Bank Pekao udostępnił swoim klientom możliwość wykonywania przelewów na telefon z wykorzystaniem systemu Blik. Obecnie usługę tę udostępnia już 9 banków.
Polski Standard Płatności, operator Blika, poinformował dziś, że klienci Banku Pekao mogą już korzystać z przelewów na numer telefonu. Aby korzystać z usługi, użytkownik musi powiązać swój numer z rachunkiem bankowym – można to zrobić w aplikacji PeoPay. Informacja ta trafi do systemu Blik i od tej pory możliwe będzie wykonywanie przelewów znając tylko numer telefonu. Zlecenia te realizowane są za pomocą systemu Express Elixir, więc docierają do odbiorcy niemal natychmiast.
Wykonywanie przelewów na numer telefonu jest proste. Po uruchomieniu aplikacji mobilnej banku należy wybrać „Przelew na telefon Blik”, następnie z książki kontaktów trzeba wybrać osobę, której mają być przekazane pieniądze (za pierwszym razem aplikacja mobilna banku poprosi o dostęp do kontaktów zapisanych w telefonie) lub po prostu wpisać jej numer telefonu. Użytkownik wybierając odbiorcę przelewu z listy kontaktów widzi, czy dana osoba również korzysta z tej funkcji i może otrzymać przelew na numer telefonu Blik. Dalej po wpisaniu kwoty i tytułu przelewu wystarczy zatwierdzić go PIN-em aplikacji mobilnej. Już po chwili odbiorca przelewu będzie miał pieniądze na swoim koncie.
W pierwszych trzech kwartałach tego roku użytkownicy Blika zrealizowali blisko 11 milionów przelewów na numer telefonu. Obecnie, po uruchomieniu usługi w Banku Pekao, już dziewięć banków umożliwia wykonywanie przelewów na numer telefonu BLIK. Możliwe jest to także w Alior Banku, Banku Millennium, Credit Agricole, Getin Banku, ING Banku Śląskim, mBanku, PKO Banku Polskim i Santander Banku.
Tymczasem Bank Pekao pracuje nad nową aplikacją mobilną PeoPay oznaczoną cyfrą 3.0. Zapowiada, że pojawią się w niej nowoczesne rozwiązania w zakresie zarządzania finansami oraz integracja z asystentem głosowym Google. Program ujrzy światło dzienne na początku przyszłego roku. Więcej na ten temat tutaj.