W ciągu ostatnich 10 lat polski rynek e-commerce zdecydowanie urósł w siłę. Klienci chętniej dokonują zakupów w sklepach on-line, a nowe technologie coraz bardziej im to ułatwiają. Dostępność produktów przez całą dobę, szybkie i wygodne płatności oraz metody dostawy przekonują do siebie nawet największych sceptyków. Dobiegająca końca dekada to dobry moment, by przyjrzeć się zmianom, jakie zaszły w tych obszarach. Analizy trendów i zachowań konsumentów dokonał sklep internetowy Gandalf.com.pl, w którym wystartowała właśnie nowa promocja dla korzystających z BLIK.
Płatności i dostawa to nieodłączny element każdych zakupów on-line. Nic dziwnego, że klienci przywiązują do nich coraz większą wagę. Szybkość, bezpieczeństwo i wygoda to trzy cechy, które doceniają najbardziej. Na szczęście z roku na rok technologie, które umożliwiają zapłatę za produkty stają się coraz bardziej innowacyjne. W 2011 roku klienci Gandalf.com.pl mieli do dyspozycji tradycyjny przelew, pobranie, Paypal oraz usługę szybkich płatności. Kilka lat temu otrzymali również możliwość uiszczenia zapłaty za zakupy wygodnym BLIKIEM. Za pośrednictwem tej technologii opłacanych jest już ok. 27 proc. transakcji.
Od momentu pojawienia się na rynku – niecałe 6 lat temu – BLIK stał się fenomenem w płatnościach. Zapłacono nim już ponad pół miliarda razy, a obecnie w e-commerce jest wykorzystywany dwukrotnie częściej niż karty płatnicze. W drugim kwartale tego roku ogólna wartość transakcji w sieci wyniosła prawie 9 mld zł. Według badań KANTAR, BLIK jest też najlepiej rozpoznawaną marką i najchętniej wykorzystywanym sposobem płacenia wśród użytkowników bankowych aplikacji mobilnych.
– Od dłuższego czasu powtarzamy, że BLIK przyspiesza e-commerce i nie jest to tylko hasło marketingowe. Wielu naszych partnerów wprost przyznaje, że po udostepnieniu płatności BLIK, ten sposób stał się najchętniej wybieraną przez klientów formą finalizacji transakcji. BLIK jest po prostu łatwy w obsłudze i bezpieczny. Użytkownik nie musi pozostawiać w sieci żadnych wrażliwych danych płatniczych – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor Rozwoju Biznesu z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.
Po złożeniu zamówienia pozostaje jedynie czekać na paczkę. Na przestrzeni lat różnice zaszły również w wyborze formy dostawy. W 2011 roku użytkownicy sklepu stawiali przede wszystkim na kurierów (73 proc. wszystkich zamówień). Dziś z opcji tej korzysta o połowę mniej klientów. Lata 2015-2018 to szczyt popularności Poczty Polskiej. Tegoroczna pandemia koronawirusa dokonała jednak nowego rozdania. Dziś najchętniej wybieraną formą dostawy są paczkomaty (ok. 23 proc. zamówień).
– Rozwiązania typu BLIK czy Paczkomaty są szczególnie atrakcyjne dla osób ceniących wygodę i mobilność. Fakt, że takich osób przybywa widać również w statystykach wejść do naszego sklepu. Rok 2021 będzie prawdopodobnie pierwszym rokiem, gdy ruch ze smartfonów przekroczy ilość wejść z komputerów i laptopów – komentuje Piotr Sroka, Dyrektor Marketingu w Gandalf.com.pl
Dla wszystkich fanów płatności BLIKIEM, a także tych, którzy jeszcze nie mieli okazji go przetestować, obie marki przygotowały specjalną promocję. Składając na Gandalf.com.pl zamówienie za minimum 99 zł, klienci mogą otrzymać 20 zł zniżki. Wystarczy w koszyku wpisać kod BLIK20 oraz zapłacić za zakupy właśnie BLIKIEM. Do wyboru są książki, gry, zabawki, filmy, muzyka, kosmetyki i wiele innych. Akcja trwa od 2 listopada do 31 grudnia 2020 lub wyczerpania puli 5 tys. zniżek. Warto się jednak spieszyć – organizatorzy widzą duże zainteresowanie ofertą. Szczegółowy regulamin promocji można znaleźć na tej stronie: https://www.gandalf.com.pl/opis-promocji/kupuj-z-blik/ .
Źródło: PSP