Santander Bank Polska ponownie otrzymał tytuł najlepszego banku w Polsce dla firm z sektora MSP. Nagrodę przyznało jury międzynarodowego konkursu Euromoney Awards for Excellence, które od lat, cyklicznie wyróżnia najlepsze praktyki bankowe na świecie.
To już drugi raz z rzędu, kiedy Santander Bank Polska otrzymuje ten tytuł. Pod ocenę jury poddawana jest oferta i inicjatywy, które banki oferowały swoim klientom w ciągu minionych 12 miesięcy. Rozwiązania, które Santander Bank Polska oferuje małym i średnim firmom zostały uznane za najlepsze w Polsce.
– Niezmiernie cieszy nas to wyróżnienie i zobowiązuje do dalszego rozwoju. Jesteśmy dumni, że konsekwentne działania na rzecz naszych klientów zostały docenione już kolejny rok z rzędu. Ta prestiżowa nagroda to uhonorowanie pracy naszych doradców i współpracy wszystkich zespołów w naszym banku, z którymi wspólnie budujemy rozwiązania SME. W Santander Bank Polska kochamy SME i w naszej codziennej pracy zawsze koncentrujemy się na potrzebach klientów – obecnych i przyszłych. Tworzymy najlepsze nowoczesne rozwiązania, które pomagają im w codziennym prowadzeniu biznesu oraz realizacji planów rozwojowych i transformacyjnych – komentuje Magdalena Proga-Stępień, Członkini Zarządu Santander Bank Polska, kierująca Pionem Bankowości Detalicznej.
W swojej ocenie jury Euromoney Awards for Excellence wzięło pod uwagę m.in. nowe rozwiązania w omnikanałowym procesie Smart Loans, w tym: Kredyt Biznes Ekspres na 96 miesięcy oraz Kredyt Biznes Ekspres na stałej stopie w kanałach internet i mobile. Doceniono również udostępnienie usługi BLIK przedsiębiorcom prowadzącym jednoosobową dzielność gospodarczą, z bezpłatną możliwością korzystania z funkcji płatności online i POS, wypłat z bankomatów czy przelewów na numery telefonów komórkowych. Rozwiązanie spotkało się ze szczególnym uznaniem przedsiębiorców, którzy w zaledwie pół roku wykonali ponad 1,3 mln transakcji BLIK na łączną kwotę ponad 600 mln zł.
Oprócz wdrożonych rozwiązań produktowych, w konkursie doceniono również działalność edukacyjną, którą bank kieruje do klientów MSP, w tym takie programy jak #aFIRMAcje czy kampanię „Zielone pojęcie”, w której bank pokazywał korzyści zrównoważonej transformacji i dostarczał wiedzę na temat finansowania odnawialnych źródeł energii.
Zadowolenie z oferowanych przez bank produktów i usług dla MSP odzwierciedlone zostały również we wzroście liczby klientów z tego segmentu, na koniec 2023 roku o 9 proc. r/r., a także we wzroście transakcji w bankowości mobilnej za 4. kwartał 2023’ o 57 proc. r/r.
W tegorocznej edycji konkursu Euromoney Awards for Excellence, Grupa Santander została nagrodzona łącznie w 21 kategoriach, w tym w trzech kategoriach regionalnych: „Najlepszy bank w Ameryce Łacińskiej w kategorii Wealth Management”, „Najlepszy bank w Ameryce Łacińskiej w kategorii finansowania” oraz „Najlepszy bank w Europie Zachodniej w kategorii odpowiedzialności korporacyjnej”. Tytuł najlepszego banku dla MSP, Grupa Santander zdobyła również za swoją działalność w minionym roku w Hiszpanii i Chile.
Od ponad 30 lat Euromoney nagradza banki, których oferowane rozwiązania i wsparcie udzielane klientom wyróżnia się na tle konkurencji. Nagrody Euromoney uważane są za jedne z najbardziej prestiżowych na rynku w branży finansowej.
Źródło: Santander Bank Polska