PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePracownicy uprawiający sport bardziej zadowoleni, wydajni, zaangażowani

Pracownicy uprawiający sport bardziej zadowoleni, wydajni, zaangażowani

Informacje 02.07.2019 (13:06) informacja prasowa

Coraz więcej firm zachęca swoich pracowników do aktywności fizycznej, głównie inwestując w karty uprawniające do korzystania z różnych obiektów i zajęć sportowych. Ma to być dodatkowy, pozapłacowy benefit, który podniesie atrakcyjność firmowej oferty. Powodów, dla których warto wspierać aktywność fizyczną pracowników jest jednak znacznie więcej, podobnie jak możliwości tego wsparcia – dowodzą eksperci Well.hr, którzy przeanalizowali praktyki blisko 100 pracodawców.

Garmin Pay
Garmin

Przeprowadzone w Wielkiej Brytanii badania dowiodły, że sport i rekreacja mają duży wpływ na motywację i satysfakcję z pracy. Tymczasem zadowoleni pracownicy są nawet dwa razy bardziej produktywni i zaangażowani. Dzięki aktywności sportowej mają więcej energii i są bardziej skoncentrowani. Ćwiczenia sprawiają, że w ich organizmie wydzielają się endorfiny, które dodają im energii. Czują się lepiej i lepiej radzą sobie z wykonywaniem codziennych obowiązków, nie popełniają błędów i w pełni wykorzystują swoje możliwości. – Sportowców charakteryzuje zdolność do poświęceń, wysoka motywacja, determinacja, umiejętność działania pod presją, skupienie na celu i praktyczne wdrażanie strategii – mówi Ewa Ułamek z Well.hr. – Firma, która zachęca pracowników do aktywności może liczyć na bardziej zadowolonych, kreatywnych, zmotywowanych i sprawniej działających ludzi.

W Stanach Zjednoczonych i na Zachodzie Europy już dawno dostrzeżono korzyści z uprawiania sportu przez pracowników. Aktywność fizycz­na może tam stanowić do 20% czasu pracy. Oznacza to, że w ciągu 8-godzinnego dnia pracy pracownicy przez ponad godzinę podejmują różne formy rekreacji sportowej. Dzięki temu pracują lepiej, rzadziej chorują i są bardziej zaangażowani. W Polsce – jak podaje firma konsultingowa Willis Towers Watson – w najbliższych latach 80% pracodawców zamierza rozszerzyć ofertę benefitów podnoszących aktywność sportową pracowników.

Pracodawcy, którzy już wdrożyli ciekawe sportowe inicjatywy, raportują ich pozytywny wpływ na satysfakcję z pracy i zaangażowanie. – Sport to trwały element koncepcji BeWell@PwC, która dzięki trosce o zdrowie i dobry nastrój pracowników, przyczynia się do poprawy funkcjonowania organizacji na wielu płaszczyznach. Największa zaleta to zmotywowani, zaangażowani i spełnieni pracownicy. Aktywność fizyczna i współzawodnictwo uczą konsekwencji, determinacji w osiąganiu celów oraz zdrowej rywalizacji. Ludzie, którzy lubią swoją pracę są szczęśliwi, osiągają sukcesy i uzyskują dużo lepsze rezultaty w pracy – mówi Magdalena Kowalczyk, Human Capital Specialist w PwC.

Jak firmy zachęcają do aktywności fizycznej?

Z analizy ekspertów Well.hr wynika, że najbardziej popularnym rozwiązaniem w firmach są karty sportowe, w które inwestuje już ponad 60% pracodawców w Polsce. Niektóre firmy, jak np. pracuj.pl oferują też swoim pracownikom specjalne dodatki na uprawianie dowolnej dyscypliny sportu.

Coraz więcej firm tworzy także w swoich siedzibach strefy relaksu i projektuje przestrzenie umożliwiające wykonywanie ćwiczeń fizycznych pomiędzy obowiązkami zawodowymi. Np. w gdańskim oddziale Sii na terenie biura znajdują się ścianka wspinaczkowa, zjeżdżalnie i ogólnodostępny sprzęt sportowy. W firmie Luxoft, dzięki umieszczonym w strefie relaksu stołom do ping-ponga, powstała firmowa liga tenisowa.

Pracodawcy organizują też zajęcia sportowe w swoich siedzibach. Takie działania podejmuje np. BPH. Do niedawna oferta udziału w takich zajęciach adresowana była głównie do pracowników biurowych. Dziś zajęcia jogi, ćwiczenia „zdrowy kręgosłup” czy streaching wkraczają do zakładów produkcyjnych. Pomiędzy zmianami ćwiczą np. pracownicy Levi Strauss Poland w Płocku.

Duże firmy inwestują we własne obiekty sportowe – sale do ćwiczeń, siłownie i boiska. Na terenie Volkswagen Poznań działa Centrum Rehabilitacyjno-Sportowe, z salami do ćwiczeń siłowych oraz aerobowych. Na terenie kampusu firmy Intel są boiska do siatkówki i koszykówki, W swoim kompleksie biurowo-fabrycznym w Sochaczewie Mars oferuje pracownikom dostęp do siłowni, sali fitness i boiska piłkarskiego. Własną siłownię ma też firma Beiersdorf w Poznaniu.

Popularne jest także wspieranie pracowniczych drużyn skupiających pasjonatów określonej dyscypliny sportu. Drużyny te mogą zwykle liczyć na finansowanie treningów, strojów sportowych oraz udziału w zawodach. Np. w PwC działają sekcje siatkówki, koszykówki, wspinaczki, tenisa, bie­gów i triathlonu. Niedawno powołana została także sekcja tenisa stołowego dla pracowników z orzeczeniem o niepełnosprawności. Grupy zrzeszające pasjonatów różnych dyscyplin działają też m.in. w PKN Orlen – to Orlen Running Team oraz w firmie LUX MED. Pracownicze drużyny reprezentują też swoich pracodawców w biznesowych ligach – piłkarskich, siatkarskich, koszykarskich, kartingowych, a nawet e-sportowych.

Ważnym elementem pobudzającym do aktywności fizycznej jest współzawodnictwo, zwłaszcza takie, któremu przyświeca charytatywny cel. Kompania Piwowarska prowadzi co roku akcję Postaw na ruch. Do biegania, spacerów czy jazdy na rowerze mobilizuje pracowników szlachetny cel społeczny oraz nagrody za udział w rywalizacji indywidualnej oraz wyzwaniach grupowych. Podobne działania podejmuje też np. Nationale-Nederlanden.

Część firmy organizuje dni sportu, podczas których oferuje swoim pracownikom m.in. możliwość skorzystania z porad żywieniowych dla aktywnych, testy wydolnościowe czy testy narządów ruchu, a także organizuje imprezy i rozgrywki sportowe, często z udziałem rodzin pracowników. Przykładem może być Dzień sportu zorganizowany przez PwC, który zainicjował szereg działań mobilizujących pracowników do aktywności fizycznej.

Wspierane dyscypliny

Najpopularniejszymi i najczęściej wspieranymi przez pracodawców dyscyplinami sportu są w Polsce biegi, jazda na rowerze oraz piłka nożna.

Pracodawcy finansują treningi biegowe, jak np. DANONE czy Kompania Piwowarska, opłacają udział pracowników w maratonach, sztafetach biegowych czy biegach z przeszkodami, takich jak np. Runmageddon, Ekiden, Wings for life, Color Run czy Business Run, a także sponsorują lub organizują własne imprezy biegowe. Przykładem może być cykl biegów przełajowych City Trail z Nationale-Nederlanden.

Wiele firm zachęca również pracowników do zamiany czterech na dwa kółka,  z korzyścią dla nich samych i środowiska. Firmy inwestują w wiaty i garaże dla rowerów, organizują rajdy rowerowe, oferują pracownikom dojeżdżającym do pracy na rowerze bezpłatne posiłki lub wypłacają dodatkowe premie. Np. Sopocka firma Blue Media od 2013 roku pro­wadzi program „Złotówka za kilometr”. Za każdy przejechany rowerem do pracy kilometr pracownicy tej firmy otrzymują 1 zł.

Coraz bardziej popularny jest także triathlon, który pozwala pracownikom sprawdzić swoje kompetencje biegowe, kolarskie i pływackie. Przykładem firmy, która wspiera swoich triathlonistów może być PwC.

Piłka nożna jest w Polsce najbardziej popularnym sportem zespołowym. Wspólne kibicowanie i uprawianie piłki nożnej wpisało się m.in. na stałe w kulturę organizacyjną takich firm jak: Leroy Merlin,

DHL oraz DANONE, które wspierają swoich pracowników w treningach i organizują duże rozgrywki na poziomie krajowym (jak Leroy Merlin) lub międzynarodowym (jak DHL i DANONE).

Część firm proponuje pracownikom również gimnastykę dla umysłu i wyobraźni – np. możliwość relaksu przy planszówkach, rozgrywki e-sportowe lub udział w turniejach brydżowych i szachowych. Rozgrywki szachowe są np. jedną z dyscyplin, w których mierzą się uczestnicy ORLEN Olimpiady – corocznej imprezy sportowej, organizowanej przez Koncern dla pracowników i społeczności Płocka. Orlenowi Olimpijczycy startują także m.in. w biegu na 5 km, wyścigu rowerowym, w konkurencjach pływackich, w  wyścigach kartingowych, w piłce nożnej, siatkówce halowej, koszy­kówce, tenisie stołowym oraz Nordic Walkingu.

W raporcie Well.hr znaleźć można jeszcze więcej inspiracji i dobrych przykładów z kraju i ze świata – Mamy nadzieje, że dzieląc się naszą wiedzą będziemy mieć swój udział w tworzeniu lepszych miejsc pracy w naszym kraju – mówi Ewa Ułamek z Well.hr.

Partnerem publikacji jest firma PwC, a jej patronem naukowym – Krajowe Centrum Promocji Zdrowia w Miejscu Pracy.

Raport „Rusz się! Jak wspierać aktywność fizyczną pracowników?” to kolejne, po „Na zdrowie! Jak dbać o kondycję zdrowotną pracowników?” eksperckie opracowanie portalu Well.hr.

Źródło: Well.hr

2019-07-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 7. PKO Bieg Charytatywny – 4,7 tys. uczestników i 22 tys. okrążeń
29.09.2023 (13:39) – informacja prasowa

7. PKO Bieg Charytatywny – 4,7 tys. uczestników i 22 tys. okrążeń

4,7 tys. uczestników wzięło udział w 7. PKO Biegu Charytatywnym, który odbył się 23 września. Wszyscy zawodnicy …

a Analizy 0 Rynek kredytów hipotecznych pędzi w górę. Branża pośrednictwa finansowego w II kw. 2023 roku
29.09.2023 (13:38) – informacja prasowa

Rynek kredytów hipotecznych pędzi w górę. Branża pośrednictwa finansowego w II kw. 2023 roku

Dynamika wzrostów sprzedaży na rynku kredytów mieszkaniowych, którą odnotowano już  w pierwszych miesiącach 2023 …

a Analizy 0 Koszty najmu studenckiego w Polsce. W jakich miastach jest najdrożej?
29.09.2023 (13:35) – informacja prasowa

Koszty najmu studenckiego w Polsce. W jakich miastach jest najdrożej?

Centrum AMRON przedstawiło wyniki piątej edycji badania sytuacji mieszkaniowej studentów w Polsce. Spośród …

a 0 WIB: Polscy uczniowie chcą uczyć się w szkole o zrównoważonym rozwoju
29.09.2023 (13:34) – informacja prasowa

WIB: Polscy uczniowie chcą uczyć się w szkole o zrównoważonym rozwoju

Wśród uczniów szkół ponadpodstawowych w Polsce, co trzeci nie spotkał się na lekcjach z pojęciem zrównoważonego …

a 0 VeloBank z tytułem Solidnego Pracodawcy 2023
29.09.2023 (13:33) – informacja prasowa

VeloBank z tytułem Solidnego Pracodawcy 2023

VeloBank dołączył do grona firm wyróżnionych certyfikatem Solidny Pracodawca 2023. Uznanie zyskały realne szanse …

a 0 Już prawie 2,3 miliona klientów używa nowej Santander mobile
28.09.2023 (15:25) – informacja prasowa

Już prawie 2,3 miliona klientów używa nowej Santander mobile

Bank wprowadził nową aplikację Santander mobile z odmienionym designem i zaawansowanymi możliwościami …

PRNews.pl

Zobacz również

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

„Bezpieczny kredyt 2 proc.” cieszy się wzięciem. ZBP pokazał nowe dane

Banki podpisały prawie 12 tys. umów w…

ZBP proponuje kryterium dochodowe w wakacjach kredytowych

ZBP proponuje kryterium dochodowe w wakacjach kredytowych

Z przedłużonych wakacji kredytowych powinny skorzystać jedynie…

„Alicja-BIS”, czyli patologiczne kredyty w TBS-ach. Mieszkańcy mówią: dosyć!

„Alicja-BIS”, czyli patologiczne kredyty w TBS-ach. Mieszkańcy mówią: dosyć!

Społeczność skupiona wokół inicjatywy Obywatel TBS alarmuje,…

Banki mają już ponad 700 placówek bezgotówkowych. Nowe zestawienie

Banki mają już ponad 700 placówek bezgotówkowych. Nowe zestawienie

Rośnie sieć bankowych placówek bezgotówkowych. Z danych…

Te banki zamknęły najwięcej placówek w ciągu minionego roku. Nowe dane

Te banki zamknęły najwięcej placówek w ciągu minionego roku. Nowe dane

Na koniec czerwca 2023 r. ankietowane przez…

Who is who

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak

Martyna Kubiak – Marketing & Relationship Manager…

Artur Newecki

Artur Newecki

PR Manager, Getin Noble Bank Artur Newecki…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

wiczkax:

na pewno, w końcu to dość popularny temat …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

wszystko jest klarowne i łatwo się to ogarnia …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

zdecydowanie, żeby potem nie zostać z ręką w nocniku …

czw, 28 wrz 2023 (14:04) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no wiesz czasami to różnie bywa, niestety :c …

czw, 28 wrz 2023 (14:03) • Dziś nawet obligacje nie dają realnie zarobić

wiczkax:

no nie, nikt nie będzie ponosił takiej odpowiedzialności …

czw, 28 wrz 2023 (13:55) • Inflacja jest niekorzystna nawet dla obligacji zabezpieczonych przed inflacją

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • zgarnijpremie.pl
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców