PZU SA kontynuuje ofensywę w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. 1 października 2007 r. zarząd PZU SA zdecydował o niepodnoszeniu stawek obowiązkowego ubezpieczenia OC komunikacyjnego w związku z wprowadzaniem tzw. „podatku Religi”. Część z konkurencyjnych ubezpieczycieli już przerzuciła na polskich kierowców koszt 12-proc. opłaty na rzecz Narodowego Funduszu Zdrowia. Inne firmy ubezpieczeniowe zapowiadają, że od początku 2008 roku przynajmniej część ich klientów będzie musiało, w związku z wprowadzeniem obowiązkowej opłaty na leczenie ofiar wypadków komunikacyjnych, zapłacić więcej za obowiązkowe ubezpieczenie OC komunikacyjne.
Zarząd PZU SA deklaruje, że nie ma w planach wprowadzenia podwyżek w związku z obowiązywaniem tzw. podatku Religi. Narodowy ubezpieczyciel zaoferował natomiast dwie specjalne zniżki w obowiązkowym ubezpieczeniu OC komunikacyjnym:
• 10-proc. dla klientów, którzy przejdą do PZU SA od konkurencji
• 20-proc. dla osób fizycznych i przedsiębiorców, którzy kupią pojazd z importu
– „Zaproponowane zniżki to element naszej ofensywy w wyścigu o nowych klientów i poszerzenie udziałów w rynku. Po decyzji z 1 października 2007 o niepodnoszeniu stawek OC w związku z wprowadzaniem tzw. „podatku Religi” to kolejne nasze działanie wskazujące na aktywne pozyskiwanie klientów w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych” – mówi Agata Rowińska, Prezes Zarządu PZU SA.
PZU SA jest niekwestionowanym liderem w zakresie sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Udział firmy w segmencie ubezpieczeń OC komunikacyjnych sięga blisko 46 proc. W segmencie polis Autocasco (AC) jest jeszcze wyższy – wynosi około 56 proc. Łączny udział PZU SA w obu grupach wynosi nieco ponad 50 proc., czyli kilkakrotnie więcej niż największych konkurentów. Pozycja największego ubezpieczyciela, którego polisy komunikacyjne posiada co drugi kierowca w Polsce, pozwala na elastyczność w kreowaniu oferty ubezpieczeniowej dla poszczególnych grup klientów.
Z nami bezpiecznie
Pierwsza ze zniżek to „Przejdź do nas”. Otrzymają ją klienci, którzy do 31 stycznia 2008 r. zdecydują się wybrać ofertę PZU SA, a wcześniej korzystali z usług innych towarzystw w zakresie obowiązkowego ubezpieczenia posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm). Osoby, które przejdą w tym okresie do PZU SA mogą liczyć na 10-proc. zniżkę pozataryfową, czyli niezależnie od innych przyznanych zniżek. Warunkiem skorzystania z oferty jest udokumentowanie bezszkodowej jazdy przez ostatnie 12 miesięcy.
Ubezpieczeni z nową zniżką mogą być posiadacze:
• samochodów osobowych
• samochodów ciężarowych w nadwoziu osobowego
• samochodów ciężarowo-osobowe o ładowności powyżej 750 kg
Aby skorzystać ze zniżki „Przejdź do nas” umowa z PZU SA musi być zawarta na rok.
Zniżka „Przejdź do nas” obowiązywała wcześniej w PZU SA w ubezpieczeniu Autocasco (AC), także na poziomie 10-proc. Po rozszerzeniu jej na ubezpieczenie OC komunikacyjne klienci, którzy przejdą do PZU SA z konkurencji mogą więc uzyskać kompleksową ochronę za zdecydowanie niższą cenę.
Okres obowiązywania nowej 10-proc. zniżki dla klientów, którzy zrezygnują z usług konkurencji i przejdą do PZU SA został wybrany nieprzypadkowo. Na przełomie roku nadal zawiera się stosunkowo najwięcej umów ubezpieczeń OC i AC.
Importerzy w cenie
Drugą ze zniżek – „Zniżkę importową” PZU S.A. adresuje do kierowców, którzy ubezpieczają auta sprowadzone z zagranicy i zawrą nową umowę do końca 2008 r. Zniżka adresowana jest do osób fizycznych oraz przedsiębiorców, którzy nabywają pojazd zakupiony w autokomisie, od innego użytkownika lub pochodzący z tzw. importu własnego. Osoby te mogą liczyć na 20% zniżki na obowiązkowe ubezpieczenie OC komunikacyjne i dodatkowo 10% zniżki na ubezpieczenie AC.
Zniżkę importową w PZU SA otrzymają nabywcy importowanych:
• samochodów osobowych
• samochodów ciężarowych w nadwoziu osobowego
• samochodów ciężarowo-osobowe oraz ciężarowych do 2 ton
• mikrobusów
Masowy import używanych samochodów, głównie z krajów „starej” Unii Europejskiej rozpoczął się po 1 maja 2004 r., czyli po wstąpieniu Polski do UE i jak się okazało jest zjawiskiem trwałym. W latach 2004-2006 sprowadzano do Polski rocznie po ponad 800 tys. używanych pojazdów. W tym roku, jak wszystko wskazuje zostanie pobity rekord – tylko do końca października do Polski sprowadzono blisko 825 tys. aut (informacje za Ministerstwem Finansów). Na podstawie tych danych Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego szacuje, że do końca 2007 roku liczba importowanych pojazdów wyniesie nawet 1 mln sztuk. Co ciekawe zmienia się struktura wiekowa sprowadzanych w ten sposób aut. Udział samochodów o krótkim okresie eksploatacji (0-4 lata) wzrósł z 6,3 proc w styczniu br. do 13,8 proc. w sierpniu br., głównie kosztem udziału samochodów najstarszych, czyli w wieku powyżej 10 lat.
Assistance w PZU
PZU S.A. samodzielnie rozpoczyna działalność operacyjną w zakresie organizacji usług typu assistance. To kolejna po wprowadzeniu tzw. mobilnego eksperta PZU (likwiduje szkodę na miejscu u klienta) inicjatywa, która ma usprawnić proces obsługi ubezpieczeń.
W tym celu w ramach struktur organizacyjnych PZU S.A. zostało powołane Biuro Assistance. Towarzystwo pozyskało z rynku najlepszych specjalistów branży assistance, zorganizowało ogólnopolską sieć usługodawców, dedykowało platformę Call Center, a także przygotowało procedury operacyjne i specjalistyczny system informatyczny.
– Pierwszym etapem operacyjnej działalności Biura Assistance będzie organizacja pomocy klientom ubezpieczenia Assistance Polska (assistance komunikacyjny krajowy, bezpłatny z ubezpieczeniami OC i AC) – mówi Artur Wiechowski, dyrektor Biura Assistance.
PZU S.A. dzięki powołaniu własnego podmiotu assistance będzie bezpośrednio nadzorować proces wykonywania usług. Priorytetem działalności Biura Assistance jest jakość świadczonych usług na rzecz klientów PZU S.A. Usługi wykonywane będą na we współpracy z najlepszymi, wyspecjalizowanymi krajowymi usługodawcami assistance. Nabór do autorskiej sieci usługodawców PZU Assistance jest: powszechny, jawny i ogólnodostępny. Same usługi będą każdorazowo zlecane najlepszemu usługodawcy dostępnemu w danym miejscu i czasie.
Rozpoczęcie działalności operacyjnej planowane jest na dzień 1 stycznia 2008 roku, w zakresie obsługi klientów, którzy wykupili ubezpieczenia Assistance Polska w roku 2008. Zgłoszenia od oczekujących pomocy klientów, przyjmowane będą pod nowym numerem telefonu (22) 2 102 102.
Nowa kampania reklamowa „Lepsze OC w PZU”.
Wprowadzonym zniżkom w taryfach ubezpieczenia OC komunikacyjnego towarzyszy ogólnopolska kampania reklamowa pod hasłem „Lepsze OC w PZU” z przebojem zespołu Lady Pank – „Mniej niż zero”. W kampanii zostanie wykorzystany spot prezentujący główne warunki oferty. – Spot utrzymany jest w spójnej stylistyce w stosunku do poprzedniej kampanii „Zero podwyżki OC w PZU”. Chcemy, aby nasi obecni a także nowi Klienci dostrzegli, że kolejne działania podejmowane przez PZU tworzą spójną strategię zmierzającą do zaoferowania ubezpieczenia na jeszcze atrakcyjniejszych warunkach – mówi Beata Kozłowska-Chyła, członek Zarządu PZU SA.
Nowa kampania reklamowa startuje 3 grudnia 2007 i potrwa do 6 stycznia 2008 r. Obejmuje: emisję spotów telewizyjnych m.in. w TVP, TVN, Polsacie, spotów radiowych w sieci Agory, Radiu WAWA, PR3, RMF FM i Radio Zet oraz kampanię zasięgową w Internecie obejmującą m.in. Onet.pl, portale hobbystyczne i motoryzacyjne, giełdy samochodowe oraz najpopularniejsze wyszukiwarki.