Kampania reklamowa PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim nadal zbiera dobre oceny wśród konsumentów. Spoty ze znanym showmanem są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych na rynku i bardzo dobrze komunikują ofertę produktową. Zgodnie z założeniami kampania pozytywnie wpływa również na wizerunek banku.
Jak wynika z badań PKO Banku Polskiego, prawdziwym hitem okazał się spot „Wulkan”, w którym Szymon Majewski wciela się w rolę… bankomatu. Podoba się ona najbardziej ze wszystkich reklam banku z showmanem w roli głównej. „Wulkan” jest uważany za zrozumiały, rzeczowy i wiarygodny, a przy tym zabawny i zaskakujący fabułą.
Aż 2/3 respondentów spontanicznie zauważa dzięki reklamie oferowaną w koncie korzyść dla klientów w postaci braku opłat za korzystanie z bankomatu. Wśród przekazów na temat banku, jakie spontanicznie odczytali ze spotu respondenci, najczęstszą była informacja o rozwijającym się banku, a część klientów konkurencji widziało w reklamie instytucję finansową o zasięgu międzynarodowym.
Konsumentom bardzo podoba się również spot z Szymonem Majewskim w roli Mini Ratki, między innymi za sprawą dobrze dobranej muzyki. Spot jest także tematem rozmów istotnie częściej niż w przypadku przeciętnej badanej reklamy z showmanem i bardziej zachęca do skorzystania z oferty. Równocześnie ponad 80% respondentów zgadza się z twierdzeniem „raty pożyczki w PKO Banku Polskim są naprawdę małe”.
Warty podkreślenia jest fakt, że spot z Szymonem Majewskim w roli Mini Ratki wpłynął na wzrost zainteresowania kampanią wśród klientów PKO Banku Polskiego – ponad 60% badanych czeka na jego następne wcielenia.
– Niezwykle pozytywny odbiór reklam PKO Banku Polskiego z Szymonem Majewskim pokazuje, że decyzja o wybraniu go na „twarz banku” była trafna. Jak wynika z badań, dla 1/4 respondentów to właśnie Szymon Majewski jest tym co sprawia, że kampania się podoba. Równocześnie niemal 3/4 badanych uważa, że zaangażowanie go do reklamy naszego Banku było ciekawym pomysłem – mówi Tomasz Marszałł, Dyrektor Departamentu Marketingu PKO Banku Polskiego.
O skuteczności reklam z Szymonem Majewskim świadczy również fakt, że są one pozytywnie oceniane także w raportach niezamawianych przez bank. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia najlepiej rozpoznawalnymi reklamami bankowymi są spoty PKO Banku Polskiego. Ponad 70% ankietowanych prawidłowo połączyło Szymona Majewskiego z reklamami banku.
Od uruchomienia kampanii w połowie marca br. PKO Bank Polski sprzedał około 400 tys. kont z nowej oferty, z czego prawie 220 tys. nowym klientom. Niemal połowa z nich wybiera PKO Konto za Zero, a ponad 35% ofertę dla młodych.
Źródło: PKO Bank Polski