Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) wybrało skład zarządu na lata 2025-2027. Nowa prezeska PSPR, Karolina Łuczak, podkreśla, że jej priorytetem będzie dalsza integracja środowiska oraz rozwój stowarzyszenia jako przestrzeni wymiany wiedzy i budowania standardów PR. W zarządzie znaleźli się także Renata Poreda, Maciej Krzysztoszek, Paweł Siedlecki oraz Luiza Jurgiel-Żyła.
8 marca 2025 roku walne zebranie członków i członkiń PSPR zdecydowało, że w nadchodzącej kadencji to Karolina Łuczak, dyrektorka komunikacji i rzeczniczka prasowa Provident Polska, zostanie prezeską organizacji. Zastąpiła na tym stanowisku Cypriana Maciejewskiego, który odszedł z zarządu po sześciu latach.
W swojej prezentacji Karolina Łuczak podkreśliła, że kluczowe dla nowego zarządu będzie wzmacnianie roli PSPR jako otwartej przestrzeni wymiany wiedzy i budowania standardów PR. Dokładna strategia działań obejmująca dodatkowo edukację, działania wolontariackie i obszar etyki zostanie opracowana przez zarząd dopiero po przeprowadzeniu badań i konsultacji wewnątrz stowarzyszenia.
„Bardzo dziękuję wszystkim członkom i członkiniom PSPR za zaufanie. Swoje doświadczenia z przewodniczenia Klubowi Rzeczniczek i Rzeczników w PSPR chciałabym przenieść na forum całej organizacji. Zależy mi na tym, by kontynuować i rozwijać to, co wypracowały poprzednie zarządy, przy większym zaangażowaniu członków PSPR w całej Polsce – mówi Karolina Łuczak, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. – Chcę, aby PSPR był organizacją otwartą dla wszystkich zajmujących się szeroko rozumianą komunikacją i zrzeszał osoby z całej Polski, zajmujące się nie tylko public relations, ale i komunikacją wewnętrzną, mediami społecznościowymi, komunikacją ESG, investors relations, public affairs etc.” – dodaje Karolina Łuczak.
Wiceprezeską została Renata Poreda, rzeczniczka prasowa ASTOR, która pozostaje w zarządzie PSPR na druga kadencję.
„Przed nami kolejne dwa lata pracy nad inicjatywami, które miałam przyjemność współtworzyć. Szczególnie zależy mi na tym, aby rozwijać konkurs Lwy PR, który w nowej formule miał swój finał w sobotę. Przed nami czas intensywnego przygotowania się do działań tej kadencji, zebrania głosów naszych członków i członkiń. Zachęcam bardzo do włączania się w prace stowarzyszenia tak, aby nasza organizacja rosła i była powodem do dumy każdego i każdej z nas” – mówi Renata Poreda, Wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Drugim wiceprezesem będzie Maciej Krzysztoszek, rzecznik prasowy i dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Eventów w UNIQA w Polsce. W swojej działalności w PSPR kładzie nacisk na integrację środowiska PR oraz promowanie najwyższych standardów w komunikacji.
„Nasze stowarzyszenie tworzy wspaniałą społeczność praktyków i teoretyków public relations. To jedyna tego typu organizacja branżowa, która skupia się na ludziach. Dlatego bardzo mi zależy, żeby ta kadencja była właśnie o ludziach, ich oczekiwaniach, zaangażowaniu oraz promowaniu najlepszych praktyk i postaw. Branża PR zasługuje na dobry PR” – mówi Maciej Krzysztoszek, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Członkami zarządu zostali także Paweł Siedlecki, odpowiedzialny w Totalizatorze Sportowym za budowanie partnerstw i komunikację wewnętrzną, oraz Luiza Jurgiel-Żyła, partnerka zarządzająca w agencji “Flynn. Eksperci komunikacji”, która w latach 2019-2023 była prezeską PSPR.
W skład rady nadzorczej PSPR weszli: Mateusz Witczyński (rzecznik Orlen SA), Anna Kiryjow-Radzka (Specjalistka PR w SGGW), Krzysztof Olszewski (Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Play), Roksana Obuchowska (Senior Global Communication Expert w Merck Group) i Agnieszka Bednarczyk.
W kadencji 2023-2025 w zarządzie PSPR zasiadali: Cyprian Maciejewski, Roksana Obuchowska, Żaneta Przybylska, Renata Poreda i Mykhailo Krasiuk. Natomiast w składzie rady nadzorczej byli: Maria Buszman, Mateusz Witczyński, Anna Kiryjow-Radzka, Michał Sobiło i Bartosz Milczarczyk.
Władze PSPR wybierane są na dwa lata.
Źródło: PSPR