Mija rok odkąd Piotr Zadrożny został wybrany na prezesa zarządu TUZ Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Od tego czasu firma przeszła gruntowne zmiany kadrowe, organizacyjne, produktowe, sprzedażowe i likwidacyjne. Ich pierwsze efekty dostrzegają już zarówno klienci, jak i współpracujący z nią agenci, a także cały rynek.
Dwanaście miesięcy temu funkcję prezesa TUZ TUW powierzono Piotrowi Zadrożnemu. Wcześniej pracował w Polskiej Izbie Ubezpieczeń, gdzie łączył funkcje dyrektora ds. ekonomiczno-finansowych zakładów ubezpieczeń i koordynatora prac zespołów ds. podatków, finansów, ubezpieczeń na życie oraz działu zarządzania informacją. Doświadczenie zawodowe zdobywał w grupie Citibanku, Amplico Life i MetLife. W Amplico Life pełnił funkcję dyrektora ds. optymalizacji procesów biznesowych. W MetLife był m.in. członkiem zarządu i dyrektorem ds. operacji i administracji (CAO).
Gdy obejmował stanowisko prezesa zarządu TUZ TUW, firma miała trudności z utrzymaniem rentowności portfela, prawidłową obsługą procesów likwidacji szkód, a także braki kadrowe. W ciągu zaledwie roku udało jej się przejść przemianę, która już niebawem pozwoli jej konkurować na równi ze średniej wielkości zakładami ubezpieczeń w Polsce. TUZ TUW ma bowiem ambicje, by skutecznie zaistnieć wśród firm o podobnym udziale rynkowym. Celem w ostatnich miesiącach było także zoptymalizowanie wymogów kapitałowych i uzdrowienie portfela.
„Rok temu mieliśmy przed sobą wiele wyzwań. Konieczne do przeprowadzenia zmiany wymagały nowego spojrzenia, a także nowych ludzi na pokładzie. Gdy osiągnęliśmy pierwsze efekty, chcemy przystąpić do walki o swój kawałek rynku w segmencie klienta indywidualnego” – mówi Piotr Zadrożny, prezes zarządu TUZ TUW.
Dotychczas TUZ TUW udało się m.in.między innymi uporządkować działalność w pięciu najważniejszych obszarach: kadrowym, organizacyjnym, produktowym, sprzedażowym i likwidacyjnym.
Na polu kadrowym firma postawiła na profesjonalizm. Zbudowała zespół fachowców w dziedzinie ubezpieczeń, którzy wnoszą do niej wartość dodaną i z powodzeniem mogą być jej wizytówką.
Zadowolenie klientów będzie wynikiem gruntownych zmian w procesach funkcjonowania firmy. Już dziś na polu obsługi zaszły zauważalne zmiany, jak choćby błyskawiczna poprawa działania dwóch infolinii: assistance i likwidacji szkód.
Rozpoczęto unowocześnianie oferty produktowej. Świadczone usługi mają stać się wizytówką TUZ TUW, jako profesjonalnego dostawcy rozwiązań ubezpieczeniowych dla klienta indywidualnego, jego rodziny oraz firmy. W ślad za tym poszła reorganizacja pionu sprzedaży. Dziś opiera się ona na efektywnie zarządzanej współpracy z sieciami multiagencyjnymi.
Ostatnim, ale równie ważnym polem było dostosowanie procesu likwidacji szkód do rynkowych standardów. Dzięki temu z jednej strony rośnie zadowolenie klientów, z drugiej – poprawie ulega efektywność zarządzania kosztami.
Każda realizowana obecnie zmiana jest ściśle podporządkowana budowaniu jakości biznesowej i stabilności finansowej.
„Dziś TUZ TUW ma zespół kompetentnych ludzi i organizację w pełni kontrolującą realizowane procesy. Otwieramy też nowy rozdział w sprzedaży. Zmieniamy produkty, procesy operacyjne , procesy kontrolne, udoskonalamy likwidację szkód” – mówi Piotr Zadrożny.
Do składu zarządu wszedł Radosław Różański. To menedżer z wieloletnim stażem w ubezpieczeniach. Karierę w branży rozpoczynał 18 lat temu. Przeszedł od najniższych szczebli sprzedaży, do stanowisk kierowniczych. Ostatnio był dyrektorem sprzedaży w HDI Asekuracja oraz HDI-Gerling Polska. Specjalizuje się w reorganizacjach i budowaniu nowych struktur sprzedaży, zwiększaniu efektywności oraz kreowaniu nowych rozwiązań dla organizacji.
„Zmiany wprowadzane przez TUZ inni gracze na rynku mają już dawno za sobą. Musieliśmy je jednak przeprowadzić z myślą przede wszystkim o klientach i przyszłym rozwoju firmy. Chcieliśmy dostosować się do standardów rynkowych” – podsumowuje Piotr Zadrożny.
TUZ TUW jest i pozostanie ubezpieczycielem z kapitałem krajowym, ufundowanym w zdecydowanej większości przez jednego inwestora. Od początku funkcjonowania firmy był on silnie zaangażowany w udoskonalanie jej funkcjonowania i brał odpowiedzialność za przestrzeganie zasad obowiązujących na rynku ubezpieczeniowym. Firma chce też pozostać w grupie graczy o mniejszej skali, ale wyróżniających się ofertą i jakością obsługi.
Źródło: TUZ TUW