Provident opublikował szóstą edycję raportu ESG. Publikację, podsumowującą działania firmy za okres 2022-2023, przygotowano zgodnie z najwyższymi standardami Global Reporting Initiative 2021.
„Raport zrównoważonego rozwoju Provident Polska za lata 2022-2023. Budujemy lepszy świat poprzez włączenie finansowe” wskazuje działania spółki na rzecz lokalnych społeczności, procesów zarządzania i ładu korporacyjnego oraz podsumowuje najważniejsze obszary, m.in.: odpowiedzialne pożyczanie, wyrównywanie szans kobiet i mężczyzn, zaangażowanie społeczne i wsparcie beneficjentów oraz ograniczanie wpływu na środowisko.
Obowiązek społeczny w dobie wyzwań
Provident jest jedyną firmą pożyczkową, która regularnie przygotowuje raporty zrównoważonego rozwoju – publikacje pojawiają się w cyklu dwuletnim. Tegoroczna edycja to już szósta odsłona tego dokumentu. Przygotowanie Raportu zostało poprzedzone dialogiem z interesariuszami, w którym wzięli udział przedstawiciele pracowników, Doradców Klienta, Klientów, mediów, dostawców, regulatorów i organizacji pozarządowych.
– Ostatnie lata pełne były wyzwań o globalnej sile oddziaływania m.in.: budowanie nowej normalności – po ponad dwuletniej pandemii – czy wojna w Ukrainie. Dodatkowo okres omawiany przez nas w raporcie był czasem kluczowych dla sektora zmian regulacyjnych, które miały olbrzymi wpływ na polski rynek pożyczkowy. Jednak wyzwania przed którymi stoi biznes, nie zwalniają go z odpowiedzialności za jego wpływ na społeczności lokalne czy planetę – podkreśla Patrycja Rogowska-Tomaszycka, Dyrektor ds. Corporate Affairs, Członek Zarządu Provident Polska S.A. – Dlatego Provident od lat poddaje się samoregulacji, prowadzi działania z zakresu promowania aktywności kobiet czy odpowiedzialnego podejścia do zasobów naturalnych. Z dumą oddajemy w Państwa ręce dokument podsumowujący naszą działalność na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Najnowsza edycja Raportu koncentruje się na zrównoważonym rozwoju, opartym na trzech filarach ESG: Environment (obszar środowiskowy), Social (społeczna odpowiedzialność) i Governance (obszar zarządczy). W publikacji poruszono temat konkretnych działań skierowanych zarówno do pracowników i klientów jak i społeczności lokalnych oraz regulatora i nadzorcy. Do omówionych w raporcie inicjatyw należy m.in. program wolontariatu pracowniczego Tak! Pomagam, dobre praktyki pomagające w budowaniu eksperckości kobiet związanych zawodowo z Providentem czy działania z zakresu edukacji finansowej prowadzone przez firmę.
Na rzecz „Niewidzialnych”
– Naszym celem nadrzędnym jest budowanie lepszego świata poprzez włączenie finansowe. Jesteśmy przekonani, że aktywności, które podejmujemy w obszarze włączenia finansowego mają potencjał nie tylko zmienić życie naszych klientów, ale również przyczynić się do budowania bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego społeczeństwa – zauważa Patrycja Rogowska-Tomaszycka.
Wśród inicjatyw Providenta znalazł się globalny projekt „Niewidzialne”. Polska odsłona inicjatywy prowadzonej na wszystkich rynkach, na których działa IPF Group (właściciel Provident Polska), skierowana została w głównej mierze do uchodźczyń z Ukrainy, które często pozostają niewidzialne dla polskiego systemu. Działania zostały oparte na badaniach prowadzonych wraz z Federacją Konsumentów i Stowarzyszeniem Ukrainka w Polsce, a w ramach projektu przeprowadzono szereg akcji edukacyjnych dla „niewidzialnych” Ukrainek w formie 20 warsztatów w 18 miastach w Polsce.
– Osoby, które zaczynają nowe życie w obcym kraju, potrzebują nie tylko wsparcia finansowego, ale także w pewnym stopniu merytorycznego, chociażby w zrozumieniu polskich przepisów. Pod tym względem uchodźczynie z Ukrainy wciąż były niewidzialne dla wielu instytucji. Dlatego zostaliśmy współorganizatorem akcji „Nie bądź niewidzialna”, której celem było włączenie uchodźczyń z Ukrainy do grupy świadomych konsumentów w obcym dla nich kraju – komentuje Patrycja Rogowska-Tomaszycka.
O Raporcie
Raport został przygotowany zgodnie ze standardami Global Reporting Initiative 2021. W Raporcie analizie zostało poddanych wybranych 75 wskaźników z 17 obszarów tematycznych.
Źródło: Provident