Dom Maklerski X-Trade Brokers rozpoczął niedawno Wielką Akcję Edukacyjną, w której zamierza rozdać Polakom kilkanaście tysięcy książek o inwestowaniu i zarządzaniu kapitałem.
Podstawowym elementem w drodze do odniesienia sukcesu inwestycyjnego jest edukacja finansowa. Jest ona niezbędna, aby osiągnąć zysk i ograniczyć stratę. Kluczem do przewartościowania swoich przekonań odnośnie pieniędzy, ich zarabiania, oszczędzania i pomnażania, jest po prostu zdobywanie wiedzy. Dzięki poszerzaniu horyzontów i większemu zrozumieniu funkcjonowania mechanizmów kierujących rynkami finansowymi, zaczynamy dostrzegać okazje, które bez świadomości i inteligencji finansowej są często niezauważalne.
W nadchodzących miesiącach XTB planuje za darmo rozdawać książkę „Ryzykować trzeba umieć. Inwestorzy od kuchni o Forexie i o giełdzie.” podczas różnych okazji – konferencji, targów czy kongresów, ale również w biurowcach czy po prostu na ulicach polskich miast. Książka ta otrzymała nagrodę Economicus 2015 – II miejsce w kategorii „Najlepszy poradnik ekonomiczny” i jest już kolejnym projektem wydawniczym zrealizowanym na przestrzeni ostatnich lat wspólnie przez XTB i wydawnictwo Helion.
Edukacja to podstawa na rynku finansowym. Bez odpowiedniej wiedzy podejmowanie decyzji inwestycyjnych jest o wiele trudniejsze, a rezultaty mogą być zdecydowanie niekorzystne dla inwestora. Kwestia tyczy się nie tylko inwestorów samodzielnie inwestujących swoje środki, ale też wszystkich którzy kiedykolwiek podjęli decyzję o lokowaniu swojego kapitału w jakiekolwiek produkty finansowe. XTB chce nieustannie dokształcać wszystkich uczestników polskiego rynku kapitałowego, aby rosła świadomość Polaków w zarządzaniu kapitałem –mówi Izabela Kozakiewicz, dyrektor XTB na Polskę, Niemcy, Rumunię i Węgry.
W ramach swojej misji edukacyjnej, jako elementy komplementarne do Wielkiej Akcji Edukacyjnej, XTB udostępnia inwestorom także kilka innych projektów mających na celu zwiększanie wiedzy inwestycyjnej – portal analiz ekonomiczno-politycznych TradeBeat, stworzoną specjalnie dla Polskiego inwestora bazę wiedzy i szkoleń inwestycyjnych Trading Academy oraz kilka dni temu wystartowanego eksperckiego bloga o łączeniu inwestowania z dzisiejszym szybkim tempem życia PowerYourMind.
Partnerami Wielkiej Akcji Edukacyjnej są: Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych, fundacja Rada Biznesu, wydawnictwo Helion oraz specjalistyczna księgarnia internetowa Maklerska.pl. Patronem medialnym akcji jest gazeta Parkiet i portal Comparic.pl.