Produkt ten zdobywa coraz większą popularność, ponieważ gwarantuje wygodę. Umożliwia natychmiastowy dostęp do gotówki i finansowanie bieżących potrzeb.
– Karty kredytowe mogą być uzupełnieniem innych kredytów, mogą być też wykorzystywane w bieżącej działalności zamiast linii kredytowej w rachunku. Firma może spłacać całe zadłużenie w okresie bezodsetkowym i tym samym korzystać z nieoprocentowanego kredytu bądź też z kredytu na karcie i kredytu w rachunku – mówi Filip Mazurek z Departamentu Rozwoju i Sprzedaży Produktów dla Małych i Średnich Przedsiębiorstw Raiffeisen Bank Polska. Dodaje, że coraz więcej przedsiębiorstw korzysta z oprocentowanego kredytu w karcie. Filip Mazurek przyznaje, że z kart kredytowych jak na razie korzystają głównie małe firmy.
– Karta kredytowa VISA dla małych firm ING Banku Śląskiego cieszy się powodzeniem od momentu jej wdrożenia w czerwcu 2005 roku. Do lutego 2006 bank wydał już 4,3 takich kart. Popularność karty kredytowej wynika głównie z tego, iż jest to tzw. szybki kredyt. Dodatkowo brak wymogu posiadania konta firmowego w ING Banku Śląskim zwiększa dostępność takiej karty dla przedsiębiorców – powiedziała Urszula Nowakowska, z-ca dyrektora Departamentu Kart Płatniczych w ING Banku Śląskim.
Według ekspertów firmowe karty kredytowe będą nabierać coraz większego znaczenia w finansowaniu bieżących wydatków przedsiębiorców. W krajach Europy Zachodniej mają bardzo mocną pozycję wśród bankowych produktów skierowanych do firm. W Wielkiej Brytanii miesięczne wydatki małych i średnich firm dokonane kartami kredytowymi wynoszą 1,8 mld funtów – czytamy w „Gazecie Prawnej”.