Santander Bank Polska zdobył III miejsce w kategorii „Złoty Bank – najlepsza wielokanałowa jakość obsługi” w rankingu „Złoty Bankier 2023”. Nagrodzono także konto osobiste, kredyt gotówkowy i kartę płatniczą banku.
Santander Bank Polska od wielu lat znajduje się w TOP 3 rankingu głównego „Złoty Bank”. W zestawieniu audytorzy oceniają jakość obsługi klientów – zarówno nowych, jak i dotychczasowych. Analizują doświadczenia klientów przy korzystaniu z różnych produktów w 4 kanałach kontaktu – w placówce, bankowości internetowej i mobilnej, przez infolinię oraz korespondencję – mailowo lub czat albo formularz. Audytorzy zbadali także kwestie bezpieczeństwa.
W zestawieniu „Złoty Bankier” Santander Bank Polska także uplasował się w czołówce banków w Polsce. Kredyt gotówkowy nagrodzono II miejscem, a konto osobiste i karta płatnicza zajęły III.
Osobno oceniane są wybrane produkty bankowe – zarówno z perspektywy dotychczasowego, jak i nowego klienta. W produktach kredytowych istotne były m.in. ceny, dostępność w kanałach zdalnych i akceptacja różnych źródeł dochodu. W kontach – poza opłatami i warunkami zwalniającymi z tych opłat badano m.in. także zakres usług dodatkowych.
Uznanie zdobyły także kanały social media banku i znalazły się na III miejscu wśród wszystkich banków.
Badanie jest kompleksową oceną jakości usług banków. Badacze w tegorocznej edycji rankingu 800 razy odwiedzili placówki bankowe, odbyli 560 rozmów na infoliniach, 440 razy skorzystali z czatów lub formularzy i przeprowadzili 4,2 tys. wywiadów na temat bankowości cyfrowej.
Ranking Złoty Bankier jest organizowany przez Bankier.pl i Puls Biznesu. Partnerem merytorycznym odpowiedzialnym za badanie jakości obsługi są agencja Minds&Roses.
Źródło: Santander Bank Polska