W gronie prelegentów znajdą się między innymi Jacek Żakowski – publicysta tygodnika „Polityka”, Dominika Kulczyk – Lubomirska, PR manager Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu „Stary Browar”, Mirella Panek – rzecznik prasowy Amnesty International Polska, Paweł Kwiatkowski – rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej, Andrzej Pawelczak – dyrektor ds. PR zewnętrznego Grupy Animex, czy dr Waldemar Rydzak – właściciel agencji Prelite i wydawca pierwszego w Polsce magazynu o tematyce PR, Piar.pl.
Uczestnicy konferencji będą dyskutować o psychologicznych, wizerunkowych i ekonomicznych aspektach sytuacji kryzysowych. W programie znalazły się też zajęcia na temat kryzysu sztucznie wykreowanego i wykorzystania nowoczesnych narzędzi komunikowania w kryzysowym PR. Tematem zaplanowanego na 12 maja panelu dyskusyjnego będą natomiast błędy popełniane przez podmioty w sytuacjach kryzysowych.
Pomysłodawcami i organizatorami „Po Pierwsze PR” są studenci Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations na poznańskiej AE.
Po Pierwsze PR organizowana jest przez studentów i dla studentów. Wstęp na zajęcia jest więc całkowicie darmowy – mówi Magda Czarnecka, jeden z koordynatorów projektu. Ta konferencja to dla nas wszystkich sposób na pozostawienie czegoś po sobie na tej uczelni – dodaje.
Honorowym patronem konferencji jest Rektor AE w Poznaniu prof. dr hab. Witold Jurek. Merytoryczny patronat nad konferencją objęło Polskie Stowarzyszenie Public Relations.
