Jak wynika z najnowszego badania, przeprowadzonego przez dostawcę oprogramowania bankowego Monitise Americas LLC, ponad trzy czwarte konsumentów chce mieć kontrolę nad swoimi finansami w każdym momencie.
Według raportu aż 77% badanych przyznało, że jest dla nich ważne, aby mieć dostęp online do swojego rachunku osobistego i karty kredytowej, a 53% chce dostawać bieżące informacje finansowe. Dodatkowo aż 90% chciałoby za pośrednictwem swojego telefonu komórkowego śledzić stan swoich finansów, włączając w to stan konta, ostatnie transakcje i powiadomienia.
Konsumenci są również zainteresowani dokonywaniem drogą mobilną podstawowych transakcji, takich jak przelewy (90%), płacenie rachunków (80%), a także tych mniej popularnych, jak zakłady na giełdzie (37%). „W dzisiejszych czasach chodzi o to, aby wciąż otrzymywać bieżące informacje. Mamy dostęp do takich metod ich dostarczania konsumentom, o jakich nie marzyliśmy jeszcze kilka lat temu” – mówi Lisa Stanton z Monitise Americas. „Ludzie dostrzegają już, że telefon komórkowy może ułatwić ich kontakt ze światem finansów. Myślę, że rok 2009 możemy nazwać rokiem mobilnych pieniędzy” – dodaje.
Katarzyna Kowalczyk
Artykuł pochodzi z archiwalnego numeru Przeglądu Finansowego Bankier.pl.
Chcesz otrzymywać aktualne informacje, nowe wywiady oraz podsumowanie najważniejszych wydarzeń mijającego tygodnia ze świata finansów?
Zapisz się na bezpłatną subskrypcję Przeglądu Finansowego Bankier.pl, by w każdy poniedziałek otrzymywać najnowszy numer naszego tygodnika.
Zapraszamy na http://www.bankier.pl/przeglad/! |
Źródło: Bankier.pl