Tak oto, z pomocą kredytu hipotecznego banku DOM można przeprowadzić się z Głośnej na Cichą, z Ciasnej na Przestrzenną i oczywiście ze Wspólnej na Własną.
Tak skonstruowany przekaz odwołuje się do realnych potrzeb, dla realizacji których kredytobiorcy zaciągają kredyt hipoteczny, a więc chęci polepszenia warunków mieszkaniowych i komfortu życia. Potrzeby te zaspokoić można zaciągając kredyt hipoteczny w banku, który dzięki specjalizacji w dziedzinie hipotek zapewnia profesjonalne i rzetelne doradztwo. Jak wykazały badania marketingowe, profesjonalizm Doradców Kredytowych, wynikający ze specjalizacji i bogatego doświadczenia stanowi istotną cechę instytucji, w której zaciąga się kredyt hipoteczny.
Kampania ma charakter wizerunkowy, zaś jej celem jest ugruntowanie postrzegania marki banku jako sprzedającego wyłącznie kredyty hipoteczne. Hasło „DOM – bank kredytów hipotecznych” z jednej strony mówić ma właśnie o wyspecjalizowanym charakterze działalności biznesowej banku, z drugiej zaś sugerować różnorodność i elastyczność rozwiązań kredytowych oferowanych przez DOM.
Z uwagi na printowy charakter kampanii, główne jej medium stanowić będzie outdoor (nośniki formatu 6×3). Jego uzupełnieniem i wzmocnieniem w wybranych miastach będzie ekspozycja reklam wielkoformatowych oraz bus board.
Kampania obejmować będzie również prasę, w tym wybrane dzienniki ogólnopolskie, tygodniki opinii, prasę budowlaną oraz lokalną.
Działania w Internecie obejmą formy odsłonowe w wybranych portalach, e-mailing oraz kampanie w wyszukiwarkach Google, Netsprint i Onet.
Jako wsparcie głównych działań przygotowany został również spot filmowy, który od połowy września do połowy października emitowany będzie w salach kinowych MultiKina. Z działań off screen zaplanowano ekspozycję roll-upów oraz plakatów w holach kin.
– Staramy się konsekwentnie budować naszą komunikację w oparciu o prostotę przekazu przy jednoczesnym zachowaniu oszczędnej formy graficznej – mówi Paweł Olewiński, dyrektor marketingu banku DOM. – Po raz kolejny stawiamy na outdoor, ponieważ jest to medium wciąż stosunkowo słabo wykorzystywane reklamowo przez naszą kategorię, a zapewniające względnie wysoką widoczność. Jesienią wszyscy okupują telewizję, w której przez to coraz trudniej się przebić dysponując stosunkowo ograniczonym budżetem. Nowością mediową dla banku będzie natomiast reklama kinowa, która ma wesprzeć kampanię. Przygotowaliśmy spot utrzymany w stylu naszych pierwszych wizerunkowych reklam telewizyjnych – dodaje.
Kreację do kampanii przygotowała wrocławska Agencja Wanilia, media zakupił dom mediowy MediaVest. Reżyserem spotu kinowego jest Piotr Trzaskalski.
Kampania potrwa do połowy listopada.