Rosnąca konkurencja na rynku nieruchomości skłania firmy deweloperskie do organizowania różnego rodzaju promocji na swoje mieszkania. Standardem jest obniżenie ceny metra kwadratowego nieruchomości oraz oferowanie wykończenia w cenie zakupu. Na rynku można jednak znaleźć oferty sprzedaży, które wychodzą poza schemat standardowej promocji.
Promocje od lat są stosowane w komunikacji marketingowej w celu zapoznania klienta z ofertą danego producenta. Samo słowo jest obecnie nad wyraz wykorzystywane do tego stopnia, że wychodząc na ulice niemal każdego miasta, ciężko jest nie natknąć się na ofertę lub reklamę ze słowem ,,promocja”.
Tego rodzaju reklama nie ominęła również branży nieruchomości. Bardzo często deweloperzy, chcąc zamknąć swoją inwestycję, proponują różnego rodzaju rabaty i wyprzedaże. Najpopularniejszym zjawiskiem jest obniżenie cen lokali, jak przykładowo ma to miejsce w Poznaniu. Tamtejsza inwestycja o nazwie ,,Maraton Gardens” zdecydowała się obniżyć ceny swoich mieszkań. ,,Maraton Gardens” szczyci się wysokim standardem wykończenia swojej inwestycji oraz znakomitą lokalizacją, jaką zapewnia bezpośrednia bliskość Starego Miasta.
Popularna ostatnimi czasy jest oferta wykończenia mieszkań ,,pod klucz”
– Jest to bardzo wygodne rozwiązanie zwłaszcza dla osób, które nie mają czasu na wybieranie poszczególnych elementów wyposażenia w mieszkaniu. Z reguły deweloper zatrudnia w tym celu specjalną firmę lub grupę architektów, którzy planują wyposażenie pod klucz – twierdzi Wojciech Kalkowski z Emmerson Zarządzanie – firmy, która zajmuje się między innymi aranżacją i wykończeniem wnętrz.
Klientowi pozostaje tylko wybór standardu wykończenia, który go interesuje. Wrocławska inwestycja ,,Śródmieście Odnowa” oferuje w cenie mieszkania wykończenie pod klucz. Oferowane wykończenie występuje w 4 standardach: promocyjny, comfort, style, avangard.
Na polskim rynku nieruchomości można również znaleźć oferty mieszkań wraz z komórką lokatorską lub miejscem postojowym. Jest to dodatkowy bonus dla tych, którzy nie chcą osobno dokupywać dodatkowego miejsca na przechowalnię lub samochód. Promocja pozwala zaoszczędzić od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Taką ofertą ma obecnie inwestycja ,,Fajny Dom” w Krakowie, gdzie przy zakupie jednego z 29 mieszkań objętych promocją, miejsce postojowe jest w cenie lokalu.
Wielu inwestorów, chcąc zwrócić uwagę na swoją nieruchomość, decyduje się na kreatywne oferty promocji. Warszawskie osiedle mieszkaniowe ,,Ostródzka” oferuje pakiet promocji przy zakupie mieszkania. Klient kupując lokal może wybierać między wykończeniem mieszkania, garażem/komórką lokatorską na 2 lata, czy pokryciem kosztów notarialnych. Na tym jednak nie koniec promocji. Kupując mieszkanie w inwestycji ,,Ostródzka” klient może liczyć na voucher wakacyjny o wartości 5 tys. zł lub wynajem samochodu na rok. Warto podkreślić, że niektóre z podanych promocji mogą się ze sobą łączyć.
To tylko przykłady promocji, na jakie można natrafić przeszukując rynek nieruchomości. Coraz większa konkurencja potęguje aktywność deweloperów, którzy muszą czymś wyróżnić swoje inwestycje. Zapewne z biegiem czasu na rodzimym rynku nieruchomości usłyszymy o jeszcze innych, nowszych formach promocji. Jedno jest pewne – im większa konkurencja na rynku, tym większa korzyść dla klientów.
Emmerson