Firma Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants, największa sieciowa firma doradcza w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej, świadcząca usługi z zakresu PR, public affairs i nowych mediów ogłosiła, że bierze udział w fuzji obejmującej trzy podmioty należące do Grupy Huntsworth: Mmd, Trimedia i Grayling. Celem fuzji jest stworzenie nowego globalnego lidera w sektorze PR.
Każda z trzech firm biorących udział w fuzji jest spółką całkowicie zależną od spółki-matki Huntsworth Plc., notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych pod symbolem HNT. Fuzja obejmie:
- Mmd – największą firmę doradczą z zakresu PR, public affairs i nowych mediów w obszarze Europy Środkowej, Wschodniej i Południowo-Wschodniej, posiadającą 20 biur w 19 krajach;
- Grayling – firmę realizującą działaniach z zakresu public affairs w Londynie i Brukseli oraz specjalizującą się w prowadzeniu relacji inwestorskich Ameryce Północnej, regionie Azji i Pacyfiku, w tym w Chinach;
- Trimedia International – zachodnioeuropejską sieć PR obecną w 11 krajach, w tym w Wielkiej Brytanii, gdzie jest jedną z największych niezależnych agencji PR. Trimedia ma także ponad dwudziestopięcioletnią historię w Niemczech, Austrii i Szwajcarii.
Nowa firma będzie trzecią pod względem wielkości niezależną firmą PR na świecie, nie wchodzącą w skład koncernu reklamowego. Nowa spółka będzie miała łączne przychody w wysokości 80 milionów euro, co będzie stanowiło 44% globalnych przychodów Huntsworth Plc. Firma będzie zatrudniać 830 osób pracujących w 44 biurach na całym świecie.
Firma, która powstanie, będzie działała pod obecną już na rynku marką Grayling. Rebranding Mmd planowany jest na styczeń 2010 roku, do tego czasu firma działać będzie pod dotychczasową nazwą. Dyrektorem Generalnym połączonej globalnej spółki zostanie Michael Murphy, dotychczasowy Dyrektor Generalny Trimedia International.
Źródło: Mmd Corporate, Public Affairs & Public Relations Consultants