Akcja będzie trwała do 27.06.2005 i tym czasie w mediach ukazują się materiały dot. Polecenia Zapłaty na billbordach, w prasie i na stronie www.poleceniezaplaty.org.pl
Polecenie Zapłaty (Direct Debit) to bardzo prosta i wygodna dla jej użytkownika forma stałego obciążenia konta płatnościami za wykorzystywane usługi – np comiesięczne rachunki za mieszkanie, energię elektryczną czy użytkowanie telefonu komórkowego. W przypadku PTK Centertel już prawie 10% klientów sieci Idea korzysta z tej nowoczesnej formy regulowania stałych opłat miesięcznych.
Kampanię zorganizowała Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty, składającą się z 15 firm: PTK Centertel sp. z o.o. operator sieci Idea, Polkomtel S.A. operator sieci Plus GSM Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. operator sieci Era, Telekomunikacja Polska, CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o. operator platformy cyfrowej CYFRA+, Netia S.A., Telefonia DIALOG S.A., UPC Telewizja Kablowa Sp. z o.o., OSP Polpager Sp. z o.o. operator sieci Sferia, STOEN S.A., ABN AMRO Bank (Polska) S.A., Citibank Handlowy, BRE Bank S.A., Deutsche Bank Polska S.A. i Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
Celem strategicznym kampanii jest utrwalenie wizerunku Polecenia Zapłaty jako najwygodniejszej i w pełni bezpiecznej bezgotówkowej formy regulowania rachunków cyklicznych – hasło kampanii: Rachunki płacą się same – oraz przekonanie klientów do korzystania z tej usługi.
Koalicjanci podejmują także we własnym zakresie dodatkowe działania promocyjne, wspierające kampanię. PTK Centertel posiada czołową pozycję na rynku klientów korzystających z polecenia zapłaty i jest postrzegany na rynku, jako firma wiodąca w inicjatywach podejmowanych na rzecz popularyzacji tej formy płatności
W 2004 roku Koalicja została wyróżniona nagrodą Twojego Stylu „Alicja 2003”, przyznawaną za „innowacje bankowe i ubezpieczeniowe, wpływające korzystnie na budżet gospodarstw domowych”.
Podobnie jak w ubiegłym roku, kreację opracowała agencja A Linea, a za mediaplan odpowiada dom Mediaedge:cia. W trakcie trwania kampanii (16.05 – 27.06.2005 r.) materiały dot. polecenia zapłaty są prezentowane w mediach:
– na billbordach – 1.039 tablic w Polsce
* 3 wzory teaserów od dn. 16.05.2005,
* 3 wzory odpowiedzi – przeklejanie 01-03.06.2005;
– w prasie: Metropol (6,13.06), Metro (17, 21.06), Dzień Dobry (10, 24.06), Gazeta Wyborcza (10,24.06), Rzeczpospolita (3,17.06)
– w Internecie na stronie www.poleceniezaplaty.org.pl