PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych. Osoby posiadające m.in. kredyt hipoteczny, gotówkowy i firmowy od poniedziałku będą mogły wnioskować o zawieszenie spłaty na 3 miesiące.
PKO Bank Polski proponuje bezpłatne rozwiązania klientom indywidualnym i firmowym z terenów objętych stanem klęski żywiołowej, które mają na celu zawieszenie spłaty zobowiązań finansowych. Osoby posiadające m.in. kredyt hipoteczny i gotówkowy od poniedziałku będą mogły wnioskować o zawieszenie spłaty na 3 miesiące bez żadnych opłat. PKO Bank Polski na bieżąco analizuje możliwość zaproponowania kolejnych rozwiązań bądź rozszerzenia już zaproponowanych.
Klienci indywidualni – kredyt hipoteczny, pożyczka gotówkowa
Klienci indywidualni mogą liczyć na zawieszenie w spłacie pożyczki gotówkowej oraz kredytu hipotecznego na 3 miesiące bez żadnych opłat.
Kapitał i odsetki z tego okresu zostaną rozłożone na pozostałe raty pozostające do spłaty, okres kredytowania pozostaje bez zmian. W przypadku pożyczek gotówkowych umożliwimy również wydłużenie okresu spłaty. Bank rezygnuje z prowizji i opłat za zastosowanie zawieszenia spłaty rat. Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy oświadczenie i dyspozycja klienta. Wnioski będzie można składać w oddziałach od 23 września do końca października br. Bank pracuje nad możliwością złożenia takiego wniosku w kanałach zdalnych – w aplikacji IKO lub serwisie iPKO.
Bank prowadzi rozmowy, aby zawieszeniem spłaty rat objąć również osoby spłacające Bezpieczny Kredyt 2% oraz Kredyt rodzinny.
Klienci firmowi i rolnicy
Także klienci firmowi i rolnicy mogą skorzystać z zawieszenia spłaty rat kapitałowych lub kapitałowo-odsetkowych kredytu na maksymalnie 3 miesiące. Wystarczy, że złożą taką dyspozycję w oddziale od 23 września do końca października br. Bank proponuje firmom także uproszczony sposób przedłużania kredytu w rachunku firmowym. Kredyty te zostaną automatycznie odnowione na kolejnych 12 miesięcy lub przedłużone o max. 6 miesięcy.
Z kolei klienci, którzy korzystają z leasingu mogą zawiesić spłatę rat kapitałowych.
Wsparcie dla pracowników banku
Wśród poszkodowanych są pracownicy banku, a także ich bliscy. Priorytetem od początku jest ochrona ich życia i zdrowia, dlatego w pierwszej kolejności bank skupił się na zapewnieniu im niezbędnej pomocy. Pracownicy mogą wystąpić do banku o bezzwrotne zapomogi, wprowadzone zostały też usprawiedliwione, pełnopłatne nieobecności w pracy osób z terenów powodziowych.
Źródło: PKO BP