PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćDeutsche Bank PBCRekordowe zyski Deutsche Bank Polska oraz Deutsche Bank PBC
Deutsche Bank

Deutsche Bank

Właścicielem Deutsche Bank Polska S.A. jest Deutsche Bank AG. Na rynku polskim Grupa Deutsche Bank prowadzi działalność od 1990 roku.

Rekordowe zyski Deutsche Bank Polska oraz Deutsche Bank PBC

Deutsche Bank PBC 16.03.2012 (07:30)
Deutsche Bank

W roku 2011 Deutsche Bank PBC SA wypracował najwyższy w historii wynik finansowy brutto, który według wstępnych, nieaudytowanych danych wyniósł 218 mln zł. Wynik z działalności bankowej wyniósł niemal 969 mln zł i był o 13% wyższy niż w roku 2010. Suma bilansowa Deutsche Bank PBC osiągnęła poziom 25 482 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rocznym na poziomie 22%.

Bank dwukrotnie w ciągu ubiegłego roku dokonał podwyższenia kapitałów własnych na kwotę ponad 422 mln zł. Działania w tym zakresie były zgodne z przyjętym planem kapitałowym zakładającym rozwój portfela kredytowego i generowanie zysków przeznaczonych na dalsze wzmocnienie bazy kapitałowej. Po kolejnych emisjach akcji, fundusze własne Deutsche Bank PBC przekroczyły na koniec 2011 roku poziom 2 miliardów złotych.

– Rok 2011 zakończyliśmy sukcesem zarówno w kontekście najlepszego w historii Deutsche Bank PBC wyniku finansowego, jak i realizacji przewidzianej na lata 2010 – 2014 założeń strategii „New Poland”. Jej głównym celem jest dalszy, dynamiczny wzrost skali działania banku zgodnie z modelem bankowości doradczej zakładającej zrównoważony wzrost aktywów oraz pasywów Klientów indywidualnych i firmowych, przy zapewnieniu odpowiedniego poziomu rentowności oraz wysokiej jakości portfela kredytowego – mówi Leszek Niemycki, prezes zarządu Deutsche Bank PBC.

W roku 2011 saldo kredytów wzrosło o 20% osiągając poziom ponad 22 542 mln zł. Dynamicznie rosła zarówno akcja kredytów hipotecznych, których saldo wzrosło o 35% względem końca roku 2010, osiągając poziom 16 779 mln zł. Saldo kredytów dla firm zwiększyło się o 15% i na koniec 2011 roku wyniosło 3 580 mln zł. Wzrost wolumenu kredytów firmowych został osiągnięty dzięki wysokiej dynamice sprzedaży kluczowych produktów z zakresu finansowania, m.in. kredytów inwestycyjnych. Dzięki wzmocnieniu działań w Obszarze Klienta Biznesowego, po 4 kwartałach 2011 roku sprzedaż kredytów firmowych Deutsche Bank PBC wzrosła o 30% w porównaniu z 4 kwartałami 2010 r. i wyniosła 2 362 mln zł. Równocześnie w roku 2011 Deutsche Bank PBC realizował politykę udzielania kredytów gotówkowych oraz sprzedaży kart kredytowych dla segmentu klientów średniozamożnych i zamożnych.

Działania sprzedażowe w obszarze finansowania realizowano według wymogów ostrożnościowej polityki kredytowej, co pozwoliło na utrzymanie wysokiej jakości portfela kredytowego. Bank realizował również szereg działań mających na celu poszerzanie relacji z klientami poza wymiar kredytowy, oferując głównie produkty rozliczeniowe, depozytowe oraz inwestycyjne.

Saldo depozytów wyniosło na koniec 2011 roku 10 517 mln zł. Bank zwiększył o 30%, do poziomu 231 tysięcy, liczbę rachunków indywidualnych oraz firm. Największy udział we wzroście miały darmowe rachunki db NET (wzrost o 39%) oraz rachunki oszczędnościowe (wzrost o 62%). Na koniec roku Deutsche Bank PBC obsługiwał łącznie niemal 390 tys. Klientów indywidualnych i firmowych.

W roku 2011 bank zaoferował inwestorom 27 subskrypcji produktów strukturyzowanych z pełną lub częściową ochroną kapitału, które w obliczu niestabilnej sytuacji rynkowej stanowiły odpowiedź na oczekiwania dotyczące wyższego bezpieczeństwa inwestowanych środków. Były one dostępne zarówno w formie certyfikatów w ofercie publicznej, jak i w formie ubezpieczeń z linii db Gwarancja. Dodatkowo oferta poszerzona została o 12 nowych subskrypcji rozwiązań z regularną składką – db Inwestuj w Przyszłość. Zdecydowana większość inwestycji w certyfikaty strukturyzowane oferowane przez Deutsche Bank PBC, zakończonych w minionym roku, przyniosła inwestorom dwucyfrową stopę zwrotu w skali roku, jak np. zakończona w czerwcu 2011 r. trzecia edycja Certyfikatów Express db WIG20, która po trzech latach dała inwestorom 42 proc. zysku oraz emisja Certyfikatów Bonus db WIG20 zakończona w lipcu 2011 r. 50-proc. zyskiem po dwóch latach inwestycji.

W Obszarze Klienta Detalicznego, po zakończeniu reorganizacji struktur sprzedażowych, Bank posiada obecnie 169 Oddziałów bankowości doradczej świadczącej usługi dla średniozamożnych oraz zamożnych Klientów detalicznych oraz mikrofilm, a także 5 Regionalnych Centrów Inwestycyjnych obsługujących najbardziej zamożnych Klientów indywidualnych.

W Obszarze Klienta Biznesowego, obok istniejących 5 Centrów Doradztwa dla Firm, Bank utworzył w 2011 r. 18 Centrów Korporacyjnych (obecnie 19), dedykowanych obsłudze Klientów biznesowych z segmentu średnich i większych firm.

Strategia 2012

Obecny model biznesowy Deutsche Bank PBC zakłada kontynuację rozwoju w segmencie wymagających Klientów indywidualnych oraz Małych i Średnich przedsiębiorstw.

Kluczowymi produktami w ofercie Banku pozostają: w Obszarze Klienta detalicznego – kredyty mieszkaniowe w PLN, kredyty gotówkowe kierowane do średniozamożnych oraz zamożnych klientów indywidualnych, depozyty i produkty rozliczeniowe, a także produkty inwestycyjne, w tym fundusze inwestycyjne, plany emerytalne oraz produkty strukturyzowane, a w Obszarze Klienta Biznesowego – pełna obsługa przedsiębiorstw realizujących transakcje krajowe i międzynarodowe.

Planowany jest dalszy rozwój oferty kredytów hipotecznych, w szczególności kredytów w PLN, przy utrzymaniu bardzo wysokiej jakości portfela. Produkty hipoteczne będą nadal wzbogacane o ofertę produktów powiązanych, w tym: ubezpieczeń, planów inwestycyjnych, kont oraz kart. Walutowe kredyty  hipoteczne będą stanowiły niszową ofertę Banku i będą oferowane Klientom uzyskującym przychody w walutach obcych oraz osobom, których zdolność kredytowa znacząco przekracza wymogi Komisji Nadzoru Finansowego wynikające z rekomendacji SII/T oraz pozostałych zaleceń.

Produkty kredytowe dla Klienta indywidualnego pozostają istotnym elementem rozwoju działalności Banku, przy czym głównym założeniem dla ich dystrybucji jest dbałość o zgodność z docelowym modelem segmentacji Klientów. Planowany jest dalszy rozwój sprzedaży skierowanej do wybranych grup zawodowych, charakteryzujących się odpowiednią wysokością i stabilnością osiąganych dochodów. Jednocześnie do Klientów zamożnych kierowana będzie nadal oferta finansowania pod zastaw aktywów.

Rozwój działalności depozytowej banku jest ukierunkowany na ciągłe poszukiwanie optymalnych rozwiązań produktowo-bilansowych, pozwalających na dbałość o lojalność Klientów i utrzymanie stabilnej bazy depozytowej, tworzenie elastycznych produktów depozytowych ( kont oszczędnościowych, depozytów o zmiennym oprocentowaniu, wiązanie depozytów i inwestycji) oraz zwiększanie transakcyjności klientów.
Produkty inwestycyjne oraz inwestycyjno-ubezpieczeniowe pozostają kluczowym i docelowym przedmiotem działalności Deutsche Bank PBC. W tym obszarze bank wdrożył na początku roku nowe, unikalne, kompleksowe rozwiązanie emerytalne, w ramach którego ochrona kapitału i regularne oszczędzanie są bilansowane z bardziej dynamicznymi strategiami umożliwiającymi wysoki zwrot z inwestycji, celem maksymalizacji korzyści Klienta w długim okresie. Bank będzie nadal utrzymywał pozycję jednego z wiodących dystrybutorów funduszy inwestycyjnych oraz wprowadzał do oferty różnorodne produkty strukturyzowane umożliwiające generowanie zysku powiązanego z pełną lub częściową ochroną kapitału.

W Obszarze Klienta Biznesowego planowane jest zwiększenie dynamiki finansowania bieżącego i inwestycyjnego, usług faktoringowych, obsługi gotówkowej, a także doradztwa w zakresie finansowania transakcji handlowych, w tym międzynarodowych oraz obsługi depozytów i nadwyżek finansowych, również poprzez ofertę produktów inwestycyjnych.

Źródło: Deutsche Bank PBC

deutsche deutsche bank pbc 2012-03-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: deutsche deutsche bank pbc

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców