PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjePrzygotowanie strategii transformacji bankowości oddziałowej – od czego zacząć, na co zwrócić uwagę….

Przygotowanie strategii transformacji bankowości oddziałowej – od czego zacząć, na co zwrócić uwagę….

Informacje 07.08.2019 (09:16) artykuł nadesłany

Bankowość oddziałowa przechodzi obecnie bardzo dużą transformację, i proces ten będzie już trwał. Jest ona odpowiedzią na zmieniające się oczekiwania klientów, rozwój technologiczny, pojawienie się na rynku fintechów.

Za tym, że oddziały bankowe – pomimo bardzo szybko postępujących zmian w technologii świadczenia usług bankowych oraz dostarczaniu produktów bankowych – są potrzebne, przemawia wiele argumentów. Warunkiem ich funkcjonowania z sukcesem dla banku i jego klientów, jest ich przekształcenie w taki sposób, aby ich nowa koncepcja odpowiadała potrzebom klientów i była spójna ze strategią banku. Wydawałoby się to oczywiste, ale cały czas jest ono dużym wyzwaniem menedżerów banków.

Wsparciem może być wydany niedawno raport – World Branch Report 2019, opracowany przez Thynk Digital i Financial Brand, przygotowany w oparciu o badania zrealizowane wśród 500 bankowców z całego świata oraz prawie 10 tys. klientów banków – również z całego świata, co pozwala na poznanie dwóch perspektyw: menedżerów banków i klientów banków. Raport zawiera wiele cennych informacji i wskazówek, które mogą pomóc w tworzeniu koncepcji placówek bankowych. Omawiając raport dzielę się wybranymi.

Wiele ciekawych wniosków możemy poznać z perspektywy menedżerów, które dla jednych mogą wydawać się oczywiste, dla innych mogą być wsparciem w przygotowaniu strategii banku.

1.Najważniejszą wartością dla klienta bankowego jest „zaufanie” – nie rachunek bankowy, nie kredyt, ale zaufanie. Klient jest istotą z emocjami, świadomością. Dla niego bank nie jest świetnie połączoną technologicznie zaawansowaną organizacją. Dla niego bank jest cały czas miejscem, w którym dokonuje wypłaty gotówki czy pyta o kredyt. Dla klienta banku zaufanie i pieniądze są ściśle ze sobą powiązane.

2.Doradztwo finansowe jest najlepsze w placówce bankowej – nie oznacza to, że wykorzystywanie robotów, chatbotów do obsługi klientów nie ma sensu. Ma sens i to bardzo duży, ale jest efektywne w przypadku prostych sytuacji, które pozwalają na odpowiedź „tak lub nie” lub są powtarzalne. W sytuacjach niestandardowych potrzebni są wykwalifikowani doradcy. To potwierdza również fakt, że wiele produktów pomimo pewnych założeń, różnią się adekwatnie od rodzaju klienta i jego potrzeb, czego doskonałym przykładem są kredyty czy produkty inwestycyjne. Innowacje technologiczne można również doskonale wykorzystywać w tym obszarze. Są już banki, w których możliwa jest konsultacja poprzez video czat, są one też realizowane przy bankomatach.

3.Oddział jest „bilbordem” banku – klientami banków są klienci określani coraz częściej „phigital”, co oznacza, że korzystają zarówno ze wsparcia doradców w placówkach bankowych jak i rozwiązań digitalowych. Oddział jest miejscem, w którym budowany jest wizerunek banku, weryfikowane standardy obsługi, jest okazją to prezentacji rozwiązań dla klientów.

4.61% menedżerów uczestniczących w badaniu odpowiedziało, że oddziały bankowe są nadal potrzebne, ale mniej ważne, zaś 36% stwierdziło, że są bardzo ważne w realizacji strategii bankowości detalicznej.

5.Tak jak powyższe odpowiedzi nie były zaskakujące, tak ciekawe były odpowiedzi na pytanie: Czy Twój bank mógłby obecnie funkcjonować bez oddziałów bankowych?

  • 13,50% odpowiedziało „Tak możemy funkcjonować tylko w oparciu o digital”;
  • 70,14% odpowiedziało „Potrzebujemy oddziały”;
  • 16,36% odpowiedziało „Nie jestem pewien”.

6.Oddziały jako wielofunkcyjne przestrzenie – tworzenie nowego modelu oddziału należy zacząć od zrozumienia klienta, jego potrzeb i wartości. Dobrze przygotowana koncepcja umożliwi połączenie trzech ważnych aspektów: dobrego źródła dochodów, przestrzeni, w której klienci będą czuli się dobrze i wykorzystania środków, które sprzyjają pozytywnej atmosferze.

Przykładem tego są oddziały, w których przedsiębiorcy mają miejsce do pracy, mogą skonsultować się z doradcami banku, i mają przestrzeń do spotkań z partnerami biznesowymi.

7.Odpowiedzi na pytanie: Jakie strategiczne korzyści dają oddziały dla banku? mogą wręcz stać się elementem strategii bankowości oddziałowej (w tym przypadku uczestnicy badania mogli wybrać więcej niż jedną opcję).

No alt text provided for this image

8.Ważnym punktem w strategii transformacji bankowości oddziałowej jest świadomość największych wyzwań i decyzja, którym z nich bank chce sprostać. Poniżej wyzwania menedżerów bankowości oddziałowej z całego świata:

No alt text provided for this image

9.Interesujące są informacje przedstawiające narzędzia i koncepcje, które obecnie rozważają menedżerowie banków – w kontekście transformacji bankowości oddziałowej:

No alt text provided for this image

10. Czego w raporcie możemy dowiedzieć się o klientach banków i ich oczekiwaniach?

Chyba jedno z najważniejszych pytań, jakie sobie zadajemy: Gdzie nasz klient otworzy rachunek bankowy? – 22% uczestniczących w badaniu odpowiedziało, że w oddziale bankowym blisko miejsca pracy lub domu, natomiast 43% otworzy je poprzez Internet czy aplikację bankową.

Ciekawe są również odpowiedzi na pytanie: Gdzie poszukałbyś porady w swoim banku, jeżeli chciałbyś wziąć kredyt hipoteczny lub podjąć decyzję o inwestowaniu?

No alt text provided for this image

Mając świadomość transformacji technologicznej, warto znać opinię klientów na temat ich reakcji na digitlizację produktów. W raporcie możemy poznać odpowiedzi klientów banków na pytanie: Czy zgodziłbyś się na zamianę Twego konta bankowego na konto, które będzie tylko kontem internetowym? 41% klientów odpowiedziało, że chce mieć dwa konta – w oddziale i digital, 29% odpowiedziało, że tak, 20% – że nie, a 8% odpowiedziało, ze właśnie takie już ma.

Podsumowując, w coraz bardziej cyfrowym świecie, rola oddziałów bankowych zmienia się. W erze niskich stóp procentowych oraz wysokich kosztów, oddziały bankowe mogą okazać się ważnym źródłem dochodów, oferując klientom złożone i wyspecjalizowane produkty bankowe związane z zarządzaniem finansami, inwestowaniem, bankowością prywatną lub różnego rodzaju kredytami.

Dotychczasowy postęp technologiczny już doprowadził do tego, że 94% podstawowych transakcji bankowych realizowanych w oddziałach, może być realizowana przez kanały cyfrowe. W związku z tym zmienia się też rola doradców bankowych, muszą być ekspertami, uniwersalnymi doradcami finansowymi, którzy zapewnią profesjonalne doradztwo oraz wysoką jakość obsługi.

Bankowość obecnie przechodzi bardzo dużą transformację, skupioną wokół nowych kanałów, sposobów dotarcia do klientów. I to nie lokalizacja ani rodzaj kanału dotarcia wpłyną na sukces banku, ani nie najnowocześniejszy fintech. To stworzenie wartościowego i unikatowego doświadczenia klienta sprawi, że będzie to strategia wygrywająca na rynku.

(Materiał został opracowany na podstawie raportu „The World Branch Report 2019” Thynk Digital i The Financial Brand)

Autor: dr Urszula Wysocka Banking Expert

2019-08-07
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk

Aneta Stelmaszczyk, Dyrektor Biura Komunikacji i Relacji Inwestorskich…

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior

Tomasz Mysior – Dyrektor ds. Kluczowych Klientów…

Marek Gieorgica

Marek Gieorgica

Członek Zarządu, Clear Communication Group Marek Gieorgica…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców