PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościPowstaje „nowy” konsument europejski

Powstaje „nowy” konsument europejski

Aktualności 22.05.2009 (12:09) artykuł nadesłany

Niezależne badanie podkreśla szybkie zmiany zachowań konsumenckich w Europie i możliwości, jakie za tym idą dla innowacyjnych kart debetowych i typu prepaid.

MasterCard Europe apeluje do sprzedawców, usługodawców oraz bankowców z całej Europy by w sposób „innowacyjny i niezwłoczny” starali się odpowiadać na potrzeby „nowego” konsumenta europejskiego – profilu konsumenckiego potwierdzonego przez nowe niezależne studium, badające globalny kryzys gospodarczy i jego wpływ na zachowania wydatkowe konsumentów. Badanie konsumenckie, przeprowadzone przez TNS, na zamówienie MasterCard, ukazało najbardziej znaczące zmiany zachowań konsumenckich od czasów II Wojny Światowej. Wyniki badań zostały zaprezentowane na dorocznej konferencji poświęconej kartom debetowym i prepaid, zorganizowanej w Berlinie przez MasterCard Europe.

„Nastąpił sejsmiczny wstrząs w decyzjach o wydatkach i oszczędnościach dzisiejszych konsumentów” – powiedział Javier Perez, prezes MasterCard Europe. „Dla nas wszystkich bieżąca sytuacja gospodarcza jest wielkim wyzwaniem, a te nowe informacje podkreślają wagę zmian w zachowaniach dzisiejszego konsumenta, które nastąpiły w niespotykanie krótkim czasie. Konsumenci jeszcze nigdy nie poświęcali tak dużo uwagi analizie wydatków i działaniom oszczędnościowym. Wynika to z konieczności poprawy zarządzania budżetem i zwiększenia kontroli nad wydatkami. Karty debetowe i prepaidowe są niezbędne do zaspokojenia takich potrzeb” – dodał Javier Perez.

„Wyniki nowych badań konsumenckich potwierdzają jednocześnie możliwości i potencjał rozwoju sektora kart debetowych i typu prepaid, ponieważ 360 miliardów transakcji w Europie wciąż dokonywanych jest przy użyciu gotówki. W związku z tym sprzedawcy, usługodawcy oraz bankowcy starają się działać proaktywnie, oferując produkty i usługi zwiększające bezpieczeństwo, proponując możliwości oszczędzania i programy lojalnościowe, jak również zwiększające wybór” – dodał Perez.

Obejmujące ponad 3 tysiące konsumentów badanie firma TNS przeprowadziła w marcu 2009 roku w sześciu państwach Europy. Badano kluczowe obszary odnośnie zaufania konsumentów, wzorce wydatków i bieżące postrzeganie inwestycji, zakupu nieruchomości i zatrudnienia. W wyniku analizy stworzono europejski barometr siły nabywczej, mapujący zachowania konsumenckie w całym regionie. Studium zostało uzupełnione o badania jakościowe w formie wywiadów przeprowadzonych z wiodącymi europejskimi detalistami i bankowcami.

Badanie ukazało kilka czynników wpływających na nowe zachowania konsumenckie, wynikające z kryzysu finansowego, który rozpoczął się w roku 2008 i zmienił postrzeganie i stosunek europejskiego konsumenta do zarządzania własnymi finansami.

• Wzrasta zaniepokojenie cenami towarów – Zwiększająca się wrażliwość konsumentów na ceny towarów takich jak żywność i paliwo, w połączeniu z gwałtownym wzrostem cen na rynkach towarowych w pierwszej połowie 2008 roku miały duży wpływ na planowanie wydatków: Czterech na pięciu (78%) respondentów oświadczyło, że planuje ograniczenie wydatków na codzienne zakupy. 89% Włochów i 85% Francuzów wykazało największą skłonność do ograniczenia codziennych wydatków. Mimo, że pod wpływem recesji ceny towarów i usług uległy obniżeniu, u konsumentów utrzymał się niepokój odnośnie dostępności dóbr podstawowych.

• Spadek poziomu zamożności konsumentów – Potrójny szok, wywołany załamaniem się rynków nieruchomości, bankowego i giełd, w 2008 roku poważnie nadwyrężył przekonanie europejczyków o„stale wzrastającej zamożności”. Badanie ujawniło, że jeden na pięciu mieszkańców Europy  (20%) planuje opóźnienie swego przejścia na emeryturę z powodu kryzysu finansowego, a 65% planuje zwiększenie oszczędności by wyrównać straty poniesione w 2008 roku.

• Perspektywy rozwoju biznesu i zatrudnienia – Kondycja biznesu wpływa na zaufanie konsumentów.: Sprzedawcy i usługodawcy detaliczni ujawnili, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy ich główną odpowiedzią na kryzys będzie trwałe cięcie kosztów. Ponadto badania MasterCard pokazują, że 43% przebadanej populacji w krajach bałtyckich i 38% Hiszpanów wyraziło najwyższe w Europie przekonanie o możliwości utraty pracy w 2009 roku. Najmniej zagrożeni czują się Niemcy i Francuzi – odpowiednio 19% i 18%.

Te czynniki przyczyniły się do powstania zjawiska, które MasterCard Europe nazywa powstawaniem “Nowego europejskiego konsumenta” – Badanie MasterCard Europe pokazuje główne zmiany, jakie w ciągu ostatnich 6 miesięcy zaszły w potrzebach europejskich konsumentów dotyczących kart płatniczych.

• Zarządzanie pieniędzmi jest najważniejsze – 69% konsumentów chce ponosić wydatki tylko na to, na co ich stać. Priorytety uległy zmianom i na pierwszym miejscu jest obecnie aktywne budżetowanie pieniędzy na niezbędne towary podstawowe, na drugim miejscu jest oszczędzanie, z ograniczeniem wydatków na rzeczy „niekonieczne”. Konsumenci wskazali, że w konsekwencji takiego ustawienia priorytetów chcą korzystać z kart debetowych, by aktywnie monitorować wydatki i dokładniej zarządzać nimi korzystając z pomocy miesięcznych wyciągów.

• Właściwa jakość za odpowiednie pieniądze / lojalność – Pragnienie, by pieniądze starczyły na jak najwięcej oraz wzrost aktywnego poszukiwania okazji cenowych (na 84% z 72% sześć miesięcy temu) podkreślane są przez konsumentów w związku z pojawieniem się programów lojalnościowych powiązanych z kartami debetowymi jako druga, co do wagi zachęta do korzystania z takich kart (40%).

• Potrzeba zwiększenia akceptacji i bezpieczeństwa w internecie – Konsumenci wskazywali, że planują coraz intensywniej korzystać z internetu by aktywnie wyszukiwać najlepsze okazje (wzrost do 66% z 56%), podkreślali również potrzebę szerszej akceptacji kart debetowych i bezpieczeństwa transakcji w internecie (42%).

Javier Perez powiedział także: „Obecny kryzys gospodarczy fundamentalnie zmienił zasady gry, ale pokazał też, i to bardziej dobitnie niż kiedykolwiek znaczenie płatności elektronicznych. Produkty oraz oferowane przez MasterCard rozwiązania, mają podstawową wartość dla utrzymania globalnego handlu w ruchu, nawet wobec znacznych gospodarczych trudności.”

Zgodnie z tymi priorytetami MasterCard koncentruje się na opracowaniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie płatności debetowych i prepaidowych, które sprostają zmieniającym się potrzebom konsumentów. Dotyczy to innowacji takich, jak jeszcze lepsze zabezpieczenia dla transakcji kartami debetowymi u wiodących detalistów handlu elektronicznego dzięki wdrożeniu MasterCard® SecureCode™ oraz umożliwienie akceptowania debetowych kart Maestro w internecie, wprowadzenie nowych programów lojalnościowych, czy poszerzenie zakresu kontroli wydatków dzięki wykorzystaniu platformy MasterCard InControl.

Te działania pomogą naszym klientom– instytucjom finansowym – na kapitalizację potencjału stojącego za programami kart debetowych i prepaid oraz na dostarczenie rozwiązań dopasowanych do preferencji klientów w zakresie płatności elektronicznych w Europie w 2009 roku i w latach następnych.” podsumował  Javier Perez.
Źródło: MasterCard

mastercard 2009-05-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: mastercard

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców