Na spotkanie w nadmorskim kurorcie zostali zaproszeni uznani polscy specjaliści – praktycy. Podczas 3 dni uczestnicy mieli możliwość wymiany doświadczeń oraz prowadzenia dyskusji dotyczących rynku ubezpieczeń i reasekuracji.
Tematem poruszonym podczas prezentacji Marty Kaleńskiej-Jaśkiewicz, Prezes Zarządu Inter Partner Assistance Polska, były „Nowe produkty opiekuńcze i pomocowe dla ubezpieczeń życiowych. Trend rozwoju klasycznej oferty produktowej”. Według badań, ubezpieczeni posiadający polisy ochronne na życie uważają, że w niewielkim stopniu polisy te chronią przed ryzykiem utraty zdrowia lub życia. Co więcej, korzyści, jakich oczekują od ubezpieczeń życiowych, to nie tylko pokrycie kosztu leczenia, ale też tzw. „święty spokój”, czyli gwarancja uzyskania faktycznej pomocy w potrzebie. (Badanie syndykatowe ARC VI 2007) Klienci wymagają coraz bardziej zindywidualizowanych ofert obejmujących szeroką gamę świadczeń.
Ubezpieczenia życiowe upodobniają się do siebie – mówi Marta Kaleńska-Jaśkiewicz. Jest to tendencja ogólnoświatowa i aby się odróżniać od konkurencji, należy precyzyjnie dostosowywać się do ciągle rosnących potrzeb klientów. Inter Partner Assistance stale rozszerza swoją ofertę o innowacyjne produkty, aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom swoich partnerów. Szeroka i zróżnicowana gama produktów towarzyszących ubezpieczeniom życiowym, to sposób na zwiększenie lojalności wśród coraz bardziej świadomych i wymagających klientów.
O tym jak ważnym obszarem dla całej branży są ubezpieczenia życiowe, świadczy fakt, że aż 45% polskiego społeczeństwa1 posiada wykupione polisy tego rodzaju. Wśród nich największy wzrost widoczny jest w zakresie ubezpieczeń grupowych oraz ubezpieczeń z funduszem kapitałowym. Dla nich też powstaje najwięcej produktów opiekuńczych i pomocowych takich jak gwarancja pomocy domowej, medycznej, edukacyjnej, druga opinia medyczna, Medyczna Platforma Informacyjna i wiele innych.