Coraz bardziej zaawansowane i rozpowszechnione technologie online okazały się bezcenne w czasie pandemii. Błyskawiczna digitalizacja codzienności dobitnie uświadomiła, jak ważne są dziś kompetencje cyfrowe. Ich rozwój wśród Polaków jest jednym z kluczowych wyzwań, na które odpowiada Digital Festival. Trzecia edycja wydarzenia, największego tego typu w Polsce, odbędzie się w dniach 1–10 października przy wsparciu Santander Bank Polska.
Obeznanie ze środowiskiem cyfrowym ogromnie ułatwia funkcjonowanie w sferze zawodowej oraz prywatnej. W dłuższej perspektywie cyfrowe kompetencje staną się wręcz warunkiem sprawnego poruszania się w codziennym życiu, będą niezbędne dla rozwoju nowoczesnego społeczeństwa. Jednym z kluczowych wyzwań jest więc dziś odpowiednia edukacja cyfrowa. Jak wynika z raportu „Technologie w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0”, który został przygotowany z okazji wydarzenia, niemal 60% Polaków nie wie, jakich nowych umiejętności cyfrowych powinni się uczyć.
– Na przykładzie naszych usług widzimy, jak łatwo nasi Klienci przyzwyczajają się do nowoczesnej bankowości elektronicznej oraz mobilnej i jak chętnie z niej korzystają. Z drugiej strony, u wielu osób obserwujemy nadmierną ostrożność i niepewność wobec cyfrowego świata. Chcemy promować rozwój kompetencji cyfrowych, dlatego na co dzień prowadzimy projekty związane z edukacją w tym obszarze, z tego powodu też Santander Bank Polska zaangażował się w trzecią edycję Digital Festival – mówi Piotr Hibner, Chief Digital Officer w Santander Bank Polska.
Santander chwali się statystykami chatbota Santi. „Przeprowadził już 135 tysięcy rozmów”
Digital Festival to największa edukacyjno-technologiczna inicjatywa w Polsce, przygotowana przez Fundację Digital Poland. Organizowana w tym roku trzecia edycja odbędzie się w dniach 1–10 października pod hasłem „Digital to nie rewolucja. To ewolucja!”. Głównym celem festiwalu jest przybliżenie Polakom cyfrowych technologii, coraz silniej obecnych w naszej codzienności. Program wydarzenia skierowany jest zarówno do osób chcących przezwyciężyć swoje obawy i rozpocząć digitalową przygodę, jak i do tych, którzy pragną poszerzyć już posiadane umiejętności.
Punktem wyjścia festiwalu będzie rozpoznanie cyfrowych kompetencji Polaków i diagnoza wyzwań w tym obszarze. W ramach inauguracji 3. edycji Digital Festivalu odbędzie się bowiem publikacja raportu „Technologie w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0” oraz poświęcony mu panel dyskusyjny.
Na 10 festiwalowych dni zaplanowano szereg inicjatyw – nie tylko online – które wyjaśnią działanie nowych rozwiązań informatycznych, m.in. sieci 5G, oraz zachęcą do przetestowania ich w praktyce. W ramach Nocy Innowacji będzie można odwiedzić ponad 70 firm i instytucji na co dzień pracujących z zaawansowanymi technologiami. Akademia SkillUp, czyli platforma z darmowymi szkoleniami rozwijającymi cyfrowe kompetencje, pozwoli rozszerzyć lub zdobyć umiejętności niezbędne w digitalu. Santander Bank Polska jest partnerem 3. Edycji festiwalu oraz patronem dnia Moje Zakupy i Finanse, który został zaplanowany na 04.10.2021. Wspólnie z Fundacją Digital Poland został też przygotowany poradnik Nowoczesny senior, który jest przewodnikiem po cyfrowym świecie dla osób starszych.
Szczegóły nt. wydarzenia znaleźć można na stronie https://digitalfestival.pl/.
Źródło: Santander Bank Polska