Dom Maklerski X-Trade Brokers aktywnie uczestniczy w procesie edukacji polskich inwestorów w zakresie rynków pozagiełdowych i giełdy. Właśnie rozpoczęła się nowa kampania XTB „Ryzykować trzeba umieć”, która ma uświadamiać inwestorom znaczenie ryzyka w procesie inwestowania na rynku kapitałowym.
Ruszyła kampania „Ryzykować trzeba umieć”, której jednym z podstawowych celów będzie uświadamianie inwestorów i wszystkich osób zainteresowanych rynkami finansowymi, jak ogromne znaczenie ma zrozumienie ryzyka, jakie towarzyszy inwestowaniu. Kampania ma być protestem XTB przeciwko komunikacji brokerów, którzy obiecują szybkie i duże zyski na Forexie, możliwe do osiągnięcia po przeczytaniu e-booka czy wzięciu udziału w godzinnym szkoleniu on-line. Inwestowanie na rynku kapitałowym nieodłącznie wiąże się z ryzykiem – gdy ryzyko rośnie, szansa na zyski jest większa, ale powstaje także możliwość strat. Istotnym elementem misji XTB jest edukacja obecnych
i przyszłych inwestorów w zakresie inwestycji na rynku kapitałowym i podkreślanie ryzyka, które zawsze należy brać pod uwagę.
Skuteczne inwestowanie na rynkach finansowych wymaga wiedzy – wiedzy o tym, w co i jak inwestować, ale też świadomości ryzyka, jakie się z tym wiąże. Częścią misji XTB jest edukowanie inwestorów w zakresie mechanizmów działania rynku kapitałowego oraz narzędzi służących do dokonywania transakcji. Naszym celem jest przybliżanie inwestorom w przejrzysty sposób wszystkich kwestii, które mogą pomóc zrozumieć istniejące zagrożenia i w efekcie ułatwić podejmowanie decyzji inwestycyjnych – podkreśla Izabela Kozakiewicz, dyrektor X-Trade Brokers na Polskę.
Kontrola nad ryzykiem to nie tylko wiedza, ale także właściwe narzędzia, przejrzysta oferta oraz obsługa Klienta. XTB oferuje kompleksową ofertę inwestycyjną dostosowaną zarówno do oczekiwań zaawansowanych inwestorów, jak i tych początkujących, a także nowoczesne platformy transakcyjne, które są elementem wyróżniającym na tle konkurencji i są autorskim rozwiązaniem firmy: xStation (stabilna, a jednocześnie niezwykle lekka i łatwa w użyciu platforma działająca w każdej przeglądarce internetowej), xMobile (możliwość kompletnego zarządzania rachunkiem inwestycyjnym na urządzeniach typu smartfon), xOption (handel na kilkudziesięciu kontraktach opcyjnych, opartych o ceny walut, towarów i indeksów) oraz xTab – aplikację zaprojektowaną specjalnie dla użytkowników tabletów działających na systemie iOS i Android.
W ramach kampanii XTB organizuje w Warszawie w połowie listopada konferencję „Ryzykować trzeba umieć”, podczas której uznani eksperci rynku kapitałowego będą tłumaczyć, jak kontrolować i zarządzać ryzykiem w inwestycjach. Kampania będzie widoczna na wybranych portalach finansowych oraz w telewizji biznesowej TVN CNBC. Elementy kampanii będzie można śledzić także na portalu YouTube oraz na Facebooku.