Oba produkty inwestycyjne zostały zamknięte w efektywnych podatkowo polisach. Zwrot z inwestycji został połączony z wynikami starannie wybranych, specjalistycznych funduszy inwestycyjnych, operujących w branżach: energii odnawialnej (Sarasin New Power Fund), towarów rolnych i żywności (Schroder Alternative Solutions Agriculture Fund) oraz wody (Julius Bear SAM Sustainable Water Fund). Wspólnym mianownikiem tych branż jest to, że każda z nich w pewien sposób korzysta ze światowego trendu walki z negatywnymi skutkami zmian klimatycznych. Każdy z wybranych funduszy jest aktywnie zarządzany, dzięki czemu polityka inwestycyjna dopasowywana jest do aktualnej sytuacji rynkowej.
„Znakomite wyniki subskrypcji tego produktu, znacznie przewyższające kwoty zebrane z naszych poprzednich produktów wskazują na dwa zjawiska. Pierwsze z nich to wyższa niż się wydaje świadomość Polaków, jeżeli chodzi o inwestycje proekologczne. Dla wielu z nich produkty Climate+ i Climate Core stanowiły szansę na połączenie dwóch pozornie sprzecznych wartości – działanie na korzyść środowiska oraz szansy na ponadprzeciętny zysk. Drugim, niezwykle ważnym aspektem jest stale rosnąca świadomość ekonomiczna wśród Polaków. Nasze spotkania z Klientami pokazały, że alokując swoje oszczędności, śledzą oni sytuację na rynkach, z którymi związany jest nasz produkt. Jest to niezwykle istotne, jeśli weźmiemy pod uwagę przyszłość polskiego rynku usług finansowych – takie fakty pozwalają myśleć o nim bardzo optymistycznie” – mówi Mateusz Walczak, Prezes New World Alternative Investments.
Subskrypcja Climate+ i Climate Core zakończyła się 14 grudnia. W związku z ogromnym sukcesem tej emisji, New Word Alternative Investments rozważa ponowienie subskrypcji na początku 2008 roku.
„Niekorzystna sytuacja na światowych rynkach kapitałowych i brak dobrych prognoz, jeżeli chodzi o ich przyszłość, powoduje, że ludzie coraz częściej poszukują alternatywnych inwestycji, których wzrosty nie są związane z wynikami giełd. Takie same zadanie postawiliśmy przed sobą w chwili założenia NWAI. Teraz największym wyznacznikiem naszego sukcesu jest zaufanie Klientów.. My z kolei odpłacamy się im trafnymi decyzjami i dobrymi prognozami – zamknięty w sierpniu produkt Energy+ przyniósł ponad 22% zysku, a ceny żywność, jednego z trzech filarów Climate+ i Climate Core, wzrosły w czasie subskrypcji o ponad 10%” – podsumowuje Mateusz Walczak.