Od pewnego czasu banki działające w Polsce kuszą klientów sprzętem elektronicznym dodawanym do swoich produktów. Na taki krok zdecydował się również BNP Paribas Bank, który miał nagradzać tabletami Samsunga osoby otwierające iKonto. Okazuje się, że nie dla wszystkich starczyło tabletów.
Korzystne konto z moneybackiem i w dodatku tablet Samsung Galaxy Tab 3 Lite za darmo – taka oferta pojawiła się z początkiem sierpnia na stronie internetowej BNP Paribas. Warunkami nabycia nagrody było kliknięcie w banner reklamowy, wypełnienie wniosku i otwarcie konta. Ponadto należało wykonać transakcje kartą debetową na minimum 400 zł. Liczba nagród miała być limitowana więc obowiązywała zasada „kto pierwszy ten lepszy”.
W regulaminie promocji podano, że każdy uczestnik, który spełni warunki sprzedaży premiowej otrzyma nagrodę. Oczywiście ich liczba miała być ograniczona, ale w przypadku wyczerpania zapasów bank miał zakończyć się okres sprzedaży premiowej i składania wniosków. W rzeczywistości wnioski nadal było można składać. Z informacji, które napływają do naszej redakcji wynika, że część uczestników zabawy otrzymało e-maile informujące o tym, że tabletu nie dostaną, choć warunki spełnili.
Nabici w iKonto?
Biuro prasowe informuje, że ze względu na zainteresowanie przewyższające liczbę nagród, bank niezwłocznie wycofał informację o możliwości skorzystania z promocyjnej oferty. Głosy klientów w wskazują jednak, że wielu z nich na promocję się nie załapało, choć nie otrzymali żadnej informacji o zakończeniu promocji w odpowiednim czasie.
Internauci, którzy nie dostali nagrody nie chcą zamykać kont, ponieważ boją się, że według zapisów w regulaminie będą musieli uiścić karę w wysokości 400 zł za zerwanie umowy przed terminem (12 miesięcy). Biuro prasowe informuje jednak, że zamknięcie przez nich konta nie będzie obarczone żadnymi opłatami, ponieważ zapis ten dotyczy jedynie tych, którzy nagrody otrzymali.
Nie wiadomo, ile było tabletów. Tajemnica bankowa?
Zapytaliśmy bank, ile faktycznie sztuk tabletów przeznaczono na potrzeby akcji promocyjnej i ile zostało rozdzielonych jako nagrody. Nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Podobne akce przeprowadzał już wcześniej Citi Handlowy, rozdając tablety tym klientom, którzy złożyli wniosek o wydanie karty kredytowej. W tych przypadkach jednak informacja o dostępnej liczbie urządzeń była jawna. Klienci mieli także możliwość oszacować ile zgłoszeń o wydanie karty zostało już złożonych w banku, ponieważ starać się o tablet mogli tylko ci, którzy kupili kupon promocyjny w serwisie Groupon.
Niestety na tej promocji stracą prawdopodobnie obie strony – klienci nie dostaną tabletów, a bank będzie musiał liczyć się z medialnym szumem i niepochlebnymi komentarzami zawiedzionych klientów.
Mateusz Gawin