Ciszewski Financial Communications – tak nazywa się kolejna firma, która będzie funkcjonowała w grupie pod marką Ciszewski. Nowy podmiot będzie wyspecjalizowany w obsłudze firm z branży finansowej.
Oprócz działań i doradztwa z zakresu PR, w usługach nowego podmiotu będzie mieściło się również wiele innych usług związanych z komunikacją – m.in. komunikacja marketingowa, social media oraz Internet, a także kompleksowe doradztwo komunikacyjne.
Misją, jaką stawia sobie Ciszewski Financial Communications jest dostarczanie klientom kompleksowych rozwiązań komunikacyjnych tworzonych na podstawie szerokiej wiedzy na temat funkcjonowanie firm z branży finansowej i przy wykorzystaniu najnowszych narzędzi komunikacyjnych stosowanych na całym świecie. W zakresie usług nowej firmy znajdzie się wiele nowych obszarów. Oprócz działań standardowo wykonywanych przez agencje PR takich jak media relations, eventy, komunikacja wewnętrzna, czy komunikacja kryzysowa, Ciszewski Financial Communication zajmie się również komunikacją marketingową, wykorzystaniem social media, marketingiem bezpośrednim, a także dostarczaniem wraz z partnerami należącymi do Ciszewski Public Relations usług związanych z marketingiem sportowym oraz corporate identity, design i produkcją.
„Kluczowym elementem naszej długofalowej strategii rozwoju jest poszukiwanie utalentowanych ludzi z wizją, którzy mają odwagę by ją realizować i determinację by rzeczy rozpoczęte doprowadzać do końca. Tak było w przypadku firmy Ciszewski Marketing Sportowy i tak jest w przypadku Ciszewski Financial Communications” – mówi Jerzy Ciszewski, Prezes Ciszewski Public Relations S.A. oraz Ciszewski Financial Communications.
Ciszewski Financial Communications będzie kierował dwuosobowy Zarząd – Prezesem firmy będzie Jerzy Ciszewski, a Wiceprezesem odpowiedzialnym za generalne zarządzanie firmą będzie Paweł Tomczuk. Większościowym udziałowcem nowej firmy będzie Ciszewski Public Relations S.A., a pozostałe udziały będą własnością Pawła Tomczuka.
Ciszewski Financial Communications powstało z wyłonienia działu PR-u finansowego ze struktur Ciszewski Public Relations S.A. Obecnie spółka obsługuje 10 firm z branży finansowej, zarówno związanych z produktami i usługami kierowanymi do szerokiej grupy odbiorców (np. doradztwo finansowe, fundusze inwestycyjne, OFE), jak i ze specjalistycznymi produktami kierowanymi do wąskiej grupy odbiorców (doradztwo M&A, produkty strukturyzowane, infrastruktura rynku kapitałowego). Obecnie w firmie zatrudnionych jest 6 osób, ale w najbliższych miesiącach planowane jest zatrudnienie dwóch kolejnych osób na stanowiska Client Service Director oraz Account Executive wyspecjalizowanego w działaniach social media oraz Internet.
„Na pomysł stworzenia firmy wyspecjalizowanej w działaniach PR dla sektora finansowego wpadliśmy dwa lata temu, a pierwszą jej koncepcję wraz z planami finansowymi sformułowaliśmy w listopadzie 2007 roku. W ciągu dwóch lat udało nam się od zera zbudować dział obsługujący największą liczbę firm finansowych na rynku. Nakreślone w listopadzie 2007 roku plany udało nam się zrealizować, a nawet minimalnie przekroczyć, mimo kryzysu finansowego, który bardzo dotknął branżę finansową” – mówi Paweł Tomczuk, Wiceprezes Ciszewski Financial Communications.
Pomysł na założenie takiej firmy powstał po analizie fundamentów polskiego rynku usług finansowych. Wśród wszystkich analizowanych czynników warto wymienić trzy najważniejsze:
1. Pozycję Polski w regionie – jesteśmy największym i najbardziej stabilnym rynkiem, który stanowi ważny punkt w strategii każdej instytucji zainteresowanej Europą Środkowo-Wschodnią.
2. Mimo obecności na polskim rynku wielu instytucji finansowych zarówno krajowych, jak i zagranicznych, a wraz z nimi szerokiej palety produktów i usług, zarówno polscy klienci indywidualni, jak i przedsiębiorcy w niewielkim stopniu wykorzystują ich możliwości, co tworzy olbrzymi potencjał wzrostu dla wszystkich firm działających na naszym rynku.
3. Prognozy dla polskiego rynku usług finansowych są bardzo ciekawe i tworzą olbrzymi popyt na usługi komunikacyjne. Spodziewane jest m.in.:
1. Wprowadzanie na polski rynek nowych usług i produktów (np. funduszy hedge) i dynamiczny rozwój tych produktów, które pojawiły się stosunkowo niedawno (np. doradztwo M&A, produkty strukturyzowane)
2. Brak lub niewielka obecność światowych potentatów w wielu obszarach
3. Niskie bariery wejścia sprzyjają pojawianiu się wielu podmiotów i usług
na nieskonsolidowanych rynkach
4. Wzrost deep-sellingu usług w posiadanych przez firmy bazach Klientów. Obecnie średnia liczba produktów na Klienta (zarówno indywidualnego, jak i przedsiębiorcy) jest znacznie niższa niż, w krajach zachodnich.
„Głęboko wierzymy w to, że fundamentem rozwoju firm na polskim rynku usług finansowych powinna być edukacja. Tylko Klient posiadający wiedzę na temat danego produktu, czy usługi może z niej skorzystać, dlatego pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży i poprawienia swojej pozycji na rynku powinna być właśnie edukacja – mówi Paweł Tomczuk. Oprócz bezpośrednich korzyści finansowych strategia oparta na zwiększaniu wiedzy Klientów przynosi również znacznie większe korzyści widoczne w dłuższym horyzoncie czasowym, czyli bliższe i lepsze relacje z Klientem oraz odpowiedzialne korzystanie przez Klienta z produktów finansowych. To ostatnie jest szczególnie istotne, bo choć w krótszym terminie może nieco zmniejszyć sprzedaż, to w dłuższym zmniejszy ryzyko strat firmy w związku z niewypłacalnością Klienta oraz zwiększy jego satysfakcję
z usług” – dodaje Paweł Tomczuk.
Główne obszaru usług, które firma będzie chciała rozwijać w ciągu najbliższych miesięcy są ściśle związane z kryzysem i faktem, że budżety przeznaczane na marketing i komunikacja są w wielu firmach zdecydowanie niższe niż w czasach wzrostu gospodarczego. Tym ważniejsze staje się doradztwo i realizacja działań opierających się o social media oraz Internet, które wiążą się ze znacznie niższymi kosztami niż tradycyjne media, a dobrze wykorzystane mogą być bardzo efektywne i co niezwykle ważne – są doskonale mierzalne. Kluczowym elementem w tej ofercie Ciszewski Financial Communciations będzie integracja tego kanału komunikacji z innymi dotychczas prowadzonymi działaniami. Usługa ta będzie ściśle związana z inną, nową na rynku usługą – restrukturyzacją działań marketingowych i komunikacyjnych.
„Chcemy pokazać naszym Klientom, że kryzys to szansa. Zmiany dotykają całe sektory, co oznacza, że firmy, które lepiej się do nich dostosują, mogą znacznie zdystansować konkurencję. Obcinanie budżetu marketingowego bez analizy tego, na co zostaną przeznaczone po cięciach środki przypomina wylewanie dziecka z kąpielą. Rozumiejąc, że mniejsze wydatki na komunikację są nieuniknione, proponujemy naszym Klientom usługi, które patrzą na budżet całościowo. Te właśnie usługi umożliwiają jego restrukturyzację, nie tylko poprzez zmniejszanie kosztów, ale także poprzez synergię dotychczasowych wydatków oraz zastosowanie narzędzi komunikacji marketingowej, tak aby ograniczając koszty zapewnić dobry wynik. Do zrealizowania tego ostatniego działania idealne są narzędzia opierające się o social media oraz Internet” – mówi Paweł Tomczuk, Ciszewski Financial Communications.
Ciszewski Financial Communications chce również wspierać rozwój komunikacji między firmami a konsumentami i mediami.
„Głęboko wierzymy w to, że poprawa jakości komunikacji między instytucjami a odbiorcami ich komunikatów to wygrana dla wszystkich zainteresowanych. Odpowiedzialna komunikacja i edukacja mediów przez instytucje finansowe pozwala na przekazywanie bardziej złożonych treści, a co za tym idzie umożliwia masowe dotarcie z wiedzą do potencjalnych Klientów, którzy dzięki niej mogą skorzystać z nowych produktów i usług. Firmy zyskują Klientów, Klienci mają większe możliwości, a media ciekawsze tematy. Podstawą tego mechanizmu jest rzetelna komunikacja oraz edukacja, do których będziemy starali się wszystkich zachęcać” – mówi Paweł Tomczuk.
Źródło: Ciszewski Public Relations