Z pozyskanych już 500 tys. klientów korzystających z elektronicznego dostępu do tradycyjnego rachunku, 447 tys. stanowią posiadacze rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych, a 53 tys. – właściciele rachunków firmowych. Obecnie z PKO Inteligo korzysta więc już 8,5 proc. posiadaczy ROR-ów i aż 20 proc. posiadaczy rachunków Partner.
Dane statystyczne pokazują, że klienci PKO Inteligo są bardzo aktywni. Bank szacuje, że wykonają w lipcu przez Internet i Call Center ok. 1,7 mln transakcji. Pomimo wakacji, aktywność klientów korzystających z PKO Inteligo praktycznie nie uległa zmianie. W ciągu pierwszych 20 dni lipca klienci logowali się do serwisu ponad 2,8 mln razy i wykonali ponad 1,1 mln operacji aktywnych. Z kolei w czerwcu br. klienci logowali się w sumie blisko 4,2 miliona razy oraz wykonali ponad 1,5 miliona operacji. Z danych wynika, że w czerwcu przeciętny klient PKO BP logował się do swojego rachunku 10 razy i wykonał w tym okresie średnio 3,5 operacji (przelew, zdefiniowanie lub zmiana zlecenia stałego, utworzenie lokaty itp.).
Wdrożona w połowie listopada ubiegłego roku usługa PKO Inteligo, obejmująca serwis internetowy i telefoniczny, umożliwia posiadaczom rachunków w PKO Banku Polskim samodzielne wykonywanie wielu operacji i zapewnia między innymi:
· stały dostęp do informacji o saldzie i historii rachunku;
· możliwość dokonywania przelewów bieżących oraz z datą przyszłą, a także przelewów do ZUS i urzędów skarbowych;
· tworzenie i modyfikację zleceń stałych;
· zakładanie i modyfikację lokat;
· spłatę kredytów;
· możliwość przesłania faksem pod wskazany numer potwierdzenia zrealizowania operacji.
W lipcu br. PKO BP udostępnił usługę PKO Inteligo także wspólnotom mieszkaniowym i jednostkom okołobudżetowym.
Elementem programu PKO Inteligo jest również konto Inteligo, jako rozwiązanie dla klientów, którzy preferują wyłącznie bankowość elektroniczną. Usługi oferowane w ramach konta Inteligo są systematycznie rozwijane i obejmują już także takie możliwości jak m.in. saldo debetowe, kredyt odnawialny, doładowania telefonów komórkowych na karty pre-paidowe wszystkich operatorów, zakup jednostek funduszy inwestycyjnych, zawarcie umowy ubezpieczenia (majątkowe, turystyczne, wypadkowe, na życie), wykonywanie płatności za zakupy w Internecie bez używania karty płatniczej (serwis „Płacę z Inteligo”), dokonywanie przelewów znając tylko nr telefonu komórkowego odbiorcy (serwis „Płacę SMS-em”), dokonywanie płatności w Internecie przy pomocy karty Inteligo Visa Electron, czy możliwość wysłania faxem potwierdzenia dokonania płatności bezpośrednio z serwisu internetowego.