwartek Eurobank EFG ogłosił, że pakiet kontrolny w Polbanku EFG przejmie grupa Raiffeisen International.

Raiffeisen przejmuje Polbank EFG

Należący do Greków bank pojawił się w Polsce w 2006 roku i w ciągu czterech lat zdobył 800 tys. klientów. Niestety przynosił właścicielom straty, a kryzys i napięta sytuacja w Grecji spowodowały, że Eurobank EFG zmuszony został do sprzedaży części aktywów. Kilka miesięcy temu poinformował, że szuka partnera biznesowego dla Polbanku. Zainteresowane zakupem, oprócz Raiffeisena, były również włoski bank Intesa Sanpaolo i francuski BNP Paribas.

Austriacy mają już w Polsce już jeden bank działający pod szyldem Raiffeisena. Jest to instytucja obsługująca głównie korporacje i firmy, a także bardziej zamożnych klientów. Z kolei Polbank działa przede wszystkim w segmencie consumer finance, udzielając klientom szybkich pożyczek. Jest także aktywnym graczem na rynku hipotek i depozytów. Raiffeisen i Polbank po planowanym połączeniu zajmą czwartą pozycję na rynku bankowym w Polsce, z 1 milionem klientów i 450 placówkami.

Polbank to nie koniec ekspansji Raiffeisena w Polsce

Przejęcie Polbanku spowoduje, że Raiffeisen wzmocni znacząco swoją pozycję w Polsce. Uzupełni w ten sposób ofertę o brakujące dotychczas linie biznesowe, dzięki czemu będzie mógł konkurować z bankami uniwersalnymi. Na razie trudno powiedzieć, jaką strategię przyjmą Austriacy wobec przejmowanych klientów. Z jednej strony to zbyt duża baza, by przeprowadzić drastyczne zmiany i wprowadzić radykalne podwyżki. Z drugiej trzeba mieć na uwadze, że Raiffeisen nigdy nie miał opinii taniego banku.

Zresztą już sam Polbank w ubiegłym roku zaczął zmieniać swój kierunek rozwoju. Odchodząc od strategii opartej głównie na consumer finance, wdrożył szereg brakujących produktów, pasujących pod profil banku uniwersalnego. Między innymi: kredyty w koncie, polecenia zapłaty czy konta dla dzieci. Procesowi temu towarzyszyły jednak kolejne zmiany cennika, nie zawsze z korzyścią dla klientów. Bank rozbudował ponadto ofertę dla zamożnych, a właśnie tacy znajdują się w kręgu szczególnych zainteresowań Austriaków. Z drugiej strony sam Raiffeisen Bank Polska, który dotychczas proponował raczej drogie konta, spuścił nieco z tonu, wprowadzając tanie pakiety.

Być może Austriacy dadzą klientom jeszcze inną alternatywę. Pod koniec ubiegłego roku Grupa Raiffeisen uruchomiła na Słowacji internetowy bank Zuno. Zgodnie z zapowiedziami kolejnymi rynkami, na które wejdzie Zuno mają być Polska i Czechy. Z informacji serwisu PRNews.pl, który prześwietlił ofertę słowackiego banku wynika, że w Polsce Zuno miałby pojawić się w drugiej połowie tego roku. Być może to tam Austriacy oddelegują część klientów zainteresowanych darmowymi usługami i wysokimi depozytami. Nie można jednak wykluczyć, że przejęcie Polbanku wpłynie na zmianę planów Grupy Raiffeisen względem debiutu Zuno na naszym rynku.

Banki walczą o zamożnych klientów

Zamożni klienci to łakomy kąsek nie tylko dla Raiffeisena. MultiBank przedstawił swoje plany rozwoju na najbliższy rok. Bank chce skupić się obsłudze klientów, którzy zarabiają powyżej 5 tys. zł lub dysponują wysokimi aktywami. Eksperci oszacowali, że na naszym rynku jest około miliona osób osiągających takie dochody. Bank planuje pozyskiwanie 800 takich klientów miesięcznie, by na koniec roku ich liczba wyniosła około 129 tys. osób.

W tym celu bank zapowiada także ofensywę produktową. Zamierza również wykorzystać istniejącą bazę, stawiając na cross-selling. W tym roku chce udzielić kredytów na ponad 2 mld zł. Rozkręci także sprzedaż kredytów samochodowych. Wprowadzi do oferty nowe fundusze inwestycyjne zamknięte i plany systematycznego oszczędzania. W planach jest także wprowadzenie specjalnej karty kredytowej dla przedstawicieli wolnych zawodów i nowego konta firmowego. W czwartek bank poszerzył ofertę o najbardziej ekskluzywną kartę z systemu MasterCard. Czarna World Signia to plastik dla prawdziwych krezusów, a dostępny w jej ramach limit kredytowy może sięgać miliona złotych.

Ruszyła kampania reklamowa płatności zbliżeniowych

Z kolei sam MasterCard rozpoczął kampanię reklamową płatności zbliżeniowych. Jest to przełomowy krok dla rynku, bo mimo upowszechniania tej metody płatności, nadal traktowana jest ona jeszcze przez wielu klientów jako nowinka technologiczna. Tymczasem większość banków wprowadzając nowe plastiki do oferty, wyposaża je już w moduł umożliwiający dokonywanie transakcji bez fizycznego kontaktu karty z czytnikiem. Sama Visa wypuściła na rynek już ponad milion takich kart, a masowo wydaje je od września ubiegłego roku największy bank w Polsce – PKO BP. Do tej pory tylko Polbank zdecydował się promować kartę zbliżeniową w telewizji. Reklamy pojawiły się wiosną ubiegłego roku.

Celem kampanii MastarCarda promującej płatności bezstykowe „Być na czas i na czasie – bezcenne” jest uświadomienie klientom korzyści, jakie płyną z płacenia kartami zbliżeniowymi. Będą tu akcentowane przede wszystkim wygoda i szybkość. Podobnie jak kilka lat temu MasterCard wziął na siebie ciężar przetarcia szlaków dla nowej technologii na polskim rynku, tak i teraz będzie oswajał z płatnościami zbliżeniowymi mniej zaawansowanych technicznie klientów, edukując ich ulotkami i spotami. W reklamie MasterCard podkreśla różnicę między konkurencyjnymi systemami PayPass i payWave: „Płać kartą MasterCard PayPass zbliżeniowo. Niezależnie od kwoty.”

Rekomendacja ureguluje kwestie ubezpieczeń przy hipotekach

W minionym tygodniu Związek Banków Polskich i Polska Izba Ubezpieczeń wydały nową rekomendację, dotyczącą dobrych praktyk w zakresie ubezpieczeń finansowych powiązanych z produktami bankowymi zabezpieczonymi hipotecznie. Obie instytucje chcą wpłynąć na rynek ubezpieczeń tak, by stały się one klarowne i zrozumiałe dla przeciętnego kredytobiorcy. Ma to być ukłon w stronę klienta.

– Jak to jednak bywa w przypadku rekomendacji, dokumentu o ograniczonej mocy sprawczej, skuteczność leży w dłoniach sygnatariuszy – komentuje Malwina Wrotniak, analityk Bankier.pl – Przyjęcie przez banki dobrych praktyk w bancassurance to znakomity środek PR-owy. Kolejna rekomendacja, kilka miesięcy pracy, konsultacje wszystkich zainteresowanych stron, troska o losy klienta – trudno o lepsze światło na swą działalność. Kredytobiorcom wypada życzyć, by rozjaśniło nierzadko mgliste warunki polis – dodaje.

Źródło: Bankier.pl

mastercard polbank raiffeisen ubezpieczenia wojciech boczoń zuno 2011-02-04
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mastercard polbank raiffeisen ubezpieczenia wojciech boczoń zuno

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców